Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z 1 i 2 biegiem


simon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z biegami w Renault Megane '99. Od ok 2 tygodni są duze trudności z wrzucaniem jedynki i dwójki. Zdarza się że biegi wchodzą gładko, czasem czuc opór, a czasem w ogóle nie chcą wejść i wtedy trzeba wrzucic inny bieg, potem wrocic. Co ciekawe biegi dobrze wchodzą gdy samochód jest zimny, natomiast po paru kilometrach zaczynają sie problemy. Pojechałem z tym do serwisu renault, wzięli auto na przejażdżkę i powiedzieli ze wszystko ok. Przesmarowali tylko gałkę drążka i powiedzieli ze jak cos to trzeba wrócic i rozbiora skrzynię. Stąd moje pytanie czy mieliscie podobne doswiadczenia i czym moze to byc spowodowane (płyn, synchronizatory, tarcze?). Ile moze kosztowac naprawa?

 

Z góry dziękuje za odpowiedz.[/scroll]

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem, ale u mnie nie wchodzi jedynka, oczywiście maglowanie sprzęgłem pomaga, ale czasem trzeba wrzucać bieg na siłę. Myślę, że odpowiedzialna za to jest badziewna skrzynia biegów, jak świat światem wszyscy wiedzą, że skrzynie renaulty robią tragiczne i podejrzewam tu synchronizator. Nawet fiaty pod tym względem lepiej sobie radzą. A nasze szczęście, że nie wzięliśmy auta z automatem bo to byłaby tragedia.

W mojej poprzedniej 19-tce nieco przesmarowałem i wymieniłem część plastikowych panewek w których porusza się drążek oraz wodzik przy skrzyni i nieco to poprawiło komfort. Na razie w mojej Meggi nie ruszałem tego, ale irytuje mnie to jak diabli, więc chyba wciągnę ją na kanał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że nie jest to pojedyńczy problem z tą skrzynią biegów.Ja mam taki sam problem jak SIMON z tym że u mnie ciężko wchodzą biegi 1 i 3.,,Zdarza się że biegi wchodzą gładko, czasem czuc opór, a czasem w ogóle nie chcą wejść i wtedy trzeba wrzucic inny bieg, potem wrocic,, -dokładnie to samo.U mnie nawet czasami jest tak że cały tydzień jest wszystko ok a tu nagle po 7 dniach problem wraca i znowu się zaczyna blokować.Ja również prosiłbym Was o jakieś rady jeżeli możecie pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

co do tej skrzyni to prawda czasami biegi lżej a czasami trudniej wchodzą- zależy to m.in. od tego czy samochód był uderzony czy nie(wiąże się to z wyjeciem,przesunięciem silnika). Jężeli samochód był uderzony to nawet minimalnie mógł się wygiąć drążek od biegów,który biegnie od gałki do skrzyni biegów. Jeżeli jest on choć troche wygiety to kłoppoty mogą występować, a po drugie podczas wkładania silnika mógł być drązek żle ustawiony. Po krótce mozna to zobaczyc przekręcająć (lewo lub prawo)gałkę od zmiany biegów podczas włączania biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowi ja posiadam megane od 2 miesiecy, garazowana pod blokiem na parkingu rano jak jde do pracy to po odpaleniu 1 i 2 wchodza dosc cieżko 3 i reszta juz normalnie. Po kilku miutach jazdy jak silnik jest juz ciepły to jest spoko. Moje pytanie czy mam sie obawiac ze skrzynia nawala a moze to normalna sprawa w koncu jest zimno a samochód stawiam pod blokiem? :mrgreen: :)

 

Zaznaczam ze to jest mój pierwszy samochód i kompletnie sie na autach nie znam :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tydzien temu ruszylem po nocy z osiedla stoje na pierwszych swiatlach, chce wrzucic standardowo lekko popychajac dwoma palcami jedynke... a tu zonk, chwycilem dzwignie cala dlonia, pcham weszlo, jak stary przelacznik z filmow o kapitanie Nemo ;P dwojka to samo, o dziwo 3 wchodzila znacznie gladziej. popracowalem dzwignia parenascie razy na swiatlach i sie "rozeszlo" :mrgreen: za chwile juz bylo calkiem normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. 1 i 2 ciężko wchodzą. Jakiś czas temu wymieniłem skrzynię na prawie nową. W starej szwankowało co innego. Jeżdziłem prawie trzy miechy i zaczęło się dziać więcej... Skrzynka super, nic się nie dzieje oprócz tych cholernych biegów. Narazie się nie dotykam, poczekam do wiosny. Sprawdzę czy to temperatura tak działa, czy może jakieś podzespoły. Szkoda wwalać się w koszta z powodu temperatury:) Ale podzielam zdanie, że fakt wpychania biegów na siłe strasznie potrafi zdenerwować. Jak bym jakąś starą ciężarówką jechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 1 i 2 biegu mam tak samo. 1/2 raz wchodzi gites raz fatalnie, moim zdaniem jest to wina tego jak sie auto zatrzyma - czyli jak sie zabeczki w srodku obkreca i czy ladnie zlapia za 1 razem. Musze sprubowac czy z gazem wejdzie bieg latwiej (ale z malym) :mrgreen:

No i mam oczywiscie problem ze wstecznym, juz drugi raz wskoczyl mi zgrzytajac moim, ze auto stalo w meijscu na hamulcu, wrrr... :)

Rano, jak jest zimno olej w skrzyni jest strasznie gesty, to biegi zle wchodza - zaobserwoane organoleptycznie i potwierdzone fachowymi opiniami zmotoryzowanych kolegow :)

 

A tak z ciekawości zapytam jaki jest koszt nowej skrzyni biegów ??

 

Z tego co ogladalem na allegro to okolo 800,- ale chyba uzywane. Za to ciekawe ile wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z identycznymi objawami, czasami nie mogłem ruszyć na światlach bo na siłe nie mogłem wepchnąć 1 biegu. Wtedy autko było prawie nowe niestety tuż po upływie gwarancji. Przebieg miej więcej 30 tys. Zaczołem jeździć do salonu i pytać co się dzieję a gość twierdził mi że olej jest zużyty i trzeba skrzynię przepłukać. Odkręciłem korek wydobyłem trochę oleju na wygląd zero oznak zużycia. Pomyślałem że gość się zna na skrzyniach jak wół na gwiazdach. No ale postanowiłem zaeksperymentować kupiłem butelkę oleju przekładniowego trochę upuściłem i wlałem ten nowy. Po krótkim czasie (nie od razu) przeszło skrzynia lata do dnia dzisiejszego. Radzę wymienić olej w moim przypadku poskutkowało (Tylko koniecznie pełen syntetyk elfa)

Pozdr..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!