Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z 1 i 2 biegiem


simon

Rekomendowane odpowiedzi

Szmelman u Ciebie tez 1i 2 wchodzi takimi skokami z oporem

 

Tak. Strasznie nieprzyjemnie. Chociaż powiem szczerze, że nie zawsze się tak dzieje. nie mam pojęcia co jest. Czasami wchodzi jak po maśle. Co lepsze wymieniałem jakiś czas temu skrzynie bo dziwnie chodziła. Po założeniu okazało się że to nie to:(

 

O..., może chce ktoś kupić skrzynie w częściach do megi bo nie potrafie jej poskładać niestety:) SPRAWNA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Powiem tak. Myślę że ten problem ze skrzynią biegów, to jest wada fabryczna. U mnie jest to samo, czyli czasem biegi wchodzą dobrze a czasem 1 i 2, a zwłaszcza 2 wchodzi dość ciężko. MIałem ostatnio okazję jechać Laguną z 2000 r i zauważyłem to samo. Tak więc.... może się mylę ale ten problem pojawia się bardzo często i wydaje mi się to wadą fabryczną. Mówiąc inaczej - ten typ tak ma

pozdrawiam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu trzeba to polubić :-) i się przyzwyczaić.

Choć z drugiej strony jakiż jest szok jeśli przesiądzie się do innego auta. Ja miałem okazję dosłownie chwilę przejechać się Golfem IV, to zupełnie co innego, nie mogłem się przestawić, ale pewnie to samo stwierdził by ktoś kto jeździł np. Golfem, a wsiadł do Meganki.

Mi i tak Megi się podoba :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie przesiadłem się z Golfa III diesel do Scenica benzyna :mrgreen:. Myślałem że długim drążkiem zmiany biegów w megance będzie ciężko manipulować, ale powiem szczerze że szybko się przestawiłem i nie widzę większej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

u mnie występuje np jak odpuszczę pedał gazu to drążek biegów porusza do przodu i tyły i się nie porusza. Druga sprawa to jak jadę np. na 3 biegu i tylko lekko daje gaz to drążek też skaczę i chyba lekko szarpie autem nie jedzie płynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam dość podobny problem. Podczas dzisiejszej jazdy, po krótkim parkowaniu, zrobiło się co zrobiło. Wsteczny jest praktycznie nie do wrzucenia, jedynka i dwójka jak w czołgu, 3 z oporem, jedynie 4 i 5 gładko. Przy wyłączonym silniku biegi wchodzą tak gładko jak nigdy, można 2 palcami zmieniać. Z czym to może być związane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest problem tylko z jedynką.
tymczasem dociśnij mocniej do ścianki a docelowo gruszka (jabłko czasem nazywają) wymaga dokręcenia lub wymiany. Po 100 000km przebiegu niestety tak się dzieje. Sprawa jest jednak do opanowania.

 

[ Dodano: 2009-07-16, 16:44 ]

ale pewnie to samo stwierdził by ktoś kto jeździł np. Golfem, a wsiadł do Meganki.

Mi i tak Megi się podoba :mrgreen:

Wcześniej miałem Golfa 2, potem Toledo i dużo jeździłem Golfem 4ka. Zdecydowanie lepiej, dokładniej wybiera się biegi niż w Megance/Scenicu ale w sumie to kwestia przyzwyczajenia. Niestety nie mogę przyzwyczaić się do jednego: Renia ma zdecydowanie "wolniejszą" skrzynię. Trzeba "poczekać" na synchronizatory i nie da się szybko i agresywnie wbijać biegów tym bardziej kręcąc wysoko silnik. Nie za bardzo jest to zgrane np.z moim 16V który lubi wysokie obroty niestety skrzynka "nie nadąża". Nie wiem czy np w Williamsach lub innych usportowionych Renówkach coś poprawili, nie miałem okazji jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mój problem jest podobny tzn. czasem któryś bieg nie chce wejść i musze mocniej popchnąć lewarek. Znajomy doradził wymianę ,,tulejki zmiany biegów'' gdyż stwierdził że tamta musi być ,,wyrobiona''. Co Wy o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie można wywnioskować

Ogólnie tak nie wnioskuj, bo źle wnioskujesz i to że kilka osób ma problem to nie znaczy, że cała gama skrzyń w renówkach jest do kitu. :) Może masz w niej oleum już do bani, albo zalane jakimś syfem i zanim osiągnie temperaturę to jest gęsty jak masło i dlatego takie zachowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!