Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ile oleju może brać 1,9dci


Robertto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem szczęśliwym posiadaczemo Megane I 1,9dci z przebiegiem 93 000. Autko jeździ jak rakieta, dymek z rury pojawia się tylko w przypadku ostrej rury, ale ubywa oleju w silniku. Wiem, że silniki te troche oleju biorą, ale czy ktoś wie jaka intensywność jest normalna, a kiedy należy się zacząć martwić?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy spokojnej jezdzie sprawny silnik wogóle nie powinien brać oleju. Przy bardzo ostrej jezdzie moze wziąć miedzy wymianami nawet do 1 litra. Ale to naprawde musi być bardzo ostra jazda. Normalnie jezeli wezmie na zmianę 0,5 l nie powinienes sie martwić.

Twój silnik, przy takim przebiegu, nie powinien brac oleju w ilościach wymagających jego uzupelnianie od zmiany do zmiany. Ale moze zejść na stanie do min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chyba już zlokalizowalem problem - to sprężarka. Podobno nieszczelnośc na jakiejś tulei powoduje wyrzucanie oleju. Na razie nie są to duże ilości ale jestem zawiedziony, że przy takim przebiegu zaczynają się problemy ze sprężarką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kupie auta pierwsze co zrobiłem to:

1. wymiana oleju 5W40 ELF oczywiście wraz z filtrem oleju

2. Wyminana rozrządu (przebieg 90 000)

3. Filtr powietrza i przeciwpyłkowy

4. z konieczności pasek wieloklinowy z napinaczem (moja zmora)

Dbam, pucuje, co trzeba wymieniam. Poprzedni właściciel może za ostro w konia dawał i turbinka troszkę się zfatygowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz filtr powietrza, niedrożny podowuje podciśnienie w układzie dolotowym i zaciąganie oleju z turbiny.
musiałby być zaklejony ;-) po za tym nie sądzisz chyba że auto jeździłoby jak szalone

 

[ Dodano: 2007-07-11, 22:57 ]

1. wymiana oleju 5W40 ELF oczywiście wraz z filtrem oleju
być może i na to wszystko wskazuje pop.właściciel pedałował ostro nie wystudzając turbiny. Uszczelniacze poleciały. Koszt regeneracji ok 1000zł. Ile Ci tego oleju znika ? I jaki przebieg ? Jak do litra na 10 000 to jeszcze zostaw i dolewaj. Proponuje przejść na półsyntetyk 10W-40 (polecam Magnatec Castrol), powinno sie zdecydowanie poprawić. Jak na tym oleju zje Ci więcej niż 1-1,5 od wymiany do wymiany przygotuj sie na wyrywanie turba na stół. Można by czepiać sie jeszcze uszczelniaczy zaworów i/lub pierścieni ale wtedy przykapcałby na niebiesko wraz ze specyficznym smrodkiem. Zdejmij węże od intercoolera i sprawdź ile tam oliwy. Możesz też wyjąć coolera i ....wylać z niego olej ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Vivaldi"

Już widziałem auta z zatkanym filtrem i wierz mi też miały odejście. W megance jest turbina VTG, czyli o zmiennej geometrii kierownic. Taka turbina potrafi chodzić na wysokich obrotach przy stosunkowo niskich obrotach silnika w sytuacjach niedrożnego filtra lub nieszczelnego układu (będzie chciała osiągnąć zadane przez sterownik ciśnienie doładowanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie dolałem ok. 0,3 - 0,4 l na około 4000 km. Mechanik radził, żeby na razie odpuścić. Auto ma przebiek 93500km. Nie sądzę żeby winny był silnik. Na 100% turbo puszcza. Kupuję skarbonkę o odkładam na regenerację :-x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli pozostanie ok 0,5 litra na wymiane to jest bardzo OK, do litra nie jest źle skoro syntetyk, wtedy przejdź na półsyntetyk i na pewno sie poprawi. Spróbuj tego Castrola Magnateca. Powinien spaść ubytek oleum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!