Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[HOW TO] zmiana podświetlenia zegarów - MI


hosekk

Rekomendowane odpowiedzi

na forum meganecoupe.pl mam napisałem z kolegą manuala jak zmienić podświetlenie

 

zamieszczam go i tutaj

 

MANUAL - JAK ZMIENIĆ PODŚWIETLENIE ZEGARÓW W PHASE I

 

Po pierwsze ostrzegam, że stracimy na to około 2 dni.

 

Co będzie nam potrzebne

 

1. Plexi - najlepiej przezroczysta

2. coś do cięcia plexi (my z braku wyboru użyliśmy wiertarki i różnych rozmiarów wierteł, ale można też np, wyżynarki)

3. marker - do zaznaczania na plexi miejsc cięcia

4. Rozpuszczalnik - do ścierania z oryginalnych tarcz pomarańczowego filtra

5. diody led - w naszych zegarach 14 niebieskich i 4 lub 5 (w zależności od ilości wskazówek) czerwonych

6. oporniki 1K ohm - tyle ile diod

7. Lutownica, cyna, kalafonia ... wiadomo

8. Wiadro browaru - bo trochę nam zejdzie :-D

 

Zabieramy się do pracy

 

Wyciągamy i rozbieramy zegary - opisane w manualu - ringi w phase I

Zaznaczamy na tarczy gdzie opadną wskazówki po wyjęciu podpurek, następnie wyjmujemmy wskazówki i odklejamy tarcze - może nie być tak łatwo, ale bez obaw - tarcze te są dobrej jakości - nie podrą się ani nie odkształcą. U Pfk44 tarcze były na taśmę dwustronną, u mnie na jakiś klej...

Następnie bierzemy ściereczkę i rozpuszczalnik i wycieramy dokładnie tylną część tarczy - tylko tu gdzie są cyfry lub inne znaki. Tutaj też nie musimy się obawiać bo ściera się ładnie i na drugiej stronie tarczy nie zostaje po tym nawet mały ślad.

Trzemy aż tarcza będzie przepuszczała idealnie białe światło (bo jak wiemy standardowo jest pomarańczowe).

 

 

scieraniezegarowkv3.th.jpg

 

Dalej po wyjęciu pomarańczowych plastików razem z silniczaki (całość na wcisk do zielonej płytki) odkręcamy te plastiki i odznaczamy ich kształty na naszej przezroczystej plexi, nie odznaczamy nóżek !!! tak jakby ich nie było!!!. Doradzam zaznaczenie na silniczkach od czego one są bo może nam się pomieszać

 

odmalowujemynaplexico6.th.jpg

 

Następnie czeka nas najgorszy proces ... Wycinanie w plexi. Tak jak już mówiłem nie wycinamy ani nie doklejamy niczego na kształt oryginalnych nóżek - nie będą one nam potrzebne. Oczywiście należy też wyciąć dziry na silniczki i ewentualne inne elementy - jest kilka otworów w ori plastiku których nie trzeba wiercić - zobaczycie jak zaczniecie rozbierać które są konieczne, a które nie.

 

wicitent7.th.jpg

 

Raczej wątpliwe aby udało nam się od razu wyciąć plexi dokłądnie tak jak trzeba - więc czekają nas wielokrotne próby dopasowywania całości, tak aby po zrobieniu wszystkiego nie okazało się że plexi jest źle docięta i nie pasuje :)

Na poniźszym obazku mamy wyciętą plexi przykręcone silniczki i włożoną diodę - sprawa pozornie prosta - wiercimy dziuręw plexi jak najbiżej dziury na wskazówkę, spiłowujemy diodę tak jak się tylko da, następnie wkładamy ją tam i ma być :) pamiętajcie że nóżki nie mogą zaczepiać o druciki przy silniczku - jak rozbierzecie to zobaczycie o co chodzi. My zmieściliśmy tam diody 5mm. Można je też podkleić kropelką aby nie wypadły

 

wycieteipodlaczonexy6.th.jpg

 

teraz w zasadzie pozostała już tylko "czysta robota". Jak widać niżej chodzi o lutowanie diodek. Jak widać na obrazku pod jeden opornik podłączaliśmy 2 diody, Jednak później się okazało, że nie każda dioda chce w ten sposób świecić .. nie wiadamo dlaczego, więc lepiej od razu zlutujcie 1 opornik do 1 diody tylko nóżki krótsze można połączyć razem - z tym nie ma problemu. Oczywiście można te nóżki poskracać aby łatwiej było umiejscowić diody.

 

lutujemydiodyoi0.th.jpg

 

Jak już wszystko polutujemy to wyciągamy standardowe żarówki z zegarów, wyciągamy żarówkę z oprawki w jej miejsce przylutowujemy nóżki naszych diodek - oczywiste jest że będą odstawać - i tak ma być bo dzięki temu będziemy mogli je wyregulować w którą stronę mają świecić !

 

zlutowanecb0.th.jpg

 

Podłączamy pod zasilacz - no i chwila prawdy - działa albo nie. Jak nie to sprawdzdamy połączenie diodek, luty itd... jak działa to dobrze - możemy teraz przylutować diodki spod wskazówek - dolutowujemy je do niebieskich (każdą czerwoną do innej niebieskiej) - schematu lutowania chyba nie ma sensu rysować :P Następnie znów testujemy. Wyżej na obrazku macie żółtą koszulkę termokurczliwą - jest ona naturalnie w celu zaizolowania nóżek - polecam, żeby nie jeździć często po bezpieczniki.

 

swiecace1nq7.th.jpg

 

jak wszystko działa to możemy przyklejać tarcze - ale bez przesady - dosłownie w kilku miejscach łapiemy taśmą dwustronną, potem tuningujemy wskazówki - mianowicie, ze wskazówki można wyjąć taki mały czarny plasticzek - który to trzym się silniczka - trzeba go dociąć nalbliżej jak się da bo inaczej wskazówka nie będzie świecić - jak rozbierzecie to zobaczycie o co chodzi. Zakładamy wskazówki i ich podpórki. Pamiętajmy że czerwone diody muszą wystawać spod tarczy zegara. żeby świecić na wskazówkę. Sprawdzamy czy wszystko świeci - łącznie ze wskazówkami.

 

swiecace2kt1.th.jpg

 

ztarczami2jo8.th.jpg

 

no i efekt końcowy

 

img1522da1.th.jpg

 

img1531ex6.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
okazało, że nie każda dioda chce w ten sposób świecić .. nie wiadamo dlaczego

 

z racji tego ze pomyliliście anode i katode w którejs diodzie. nie można podłączac dwóch diod np. minusami albo plusami razem bo nigdy nie zaswieca.

 

co do oporników mozna je wykluczyc jesli sie ich nie ma podłączając cztery diody ze sobą

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
okazało, że nie każda dioda chce w ten sposób świecić .. nie wiadamo dlaczego

 

z racji tego ze pomyliliście anode i katode w którejs diodzie. nie można podłączac dwóch diod np. minusami albo plusami razem bo nigdy nie zaswieca.

 

kolego - nie pierwszy raz w życiu diody lutuję - wiem jak ma być - nic nie było pomylone zapewniam cie w 100 %, mało tego mimo iż byliśmy pewni że jest dobrze to podłączyliśmy na odwrót - i też nie działało !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

ja mam pytanie odnosnie tego pomaranczowego filtra, jezeli zmyje ten filtr rozpuszczalnikiem tak jak piszesz bede mial poprostu biale podswietlanie zegarow? bedzie to ladnie jakos wygladalo, czy niebedzie widac plam od rozpuszczalnika jezlei zrobie tylko to? Chodzi oto ze chcem mniec jasne podsiwetlanie ale nie niebieskie, nie turkusowe czy inne a poprostu biale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

A nie można po prostu po zamiast tych oryginalnych żarówek i lutowania niebieskich i czerwonych diód, założyć np. takie zwykłe, na wcisk niebieskie i czerwone żarówki LED, które są dostepne np. na allegro? Oczywiście plexi już będzie przeźroczysta, chodzi mi tylko o zamianę SAMYCH żarówek. Jaki byłby efekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie przezroczysta plexi to efekt będzie taki sam jak przy lutowaniu LED-ów.

 

Jeśli efekt będzie taki sam, to chyba wolę wydać parę groszy więcej i wymienić same żaróweczki, niż lutować diody i myśleć żeby czegoś nie schrzanić :) Nie wiem tylko jakie to mają być żarówki, czy wszystkie jednakowej mocy i ile sztuk... :)

 

 

Może mi ktoś powiedzieć, czy te diody: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=388119586

 

będą pasowały do:

 

- podświetlenia zegarów (licznika),

- podświetlenia zegarka z temperaturą, kontrolki informującej o nie zamknięciu drzwi i nie zapięciu pasów,

- podświetlenia pozostałych elementów deski rozdzielczej,

- nawiewu,

- przycisków do opuszczania szyb, oraz przycisku od otwierania i zamykania drzwi

 

Ogólnie, czy pasują one do wszystkiego, co się świeci w środku na desce i konsoli. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!