Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik położenia wału korbowego


Boss_wnd

Rekomendowane odpowiedzi

Ad 1) niby tak, ale jakby były luźne to byś nie kręcił 20 min, tylko po 2-3 próbach akumulator nie miałby siły kręcić, Zresztą zawsze to można sprawdzić, a nawet zdjąć wyczyścić i skręcić spowrotem. <ok>

Ad 2) Albo Ty coś namieszałeś, albo zmień mechanika. Czujnik wału w większości samochodów znajduje się na połączeniu silnik - skrzynia biegów, nad kołem zamachowym. Dostęp od góry, W sumie jak wie się gdzie szukać to po podniesieniu maski już go widać.

Ad 3) Bez problemów, kluczyk 10 jest potrzebny najlepiej nasadowy, Zacznij od zdjęcia czujnika i jego przeczyszczenia, jakąś szczoteczką, Wypnij wtyczkę wysusz np papierem toaletowym wtyczkę i gniazdo, i spryskaj jakimś płynem kontaktowym.

S59.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grego15 mam taki czujnik na zbyciu, ale nie wiem czy u ciebie będzie pasował. Nowy czujnik kosztuje ok 100 zł, wymiana jest prosta, spokojnie zrobisz to sam w 5 min.

Ale najpierw zdejmij czujnik i wyczyść. przy okazji sprawdź oporność powinien mieć 200-240 Ohm. Jak ma taką to szkoda wydawać pieniędzy.

Drugie pytanie - Raczej nie, chyba że przy wymianie rozrządu mechanik nieopatrznie go uszkodził, ale jest to mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wszystkim czujnik odpowiada za odpowiednie sterowanie zapłonem. Zwykle jeżeli czujnik jest uszkodzony, albo nie ma z niego sygnału, są problemy z zapłonem albo jest on w ogóle niemożliwy. W przypadku gdy silnik jednak zapali mogą być problemy z obrotami, mogą być nierówne lub falujące. W przypadku dodawania gazu mogą się również pojawić jakiś wystrzału czy zamulenia. Jeżeli jeździłeś samochodem z tradycyjnym rozdzielaczem zapłonu, objawy będą identyczne jak w przypadku przestawionego zapłonu. Być może może to powodować w jakimś sposób głośniejszą pracę silnika.

Tak jak napisałem, wymontuj czujnik przeczyść go, sprawdź oporność. Jeżeli oporność będzie właściwa to na pewno nie jest to wina czujnika. Nie ma możliwości żeby w takim przypadku nie działał. Jeszcze jedno, sprawdzić trzeba jaki czujnik jest u Ciebie w silniku i jaką w takim przypadku jest oporność. Jeżeli jest to silnik K4M700 to czujnik powinien mieć oporność taką jak napisałem powyżej.

Może być też tak, że po wymianie rozrządu masz te problemy bo mechanik coś zrobił nie tak, choćby ustawił rozrząd o jeden ząbek za wcześnie lub za późno.

Acha, jeszcze jedno, czy czasem nie pomyliłeś czujnika położenia wału korbowego z czujnikiem górnej pozycji tłoka? Bo to dwa zupełnie różne czujniki choć pełnią podobne funkcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z zapalaniem silnika nie ma najmniejszego problemu , pracuje na wolnych obrotach cichutko jak należy , problem pojawia się przy rozgrzanym silniku. Obroty są nierówne i praca silnika staje się głośniejsza . A może to któraś z cewek. W poniedziałek się okaże. Mimo wszystko dzięki za info P_R_Z_E_M_O

 

[ Dodano: 2009-04-29, 08:20 ]

Niestety wizytę u mechanika muszę odłożyć . Miałem włamanie do samochodu , prawdpopodobnie chcieli go ukraść , bo komputer był rozpięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki . Na poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem i działamy.

 

[ Dodano: 2009-05-20, 11:17 ]

Czyszczenie czujnika nic nie dało. Wydaje mi się że to jest wynik katalizatora. Objawy: nierówna praca, zmniejszenie mocy silnika. Zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!