Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Coś dziwnego


Recommended Posts

Witam.

Mam taki problem, teraz taka pora że codziennie pada deszcz. a ja gdy przejade po kałuży troszke szybciej to zaczyna mi sie świecic kontrolka od akumulatora i kontrolka stop i tak zapala sie i za 1sek gaśnie i znów to samo i póżniej to ucicha i niema, Co to może byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli przy okazji wjazdu w kałuże słyszysz piszczenie paska, to zapewne pasek się ślizga i chwilowo tracisz ładowanie - mam podobnie, z tym że u mnie kończy się na piszczeniu przez kilka sekund ;)

 

w megance pasek od alternatora siedzi bardzo nisko i nawet niewielka woda jest go w stanie zamoczyć i spowodować taki numer, więc moim zdaniem nie ma się co martwić.

możesz ewentualnie sprawdzić naciąg i stan paska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w ładną wodę musisz wpadać ;)

 

Z tego co mi się wydaje, a co nawet ostatnio urwałem, powinna być od dołu taka plastikowa obudowa, która odpowiedzialna jest za chociaż częściową ochronę dostępu do paska- i unikać dużych kałuż ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinna być od dołu taka plastikowa obudowa
no to u mnie nigdy takiej nie widziałem ;) widać poprzedni właściciel sobie ją gdzieś zostawił ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, ale osłona przydaje się, zakup takie osłonki to wydatek rzędu około 30 zł- więc warto to zrobić- ja biorę się pod koniec miesiąca za kompletną wymianę osłon- łączeni z lewym nadkolem- jedna śrubka ułamana i nie ładnie to wygląda- nie wspomnę o właściwym trzymaniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ponownie.

Teraz coś sie dzieje dziwnego...

Otóż może jest i przez te piski, ale rozładował mi sie akumulator, no i ok w sumie normalna rzecz, ostatnio ładowałem przed zimą... postawiłem go do garażu pod prostownik i powiedziałem ładuj sie.. postawiłem na noc.

Rano odpalam, wszystko ładnie pięknie

podjechałem pod blok postał godz i później niechciał wogóle sie zakręcic.. co to może być? może Akumulator już na wykonczeniu a może alternator?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robus123 musisz sprawdzić ładowanie i czy coś nie zjada akumulatora na postoju. Wystarczy ci do tego zwykły tani miernik.

Jak to sprawdzić?

Przy sprawdzaniu czy ładuje podpinasz miernik pod akumulator i powinno być około 14,4V

Żeby sprawdzić czy coś nie zjada prądu to przełączasz miernik na pomiar amperów przy większym zakresie np.20A, zdejmujesz jedną klemę z akumulatora i podpinasz miernik do tej klemy i do akumulatora. Oczywiście na wyłączonym silniku i zapłonie. Jeśli wszystko jest ok to prąd powinien być znacznie poniżej 1A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nikt nie napisał , że najsampierw trzeba sprawdzić czy istniej boczna osłona alternatora, ta we wnęce koła, plastikowa. Jak jej nie ma bo się utraciła w jakiś sposób np po remoncie to główny strumień wody będzie dawał po altku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!