Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy warto kupic Grand Scenic?


Bajdon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy na forum w związku z tym pozdrawiam wszystkich serdecznie ;) . Mam nastepująca prośbę związaną z ewentualnym zakupem Renault. Mam propozycje kupna Grand Scenica 2005r. 2.0 benyzna 163 konie z przebiegiem około 135.000 w bogatej wersji lux privillege. Auto kupione w Polsce, regularnie serwisowane, jak dotąd bezproblemowe. Poleca je mój dobry znajomy bo jest to samochód osoby z jego rodziny. Także zakładam, że jest pewne i nie picowane co w naszym kraju jest niebagatelnym plusem. Mam jednak obawy co do awaryjności i kosztów związanych z tym modelem i faktem, że jest to mocna benzyna. Niestety opinie o marce i tym modelu są bardzo rozbiezne. Czy warto zatem kupic taki samochód za cene 26, 27 tys. zł. biorac pod uwage póżniejsze ewentualne koszty napraw, części zamienych - na co zwrócic uwagę przy kupnie i gdzie go sprawdzic najlepiej oraz na co sie przygotowac przy tym przebiegu. Jakie beda koszty takich napraw w porównaniu z konkurencją? Co sądzicie.

Z góry dziekuję za pomoc lub ewentualne linki do podobnych tematów.

P.s.

No i co mam powiedziec na zaczepki pt. ,,w życiu nie kupuj auta na ,,F", bo eletronika, zawieszenie itd itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co mam powiedziec na zaczepki pt. ,,w życiu nie kupuj auta na ,,F", bo eletronika, zawieszenie itd itp.

To chodzi o Folkswagena ;) Jeżeli auto z pewnej ręki to może być warte zainteresowania. Mój kolega ma takiego i jest naprawdę fajny. Jedyny problem jaki miał to klamki. Co prawda silnik 1,5 DCI ale 2,0 benzyna też nie jest zły. Co do kosztów napraw to cena części nowych aut jest podobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

To jest wersja turbo zapomniałem - stąd 163 konie. Musze go koniecznie zobaczyc na żywo i się przejechac, podobno bardzo komfortowo i miło. Nie wiem tylko czy bac sie czy nie? ;-)

 

Nie cytujemy posta w całości, jeżeli bezpośrednio pod nim odpowiadamy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest jak piszesz (pewna historia) to poważnie zainteresowałbym się.

Co do opinii n.t. samochodów na "F" - najczęściej wygłaszają ją osoby które nie miały takiego samochodu. Zajdź na dowolone forum dowolnej marki/modelu i poczytaj o problemach. Każdy model, niezależnie od producenta, jest trapiony większymi lub mniejszymi usterkami. Zawieszenie - poczytaj o wahaczach w Pasku B5 ;) - to taki świetny samochód.

Podsumowując - każdy samochód psuje się. To czy nastąpi to prędzej czy później zależy od tego jak jest zadbany. Poszukaj w necie, to znajdziesz opisy wadliwych BMW 750, Paska B6 2.0 TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto.

I pamiętaj z pewnej czy niepewnej ręki - zrób przynajmniej to minimum i sprawdź go po VINie w ASO (czy nie jest nadmiernie awaryjny), albo najlepiej normalny przegląd. Ja jedynie obawiał bym się turbiny. Było nie było - teoria mówi, że należy o nią dbać, aby nie robiła problemów. Czy poprzednik dbał? Nie będziesz wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima, to jest racja ale przy benzynowcu ta turbina nie jest aż tak wysilona jak przy dieslu ale fakt faktem o to trzeba dbać, sam myślę o takim sceniku z tym silnikiem ale najchętniej w krótkiej wersji. Ciekawi mnie czy można zrobić z tego silnika takiego potwora jak w MII RS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina to turbina dbać o nią trzeba choć ponoć w nowych silnikach TSI VW nic nie wspomina o wystudzaniu jej. Ale i tak dmuchać na zimne trzeba bo ew. koszty poniesiesz ty.

 

Co do elektroniki to niestety psuje się wszędzie gdzie tylko jest jej w nadmiarze. Poczytaj forum passat'a co tam się psuje i ile kosztuje. Ważne jest pochodzenie auta i to w jakim stopniu jego poprzedni właściciel dbał o niego. Oczywiście bezwypadkowość ma znaczenie bo często kiepsko (tanio) naprawiane auta mają problemy z elektroniką choć nie tylko one. Najczęstrzymi problemami zwiazanymi z elektroniką jest woda (wilgoć) i jej oddziaływanie na wszelkiego rodzaju złącza. Lubią one śniedzieć i przerywać. Wymagają troski (okresowego przeglądu) i to wszystko. Co do wody to np. nie czyszczone odpływy spod przedniej szyby powodują zalewanie środka auta i niszczenie wszelakich złączek które są na ich drodze).

O auto trzeba dbać - trzeba czasem tak jak w domu podnieść dywan to tutaj zajrzeć w miejsca w które nigdy się nie zagląda. Jeśli tak będziesz robił NIC się nie stanie autku które posiadać będziesz.

 

Dlatego coraz bardziej upewniam się w przeświadczeniu że auto kupować należy takie które ci się podoba - w którym będziesz się dobrze czuł i czerpał z niego frajdę z jazdy. Owszem są modele bardziej ryzykowne ale wtedy zakładasz rezerwę zakupową na ew. remont i doprowadzenie do używalności i potem już czerpiesz frajdę pełną gębą.

 

Jest wiele for dyskusyjnych (np. takie jak to) na których znajdziesz pomoc i porady a to już bardzo dużo bo unikasz niepotrzebnych wizyt w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

[ Dodano: 2010-06-02, 08:31 ]

Przejechałem się zobaczyc ten samochód. Sprawdzony na ścieżce diagnostycznej. Samochód w stanie technicznym chyba nie najgorszym (przebieg 137.000 km). Do wymiany ,,amory" z przodu, drążek stabilizatora, plastikowa obudowa pod silnikiem (puściły nity), do nabicia klima i do zrobienia tylna wycieraczka (elementy wpłynęły na obniżenie ostecznej ceny). Spaliny w normie, sprzęgło, skrzynia biegów chodziły bez zarzutu. Samochód dynamicznie przyspieszał i nieściagał w żadną stronę. Brak wycieków z jednostki napędowej. Nowe klocki, opony letnie z przodu oraz nowe zimówki. Niestety w środku nienajlepiej się prezentował. O ile skóra w porządku nie zniszczona to ogólny brud w bagażniku i w środku. Auto do gruntownego mycia środka. Gdzieniegdzie złuszczony plastik na uchwytach w drzwiach i konsoli środkowej. Bije się z myslami czy go zakupić i zainwestowac na dopracowanie go do końca (co i tak jest oczywiste przy kupnie używki) czy dać sobie spokój????? Rzeczywiście samochód wygodny i dynamiczny.

W załączeniu zdjęcie samochodu

post-25592-1275461089_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do nabicia klima
To może świadczyć o nieszczelności w układzie, a to generuje dodatkowe koszta. Jak trzeba będzie wymieniać skraplacz klimatyzacji to za zamiennik (używki nie ma co kupować) coś koło 450 zł + koszta wymiany i nabicia klimy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajdon, jestes pewien że licznik nie byl krecony? Złuszczony plastik i zużyte amorki raczej są ze zużycia. Nity z dołu z osłony same z siebie też nie puszczają. Ktoś je rozwiercił. Ja też miałem rozwiercone ale wiedziałem o tym bo zderzak był zdejmowany do "odświeżenia". Ogladnij to autko za 3-4 dni jak emocje opadną, weź może kogoś jeszcze kto chłodnym okiem popatrzy - może coś jeszcze sie uwidoczni. Mierzyłeś grubość lakieru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!