Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko forumowicze.

 

Mam takie małe pytanko a mianowicie czy ten element zaznaczony strzałką powinien być ruchomy czy sztywny? tzn. jak złapie rękoma to mogę obracać w lewo i w prawo o jakieś 2cm.

cd9268508601ffb7med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w renacie łoże sprężyny jest zakładane na amortyzator i może się ruszać, pod nim jest łożysko oporowe które to umożliwia. no i weźcie pod uwagę że amortyzator ze zdjęcia nie jest modelem do megane. amortyzatorami z gotowymi łapami pod sprężyny miały tylko coupe w wersji 2,0 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robak jeszcze raz bo nie zrozumiałem: ten kielich na dole który nazywasz łożem (tak?) ma być ruchomy bo pod nim jest łozysko. Coś namieszałeś albo przeczytaj raz jeszcze pierwotnego posta. Talerz wg.mnie ma być sztywny. Na tyle widziałem i owszem w innych markach ruchome talerze (podstawa na której leży sprężyna) ale z łożyskowaniem nie ma to nic wspólnego. Jest tak jak meganecoupe napisał od obrotu jest sworzeń na dole i łożysko u góry, nic w między czasie ma się nie przemieszczać bo kilkadziesiąt obrotów i rura amora byłaby przetarta od talerza.

Fakt faktem , że siła sprężyny jest na tyle duża , że małe jest prawdopodobieństwo kręcenia talerzem jednak moim zdaniem ma być normalnie czyli na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie nie jest normalne :-( Troche to dziwne gdyż z obu stron rusza się ten kielich tak jak by został urwany od tej nogi.

Oczywiście ryszając tym kielichem sprężyna też się rusza a naprawde mocnej siły nie trzeba aby poryszać.

Założyłem ten temat gdyż mam jakieś stuki a wszystkie gumy i swożnie mam wymienione i jeszcze drążki kierownicze i stuki są na dal i właśnie natchneło mnie aby złapać ten kielich i poruszać a ty własnie odziwo rusza się :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wymieniałem sprężyny i łożyska oraz poduszki zawieszenia w modelu Rennault Megane I ph I Hatchback z silnikiem 1.6e 8v 90 PS i tak jak przedmówca pisze Robak, ten element jest ruchomy osadzony jest na łożysku na nim siedzi sprężyna przymocowana do poduszki. A jesli u ciebie jest sztywno to prawdopodobnie masz amortyzator z innego modelu choc nie ukrywam ze bedzie rowniez pasowac! Ponieważ z doswiadczenia wiem iz McPerson stosowany w innych autach posiada sztywny kielich.

Jedynie zostaje sprawdzic to co masz na aucie lub w praktyce ;) zalozysz, skrecisz kolami i bedzie wszystko wiadomo ;)

 

2qn4ny8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi, miałem ci wklejać schemat zawieszenia, ale masz ładniejsze zdjęcie i potwierdzenie od użytkownika, to że w pancerwagach i innych szajsach jest to nieruchome to nie znaczy, że w renacie tez tak jest. Jak napisałem wyżej:

amortyzatorami z gotowymi łapami pod sprężyny miały tylko coupe w wersji 2,0 16V
Kiedyś na początkach tego forum tez była taki temat i tam bodajże kol. Lewy miał takie zdanie jak Ty i się mylił.

Vargas, ma się ruszać nie martw się tym .... a sprawdź właśnie te łożyska na amorach jeśli puka przy skręcie kół to może być objaw albo łącznika stabilizatora albo właśnie tych łożyska (koszt ok 40zł za SKF/SNR)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem te sprężyny i miałem wszystko w ręku ale teraz to już sam nie mam pewności jak tam jest. Namieszaliście mi ;) Szwagier w maździe ma na sztywno przód i tył na pewno, ale to nie ta liga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!