Vargas Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 Siemanko forumowicze. Mam takie małe pytanko a mianowicie czy ten element zaznaczony strzałką powinien być ruchomy czy sztywny? tzn. jak złapie rękoma to mogę obracać w lewo i w prawo o jakieś 2cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vivaldi Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 w tych autach które znam powinien być na sztywno, nie wiem jak do Reni ale uważam że też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindj Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 U mnie jak wymieniałem był na sztywno w oryginalnych amortyzatorach jak i w KYB na które wymieniłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brejq Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 u mnie tez na sztywno jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 Chyba musi być sztywno, od obrotu macpersona jest sworzeń wahacza i górne łożysko macpersona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robak Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 w renacie łoże sprężyny jest zakładane na amortyzator i może się ruszać, pod nim jest łożysko oporowe które to umożliwia. no i weźcie pod uwagę że amortyzator ze zdjęcia nie jest modelem do megane. amortyzatorami z gotowymi łapami pod sprężyny miały tylko coupe w wersji 2,0 16V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vivaldi Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 Robak jeszcze raz bo nie zrozumiałem: ten kielich na dole który nazywasz łożem (tak?) ma być ruchomy bo pod nim jest łozysko. Coś namieszałeś albo przeczytaj raz jeszcze pierwotnego posta. Talerz wg.mnie ma być sztywny. Na tyle widziałem i owszem w innych markach ruchome talerze (podstawa na której leży sprężyna) ale z łożyskowaniem nie ma to nic wspólnego. Jest tak jak meganecoupe napisał od obrotu jest sworzeń na dole i łożysko u góry, nic w między czasie ma się nie przemieszczać bo kilkadziesiąt obrotów i rura amora byłaby przetarta od talerza. Fakt faktem , że siła sprężyny jest na tyle duża , że małe jest prawdopodobieństwo kręcenia talerzem jednak moim zdaniem ma być normalnie czyli na stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vargas Napisano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 No to u mnie nie jest normalne :-( Troche to dziwne gdyż z obu stron rusza się ten kielich tak jak by został urwany od tej nogi. Oczywiście ryszając tym kielichem sprężyna też się rusza a naprawde mocnej siły nie trzeba aby poryszać. Założyłem ten temat gdyż mam jakieś stuki a wszystkie gumy i swożnie mam wymienione i jeszcze drążki kierownicze i stuki są na dal i właśnie natchneło mnie aby złapać ten kielich i poruszać a ty własnie odziwo rusza się :-| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bArEk Napisano 23 Maja 2010 Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 wczoraj wymieniałem sprężyny i łożyska oraz poduszki zawieszenia w modelu Rennault Megane I ph I Hatchback z silnikiem 1.6e 8v 90 PS i tak jak przedmówca pisze Robak, ten element jest ruchomy osadzony jest na łożysku na nim siedzi sprężyna przymocowana do poduszki. A jesli u ciebie jest sztywno to prawdopodobnie masz amortyzator z innego modelu choc nie ukrywam ze bedzie rowniez pasowac! Ponieważ z doswiadczenia wiem iz McPerson stosowany w innych autach posiada sztywny kielich. Jedynie zostaje sprawdzic to co masz na aucie lub w praktyce ;) zalozysz, skrecisz kolami i bedzie wszystko wiadomo ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robak Napisano 24 Maja 2010 Udostępnij Napisano 24 Maja 2010 Vivaldi, miałem ci wklejać schemat zawieszenia, ale masz ładniejsze zdjęcie i potwierdzenie od użytkownika, to że w pancerwagach i innych szajsach jest to nieruchome to nie znaczy, że w renacie tez tak jest. Jak napisałem wyżej: amortyzatorami z gotowymi łapami pod sprężyny miały tylko coupe w wersji 2,0 16V Kiedyś na początkach tego forum tez była taki temat i tam bodajże kol. Lewy miał takie zdanie jak Ty i się mylił.Vargas, ma się ruszać nie martw się tym .... a sprawdź właśnie te łożyska na amorach jeśli puka przy skręcie kół to może być objaw albo łącznika stabilizatora albo właśnie tych łożyska (koszt ok 40zł za SKF/SNR) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vivaldi Napisano 24 Maja 2010 Udostępnij Napisano 24 Maja 2010 no to jestem mądrzejszy o ten element, dzięki, jednak mam pytanie do konstruktorów: po jaką cholerę w ten sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 24 Maja 2010 Udostępnij Napisano 24 Maja 2010 Wymieniałem te sprężyny i miałem wszystko w ręku ale teraz to już sam nie mam pewności jak tam jest. Namieszaliście mi ;) Szwagier w maździe ma na sztywno przód i tył na pewno, ale to nie ta liga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robak Napisano 24 Maja 2010 Udostępnij Napisano 24 Maja 2010 Vivaldi, tak ten kielich jest zdejmowalny np dlatego aby ograniczyć koszty produkcji i eksploatacji amortyzatorów ... zapewne .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.