Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny przypadek. Bardzo proszę o odp


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy renault megane.

Wiem ze temat juz był wielokrotnie poruszany przeczytałem chyba wszystki fora na ten temat. Moj przypadek nie jest standardowy.. tzn.. z tego czego sie dowiedziałem na wolne obroty ma wiele czynnikow takich jak silnik krokowy sonda lambda czujnik położenia przepustnicy, wału i w ogole.. Ale..

 

U mnie wyglada to tak:

Jak jest silnik zimny to jest ok ale obroty sa w granicach 800 900 a przeciesz na zimnym elektroniczne ssanie powinno trzymac je w granicach 1100. Natomiast gdy silnik sie rozgrzeje obroty sa 400 i mnie i silnik gasnie tak jak bo ssanie sie wyłacza a obroty sa za niskie. Jest jednak jeszcze cos.. w celu pozbycia sie problemu zdjołem kleme zeby zrestartowac kompa pomogło.. ale obroty sa cały czas 1500 na zimnym i na ciepłym. Po pewnym czasie to mija i problem powtarza sie od nowa.

 

Silnik krokowy wymieniony serwis sie nie swieci czyli z czujnikem przepustnicy i wału jest ok bo jak odłaczam jeden lub drugi kontrolka z zygzakiem sie świeci.

 

Podejzewam natomiast ze padniety jest czujnik teperatury, czytalem na jakims forum ze bedzie pokazywał dobrze a moze wysyłac złe sygnały. To by sie zgadzało z objawami u mnie jak jest zimny wysyła tak jak by był ciepły obr w normie a na ciepłym zbyt niskie. /

 

Prosze o pomoc i ewetualnie poprawienie mojej tezy nie mam chceci jechac na kompa poza tym jezeli to ten czujnik temperatury to komp go nie wykryje. bardzo prosze o odp

 

Proszę więcej uwagi przykładać do pisania postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daromen89, odłącz czujnik temperatury i zmierz jego rezystancję. Tabelkę z wartościami znajdziesz na forum. Na początek możesz go po prostu odpiąć.

http://megane.com.pl/megane-i-phi-gasnie-p...e-97-vt3527.htm

Tu masz wartości:

http://megane.com.pl/megane-i-phi-nie-zapa...nik+temperatury

 

P.S. Zastosuj sie do rady i zwracaj uwagę na pisownię bo niezbyt dobrze się czyta takie posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie! Czujnik temperatury okazał się nie drogi i wymieniłem na nowy. Wymieniłem także świece..

Teraz jest tak.. Nie gaśnie, a raczej gaśnie ale bardzo rzadko ale trzyma za wysokie obroty.

Np. jadę 100km/h wciskam sprzęgło obroty 1500. Zatrzymam się obroty spadają.

Odłączałem czujnik podciśnienia, obroty 1500 i nie spadają możne to walnięty ten czujnik.. zauważyłem ze jest lekko przetarty na zgięciu. Może to od tego?? Zacznę od wymiany przewodu.. ale możne macie jakieś pomysły??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem ze jest lekko przetarty na zgięciu. Może to od tego??

Prawdopodobnie. Wymień wężyk daj znać jak było.

Jak świeci pomarańczowa kontrolka to będzie coś z czujnikiem o którym piszesz. Czyszczenie/wymiana silniczka krokowego też nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pomarańczowa kontrolka się nie świeci. Ale zauważyłem jeszcze jedna rzecz.

Mianowicie... na zimnym silniku zaraz po odpaleniu obroty są idealne po przejechaniu się paru klocków podwyższana się... a jeżeli stoję w korku i silnik się nagrzeje to gaśnie, nie mam pojęcia.. może to sonda?? bo palić palki więcej o 2l na 100km gazu. Silniczek wymieniłem na nowy.. na samym początku.

Wykluczam czujnik położenia wału bo raz to świeciła by mi się kontrolka a dwa to problemy z odpaleniem, pali na dotyk, możne czujnik położenia przepustnicy??

Dodam jeszcze ze kiedy tak zacznie mi gasnąc to robię jej restart i jest ok ale obroty wysokie po pewnym czasie znowu to samo.

 

[ Dodano: 2010-07-06, 18:21 ]

Wężyk wymieniony i niestety to samo jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!