Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny przypadek. Bardzo proszę o odp


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy renault megane.

Wiem ze temat juz był wielokrotnie poruszany przeczytałem chyba wszystki fora na ten temat. Moj przypadek nie jest standardowy.. tzn.. z tego czego sie dowiedziałem na wolne obroty ma wiele czynnikow takich jak silnik krokowy sonda lambda czujnik położenia przepustnicy, wału i w ogole.. Ale..

 

U mnie wyglada to tak:

Jak jest silnik zimny to jest ok ale obroty sa w granicach 800 900 a przeciesz na zimnym elektroniczne ssanie powinno trzymac je w granicach 1100. Natomiast gdy silnik sie rozgrzeje obroty sa 400 i mnie i silnik gasnie tak jak bo ssanie sie wyłacza a obroty sa za niskie. Jest jednak jeszcze cos.. w celu pozbycia sie problemu zdjołem kleme zeby zrestartowac kompa pomogło.. ale obroty sa cały czas 1500 na zimnym i na ciepłym. Po pewnym czasie to mija i problem powtarza sie od nowa.

 

Silnik krokowy wymieniony serwis sie nie swieci czyli z czujnikem przepustnicy i wału jest ok bo jak odłaczam jeden lub drugi kontrolka z zygzakiem sie świeci.

 

Podejzewam natomiast ze padniety jest czujnik teperatury, czytalem na jakims forum ze bedzie pokazywał dobrze a moze wysyłac złe sygnały. To by sie zgadzało z objawami u mnie jak jest zimny wysyła tak jak by był ciepły obr w normie a na ciepłym zbyt niskie. /

 

Prosze o pomoc i ewetualnie poprawienie mojej tezy nie mam chceci jechac na kompa poza tym jezeli to ten czujnik temperatury to komp go nie wykryje. bardzo prosze o odp

 

Proszę więcej uwagi przykładać do pisania postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daromen89, odłącz czujnik temperatury i zmierz jego rezystancję. Tabelkę z wartościami znajdziesz na forum. Na początek możesz go po prostu odpiąć.

http://megane.com.pl/megane-i-phi-gasnie-p...e-97-vt3527.htm

Tu masz wartości:

http://megane.com.pl/megane-i-phi-nie-zapa...nik+temperatury

 

P.S. Zastosuj sie do rady i zwracaj uwagę na pisownię bo niezbyt dobrze się czyta takie posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie! Czujnik temperatury okazał się nie drogi i wymieniłem na nowy. Wymieniłem także świece..

Teraz jest tak.. Nie gaśnie, a raczej gaśnie ale bardzo rzadko ale trzyma za wysokie obroty.

Np. jadę 100km/h wciskam sprzęgło obroty 1500. Zatrzymam się obroty spadają.

Odłączałem czujnik podciśnienia, obroty 1500 i nie spadają możne to walnięty ten czujnik.. zauważyłem ze jest lekko przetarty na zgięciu. Może to od tego?? Zacznę od wymiany przewodu.. ale możne macie jakieś pomysły??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem ze jest lekko przetarty na zgięciu. Może to od tego??

Prawdopodobnie. Wymień wężyk daj znać jak było.

Jak świeci pomarańczowa kontrolka to będzie coś z czujnikiem o którym piszesz. Czyszczenie/wymiana silniczka krokowego też nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pomarańczowa kontrolka się nie świeci. Ale zauważyłem jeszcze jedna rzecz.

Mianowicie... na zimnym silniku zaraz po odpaleniu obroty są idealne po przejechaniu się paru klocków podwyższana się... a jeżeli stoję w korku i silnik się nagrzeje to gaśnie, nie mam pojęcia.. może to sonda?? bo palić palki więcej o 2l na 100km gazu. Silniczek wymieniłem na nowy.. na samym początku.

Wykluczam czujnik położenia wału bo raz to świeciła by mi się kontrolka a dwa to problemy z odpaleniem, pali na dotyk, możne czujnik położenia przepustnicy??

Dodam jeszcze ze kiedy tak zacznie mi gasnąc to robię jej restart i jest ok ale obroty wysokie po pewnym czasie znowu to samo.

 

[ Dodano: 2010-07-06, 18:21 ]

Wężyk wymieniony i niestety to samo jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!