Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ABS, ESP, hamulec ręczny, PAX


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Przeczytałem trochę tematów ale nie znalazłem podobnego problemu.

Dziś w moim Scenic-u 2002, 1.9 DCI, zmieniałem opony z zimówek na letnie (:/ ). Zmieniłem opony przednie na nówki a tył pozostał z zeszłego sezony (bez zmiany rozmiaru, ale z przodu mam mniejsze niż z tyłu). Z racji, że wcześniej miałem zmienione miejscami obręcze (kolory wentylów nie zgadzały się ze ściągą na instrukcji z drzwi i przez to paliła mi się cały czas kontrolka od PAXa) poprosiłem dziś by założyli obręcze na swoje dobre miejsca.

 

Po kontrolnym przejaździe przed serwisem moja dziewczyna zauważyła, że jeden stop mi się nie świeci. Później pojechałem umyć auto i troszkę przeczyściłem felgi. Po przejechaniu 3-4 km miastem, na trasie przy około 70 km/h włączyły mi się STOP, SERV, kontrolka ABS, hamulca ręcznego i ESP. Po ponownym włączeniu silnika kontrolki zgasły, przyhamowałem dość mocno i ABS działał. Jednak znowu na trasie choinka się zapaliła i po czasie dodatkowo zaczął palić się PAX (symbole opon zgasły i zapaliło się koło po lewej na górze- nie migało).

 

Co może być przyczyną? Wiem że być może weszła wilgoć (chociaż wcześniej nie raz myłem opony pod ciśnieniem), tą lampę stopu muszę wymienić. .. Myślicie, że w serwisie mogli coś skopać? I tak do nich zadzwonię (niestety pojutrze dopiero ) i będę chciał by za darmo mi to sprawdzili bo nie wierzę w takie szczęście by wszystko naraz się sypnęło. Myślicie, że mam do tego podstawę by domagać się naprawy w ramach "gwarancji"?

Z góry dzięki za sugestie

 

Edit:zmiana tytuły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalenie czujników nie rozwiązuje wg mnie problemu. Po coś w końcu one są, tym bardziej że niedługo udostępniam samochód mamie, która za bardzo się nie orientuje w tym wszystkim a ja nie chcę sobie pluć później w brodę jakby coś się stało.

 

Przejrzałem chyba całe forum. Nikt nie miał podobnej sytuacji. Czujniki ABS muszą działać ponieważ działa mi prędkościomierz. Sam ABS zaskakuje więc sama konstrukcja też powinna być ok. Hamulec ręczny działa, płyn hamulcowy sprawdzałem jakiś czas temu był w porządku, tarcze miałem miesiąc temu sprawdzane i "jeszcze Pan na nich pojeździ", także nie wiem dlaczego nagle wszystko "padło". Na dodatek kontrola systemów przed uruchomieniem nie wykrywa błędów... :roll:

 

Dziś jadę do serwisu w którym zmieniali mi opony. Pan przez telefon stwierdził, że nie wydaje mu się by zmiana gum była przyczyną całego zamieszania...cóż zobaczymy komputer prawdę powie ;p. Mam nadzieję że przyznają się do ewentualnego błędu i nie będą chcieli mi wcisnąć wszystkich nowych podsystemów.

Dam cynk jak poszło.

 

[ Dodano: 2010-06-04, 20:27 ]

Cóż, problem nadal występuje. Komputer wyrzucił błąd P1826 (coś ze świecami żarowymi) oraz C 1045 (błąd pomiaru prędkości czy coś takiego). Później od jednego faceta (który też walczył ze Scenikiem) dowiedziałem się że, w tym zakładzie to nie za bardzo się znają na elektronice :/. Poszperam teraz w Internecie, może coś znajdę na ten temat. Jeżeli mielibyście jakieś sugestie co mógłbym jeszcze sprawdzić by zawęzić obszar poszukiwań, byłbym bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, twoje objawy wskazują na uszkodzony czujnik, niewłaściwe ciśnienie powietrza w kole lub zamienione czujniki, dlatego zapalają się wymienione przez Ciebie kontrolki - ma to na celu zwrócenie uwagi kierującego na problem z trakcją. Miałem system kontroli ciśnienia ale więcej wynikało z tego problemów jak było pożytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!