mateq111 Napisano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2010 Witam! Czy to prawda, że do samochodów z układem ESP i ASR musi być specjalny płyn hamulcowy przeznaczony do tych systemów? Ostatnio mam problem z hamulcem w Scenicu. Układ wydaje się jakby zapowietrzony. Pedał wpada dość głęboko przy hamowaniu. Wymieniłem płyn na zwykły DOT4 i nie ma żadnej różnicy a nawet wydaje mi się, że działa gorzej. W Meganie(sam ABS) ostatnio też wymieniałem też na zwykły DOT4 bo płyn hamulcowy wyglądał jak olej-czarny jak smoła. I tam jak lekko nacisnę to już hamuje. W scenicu też tak kiedyś było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldek708 Napisano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2010 Czy to prawda, że do samochodów z układem ESP i ASR musi być specjalny płyn hamulcowy przeznaczony do tych systemów?nieprawda.DOT4 jest jak najbardziej dobrym płynek hamulcowym do aut z ESP i ASR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateq111 Napisano 14 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2010 "Układy hamulcowe z systemem ESP wymagają płynu o niskich lepkościach w ujemnych temperaturach. Do ich eksploatacji wymagany jest specjalny płyn hamulcowy DOT 4-ESP." Cytat z trwautoservice.pl Tak, że ja już nie wiem. To zakładając, że płyn mam Ok to czemu tak kiepsko hamuje tzn na rolkach wyszło Ok ale pedał wpada głęboko. Ostatnio nawet zatrzymałbym się na zderzaku to tak późno zahamował Scenic. I jeszcze są tam tarcze 300mm, miałem nawet problemy z kupnem nowych klocków bo nie mieli nawet w katalogu takich. I od Laguny/Escpace 2.2DCI pasowały dopiero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldek708 Napisano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2010 "Układy hamulcowe z systemem ESP wymagają płynu o niskich lepkościach w ujemnych temperaturach. Do ich eksploatacji wymagany jest specjalny płyn hamulcowy DOT 4-ESP."z tego co się orientuję to od kilku lat wszystkie DOT4 są przystosowane do pracy z ESP.tzn na rolkach wyszło Ok ale pedał wpada głębokona pewno nie wina płynu,może pompa pada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateq111 Napisano 14 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2010 Właśnie nie wiem. A jak można ewentualnie sprawdzić tą pompe? EDIT: Jaka jest w koncu kolejność odpowietrzania, takie coś znalazłem na innym forum: Kolejność "kół" przy wymianie płynu w autach z ABS jest taka (wg. p.Etzolda z opla): - przednie prawe - przednie lewe - tylne prawe - tyle lewe Bez ABS zaczynamy od tylnych kół, a kończymy przednimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldek708 Napisano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2010 Dokumentacja serwisowa renault mówi ze w układzie hamulcowym z systemem ABS bardzo wazne jest zachowanie kolejnosci 1; zacisk koła lewego przedniego 2; zacisk koła prawego tylnego 3; zacisk koła prawego przedniego 4; zacisk koła lewego tylnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antonescu Napisano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 W manualu jest to objaśnione w 2 tematach. Odpowietrzanie układów wewnętrznych i odpowietrzanie poza systemem regulacyjnym. Do pierwszego potrzebny clip, drugi konwencjonalny kolejno: -tył prawa strona -przód lewy -tył lewy -przód prawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpirek Napisano 11 Września 2010 Udostępnij Napisano 11 Września 2010 Ja mam w scenicu II DOT 5.1, taki dostałem w serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.