Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatyzacja sam naprawiam


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Posiadam Renault Megane Scenic rok98 1.9 DTi klimatyzacja manualna. Tak jak w temacie opiszę swój problem,który został rozwiązany. Dlaczego tak opisałem swój samochód, uwierzcie lub nie, ale ja sam nie wiem co mam Scenic I phI czy Megane I phI. Nie ma to chyba dużego znaczenia dodając minivan. Jak coś proszę o poprawienie.

Czytając po kilka razy wszystkie posty na forum sam próbowałem usunąć usterkę niedziałającej klimatyzacji. Niestety awaria nie była mechaniczna tylko elektryczna. I tutaj postaram się w pigułce spisać, opisać wszystkie usterki, które w prosty sposób możemy sami zdiagnozować. No może nie wszystkie.

Wszystko co opiszę można znaleźć rozsypane po całym forum łącznie z demontażem wadliwego elementu.

MECHANIKA: tutaj są tylko dwie rzeczy 1. sprężarka 2. układ rozprowadzenia czynnika, czyli przewody, parownik, chłodnica czynnika i sam wymiennik w kabinie nazwany czasami "freownicą" nagrzewnicą, chłodnicą(inne nazwy proszę dopisać lub uzupełnić).

Jeżeli układ jest szczelny czyli pkt2 jest sprawny, nie ma wycieku, a sprężarka również sama w sobie nie ma wycieków i koło pasowe kręci się łącznie z załączonym sprzęgłem elektromagnetycznym, nie ma żadnych pisków zgrzytów to już mamy problem ELEKTRYCZNY. Z mechaniki nic już nie ma prócz paska napędzającego.

ELEKTRYKA: tutaj jest tego więcej 1. w kabinie włącznik wentylatora i wentylator. Jak już wiemy by uruchomić klimatyzację wentylator nadmuchu musi być włączony co pozwala dać sygnał 12V na elektromagnes sprzęgła przy sprężarce, dioda, która sygnalizuje nam załączenie sprzęgła. JEŻELI TO NAM WSZYSTKO DZIAŁA A DALEJ NIE MAMY KLIMATYZACJI PRZECHODZIMY DO KOMORY SILNIKA. I tutaj jest troszkę więcej.

1. przekaźnik w skrzynce przekaźników do wolnych obrotów od wentylatora na chłodnicy. Dokładnie tak wentylator włącza się podczas uruchomienia klimatyzacji i chłodzi chłodnicę czynnika chłodniczego. 2. opornica zespolona z wyłącznikiem bimetal zamontowana po prawej stronie chłodnicy pod czujnikiem temp.ma za zadanie dać sygnał z chłodnicy na przekaźnik, który uruchomi wentylator. CZYLI KRÓTKO WIATRAK WENTYLATORA STOI W MIEJSCU SZUKAMY PRZYCZYNY TUTAJ.

3.czujnik ciśnienia. Tutaj wybaczcie, ale na forum znalazłem możliwość sprawdzenia z trzema pinami, ja mam cztery więc nie wiem jak to sprawdzić.

4. elektromagnes załączający sprężarkę. NIE WŁĄCZA SIĘ SPRAWDŹ CZY DOCHODZI 12V

Oczywiście pozostaje sprawdzenie bezpieczników co za pewne każdy z nas potrafi.

W moim przypadku klimatyzacja włączała się na jakieś 60 sek i stop. Nikt nie zwrócił uwagi na nie kręcący się wiatrak od wentylatora. Sprężarka biła czynnik, brak schłodzenia i wyłącznik ciśnieniowy wyłączał prąd elektromagnesu sprężarki, więc szukaj wiatru w polu co to może być. A tu jak widać jedno zależne od drugiego.

Jeżeli coś pominąłem przepraszam. Na wszystkie pytania odpowiem na forum lub proszę do mnie napisać na mail-a [email protected]. WALCZYŁEM Z TYM PROBLEMEM DWA TYGODNIE KOSZT NAPRAWY 200zł. 150zł nabicie klimatyzacji, 50zł elektryk. :-)

 

[ Dodano: 2010-06-15, 20:42 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi poczytać A ILU NIECIERPLIWYCH i w jednym temacie te same pytania tylko inaczej sformułowane. Jestem mechanikiem, a miałem kołowrotek w głowie:) Best regards - 敬具- Cordiali saluti – Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pare uwag : na włączenie sprzęgła sprężarki musi jeszcze zgodzić się komputer silnika i podwyższyć obroty.

Jeżeli chodzi o czujnik ciśnienia to masz tam piny A,B,C,D

AiB włączają II szybkość wiatraka chłodnicy jeżeli ciśnienie wzrośnie powyżej 19 barów

CiD wyłącza sprężarkę jeżeli ciśnienie spadnie poniżej 2 barów lub wzrośnie powyżej 27 barów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!