teflon9 Napisano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Witam wszystkich. Posiadam Renault Megane Scenic rok98 1.9 DTi klimatyzacja manualna. Tak jak w temacie opiszę swój problem,który został rozwiązany. Dlaczego tak opisałem swój samochód, uwierzcie lub nie, ale ja sam nie wiem co mam Scenic I phI czy Megane I phI. Nie ma to chyba dużego znaczenia dodając minivan. Jak coś proszę o poprawienie. Czytając po kilka razy wszystkie posty na forum sam próbowałem usunąć usterkę niedziałającej klimatyzacji. Niestety awaria nie była mechaniczna tylko elektryczna. I tutaj postaram się w pigułce spisać, opisać wszystkie usterki, które w prosty sposób możemy sami zdiagnozować. No może nie wszystkie. Wszystko co opiszę można znaleźć rozsypane po całym forum łącznie z demontażem wadliwego elementu. MECHANIKA: tutaj są tylko dwie rzeczy 1. sprężarka 2. układ rozprowadzenia czynnika, czyli przewody, parownik, chłodnica czynnika i sam wymiennik w kabinie nazwany czasami "freownicą" nagrzewnicą, chłodnicą(inne nazwy proszę dopisać lub uzupełnić). Jeżeli układ jest szczelny czyli pkt2 jest sprawny, nie ma wycieku, a sprężarka również sama w sobie nie ma wycieków i koło pasowe kręci się łącznie z załączonym sprzęgłem elektromagnetycznym, nie ma żadnych pisków zgrzytów to już mamy problem ELEKTRYCZNY. Z mechaniki nic już nie ma prócz paska napędzającego. ELEKTRYKA: tutaj jest tego więcej 1. w kabinie włącznik wentylatora i wentylator. Jak już wiemy by uruchomić klimatyzację wentylator nadmuchu musi być włączony co pozwala dać sygnał 12V na elektromagnes sprzęgła przy sprężarce, dioda, która sygnalizuje nam załączenie sprzęgła. JEŻELI TO NAM WSZYSTKO DZIAŁA A DALEJ NIE MAMY KLIMATYZACJI PRZECHODZIMY DO KOMORY SILNIKA. I tutaj jest troszkę więcej. 1. przekaźnik w skrzynce przekaźników do wolnych obrotów od wentylatora na chłodnicy. Dokładnie tak wentylator włącza się podczas uruchomienia klimatyzacji i chłodzi chłodnicę czynnika chłodniczego. 2. opornica zespolona z wyłącznikiem bimetal zamontowana po prawej stronie chłodnicy pod czujnikiem temp.ma za zadanie dać sygnał z chłodnicy na przekaźnik, który uruchomi wentylator. CZYLI KRÓTKO WIATRAK WENTYLATORA STOI W MIEJSCU SZUKAMY PRZYCZYNY TUTAJ. 3.czujnik ciśnienia. Tutaj wybaczcie, ale na forum znalazłem możliwość sprawdzenia z trzema pinami, ja mam cztery więc nie wiem jak to sprawdzić. 4. elektromagnes załączający sprężarkę. NIE WŁĄCZA SIĘ SPRAWDŹ CZY DOCHODZI 12V Oczywiście pozostaje sprawdzenie bezpieczników co za pewne każdy z nas potrafi. W moim przypadku klimatyzacja włączała się na jakieś 60 sek i stop. Nikt nie zwrócił uwagi na nie kręcący się wiatrak od wentylatora. Sprężarka biła czynnik, brak schłodzenia i wyłącznik ciśnieniowy wyłączał prąd elektromagnesu sprężarki, więc szukaj wiatru w polu co to może być. A tu jak widać jedno zależne od drugiego. Jeżeli coś pominąłem przepraszam. Na wszystkie pytania odpowiem na forum lub proszę do mnie napisać na mail-a [email protected] WALCZYŁEM Z TYM PROBLEMEM DWA TYGODNIE KOSZT NAPRAWY 200zł. 150zł nabicie klimatyzacji, 50zł elektryk. [ Dodano: 2010-06-15, 20:42 ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezes Napisano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Dlaczego tak opisałem swój samochód, uwierzcie lub nie, ale ja sam nie wiem co mam Scenic I phI czy Megane I phI. Wystarczy poczytać forum ;) http://megane.com.pl/ogolne-instrukcja-kor...ight=instrukcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teflon9 Napisano 15 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Właśnie o to chodzi poczytać A ILU NIECIERPLIWYCH i w jednym temacie te same pytania tylko inaczej sformułowane. Jestem mechanikiem, a miałem kołowrotek w głowie:) Best regards - 敬具- Cordiali saluti – Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nel Napisano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Pare uwag : na włączenie sprzęgła sprężarki musi jeszcze zgodzić się komputer silnika i podwyższyć obroty. Jeżeli chodzi o czujnik ciśnienia to masz tam piny A,B,C,D AiB włączają II szybkość wiatraka chłodnicy jeżeli ciśnienie wzrośnie powyżej 19 barów CiD wyłącza sprężarkę jeżeli ciśnienie spadnie poniżej 2 barów lub wzrośnie powyżej 27 barów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teflon9 Napisano 15 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Bardzo cenna uwaga ;) Dziękuję za poprawienie. I tej informacji brakowało na forum, lub też moja wina desperata szybko czytać, szybko naprawić. Mój błąd i nauczka na przyszłość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.