Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kierownica


yaneq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

To mój pierwszy post na tym forum.

Kupiłem przed wczoraj w Belgii Megane 2000 rok w dieslu.

88 tys. przebiegu, ale jedno co mnie zmartwiło to kierownica. Była dosyć starta (pedały wyglądały ok) więc mam pytanie o czym to może świadczyć? Czy kierownice w Megankach lubią przy jeździe w mieście się ścierać? Przy większych przebiegach widziałem lepsze kierownice, dlatego dziwię cię dlaczego ta jest taka starta.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym wydaje mi sie, że w belgi nie kręcą liczników.

gdy auto przyjedzie do polski, owszem ale nie tak :-D

ja uważam, że najlepszym wyznacznikiem przejechanych faktycznie km jest starty pedał sprzędła i hamulca. do 80 tys. pedał powinien być w bardzo dobrym stanie. po 100 tys. delikatnie starty, powyżej 150 przetarty co najmniej w 1/3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepszym wyznacznikiem przejechanych faktycznie km jest starty pedał sprzędła i hamulca

Tu akurat się z tobą nie zgodzę. Powiem szczerze, że nie pamiętam jak jest w Megi ale w niektórych autach można wymienić jedynie plastikowe lub gumowe nakładki. A słyszałem że wymieniają nawet dźwignie hamulca ręcznego.

Nie żebym twierdził, że akurat u Ciebie jest cofany licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do starcia kierownicy: wez od uwage, ze autem mogl jezdzic ktos kto mial bizuterie na palcach np. pierscionki, sygnety itp. i jak np. krecil albo slizgal sie reka po kierownicy jak sama wracala to zdarl ja niemilosiernie jedynie muskajac - ilosc obrotow kierownica chyba mozna liczyc w setki tysiecy przy takim przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja megi ma 100000 przejechane i tez kierownica wyglada dramatycznie.przebiegu jestem pewien bo mam kontakt z tym autem od momentu wyjazdu z salonu.poprzedni kierowca poza obraczka nie nosil zadnej bizuteri takze wine za taki stan zrzuce chyba na material z ktorego jest zrobiona.trzeba pomyslec nad obszyciem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weźcie pod uwage także to że pedał sprzęgła ściera się najbardziej bo cały czas jeżdząc po mieście naciska się go i puszcza, mam megan z przebiegiem 74 tys. i lekko starty pedał sprzęgła i kierownice i wiem że jak jeździłem z ojcem poprzednim wozem było to tico i mieliśmy je z salonu też pedał sprzęgła był wytarty (kierownica nie bo była plastikowa jedynie została dobrze wyszlifowana)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

260 tys, kierownica była łysa :-D , wkurzała mnie wiec sobie kupilem taka elegancka i solidną nakladke, komfort prowadzenia wzrosl o 300% ;-)

btw na identycznej nakladce uczylem sie jezdzic corsą na kursie na prawko :)

 

a co do pedałow coz... takie gumki na szrocie 15 zł komplet :) wiem bo przy 150 calkowicie zerwala sie ojcu ze sprzegla wiec wymienil wszystkie... i ja bede msuial zrobic to samo bo sprzegiełku zostalo juz z 20 tys. max...

 

a z tego co wiem drazek zmiany biegow rowniez mozna wymienic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!