Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zjawiska po myciu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Jestem właścicielem Meganki z 98r. Na liczniku 226 000km. Dzisiaj robiłem przegląd samochodu: olej, filtry, płyny. Po zakończonym przeglądzie postanowiłem jechać na myjnie i umyć silnik ponieważ był cały ubrudzony w oleju, ponieważ dawno nie był myty i jeszcze przez bagnet tryskało póki uszczelki nie wymieniłem. Samochód po myciu odpalił bez problemu jednak po chwili jazdy zauważyłem spadek mocy silnika, po dojechaniu do domu i odstawieniu go na około godzinkę i ponownej jeździe wszystko wróciło do normy. Czy mogły to być cewki? Czy nic poważnego się nie stało? Co mam dalej z tym robić?

 

A teraz drugi problem... Po pewnym czasie zapaliła się kontrolka od temperatury mimo tego, że wskazówka jest na połowie skali. Sprawdzałem płyn- wszystko w jak najlepszym porządeczku. Czy to też może być związane z myciem, że gdzieś się zwarcie zrobiło? Czy wskazówka pokazuje rzeczywistą temperaturę? Boję się, żeby nie przegrzać silnika i go nie zatrzeć. Co radzicie, żeby zrobił?

 

Gdybym wiedział, że tyle problemów będzie to jeździłbym dalej z ubrudzonym silnikiem no i 20zł za umycie silnika... =(

 

Pozdrawiam oraz czekam na pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1. Cewki.

ad 2. Sprawdź czujnik temperatury w termostacie - który sprawdzić znajdziesz na forum, tyle było już o nim pisane że już sam nie pamiętam który daje sygnał na zegary a który do komputera :-)

Co radzicie, żeby zrobił?

Jeździł i się nie przejmował :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóżmy, że błąd był spowodowany przez zwarcie wodą w czujniku. Jeżeli czujnik wyschnie to kontrolka sama zgaśnie czy potrzebna jest pomoc komputera, który skasuje błąd?

 

A co inni na mój problem? Czy macie jakieś inne rozwiązania? Jutro pojadę do znajomego i zobaczymy co tam wymyśli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radze kolego sprawdzić jeszcze czujnik ciśnienia oleju,bo też jest połączony pod kontrolke wody... u mnie też tak było jak umyłem auto,niestety czujnik musiałem wymienić bo padł...

A czujnik do kompa jest na górze(brązowy) do licznika (biały)...możesz kolego pozdejmować z nich wtyczki i przedmuchać... Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie to wszystko znaleźć? ;P Muszę poczekać na kolegę od manuali bo pobierają mi się, ale mają złą sumę kontrolną i nie mogę rozpakować.

 

Jeżeli jutro będę chciał sprawdzić rezystancje czujnika temperatury to muszę najpierw spuścić płyn chłodniczy, żeby go wykręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie to wszystko znaleźć?

Na forum.

Żeby sprawdzić rezystancję nie musisz go wykręcać, zdejmujesz tylko kostkę.

Ta kontrolka świeci się nadal czy zaświeciła się i zgasła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała uwaga jak będziesz sprawdzał biały czujnik to sprawdzaj między jedną nóżką a masą(zmienna rezystancja zależnie od temp.),a druga powinna nie mieć przejścia z masą(kontrolka przegrzania) niestety nie wiem która jest która...

Ale sprawdź jeszcze czujnik ciśnienia(na zapalonym silniku nie powinno być przejścia z masą) ja też zmieniłem czujnik temp. i nic nie dało,dopiero wymiana czujnika ciśnienia pomogła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czujnik do kompa jest na górze(brązowy) do licznika (biały).

Jakoś to nie dawało mi spokoju i musiałem się upewnić jak to jest. jacol_696, niestety nie masz racji, podaję prawdziwą informację:

"w obudowie termostatu masz 2 czujniki górny (brązowy) podaje jedynie informacje o temperaturze na tablicę rozdzielczą, dolny (biały) to czujnik temperatury sterujący pracą silnika"

Tu są wartości rezystancji dla czujnika białego:

tempz.jpg

Do pomiarów wystarczy zwykły miernik cyfrowy (chińczyk/żółtek). Biały czujnik udało mi się sprawdzić bez problemu, brązowego niestety nie potrafiłem zmierzyć.

Czujniki znajdziesz bez problemu, wystarczy podnieść maskę:

dsc01363j.jpg

Tak wyglądają poszczególne czujniki oraz ich numery seryjne:

picture3pcj.png

picture4pc.png

 

Czujniki możesz bez konsekwencji odłączyć i wtedy sprawdzić jak się będzie zachowywać kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem w kropce... Sprawdziłem czujnik brązowy i biały oomierzem i nie wykazało żadnego zwarcia. Gdy odłączyłem wtyczkę z brązowego czujnika to nie było lampki kontrolnej ale i również miernik temperatury nie działał. Czy jest więc możliwe, żeby wadliwy był BRĄZOWY czujnik, który jednak nie wykazuje zwarcia?

 

Na porady czekam do poniedziałku bo w innym wypadku będzie trzeba do mechanika z komputerem oddać. :-) Cieszy mnie chociaż to, że już z pracą silnika wszystko jest w jak największym porządeczku =)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm to dziwne, wskazuje właściwa temperaturę i jednocześnie zapala kontrolkę od gotowania wody. Ciekawe.

A co się dzieje jak odłączysz biały czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale tego to nie sprawdzałem. Odłączałem razem brązowy i biały i tylko brązowy ale nie odłączałem samego białego. Jutro postaram się sprawdzić i dam znać. Nie mam zielonego pojęcia co tam może być... Jutro posprawdzam jeszcze i dam znać. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrób wszystkie możliwe kombinacje z odłączaniem tych czujników, zaoszczędzi to czasu, a może przy okazji dojdziesz gdzie jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!