Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Strojenie antenki


MarkB

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za odpowiedzi!

Mój Uniden ma chyba z 20 lat (serio), nie mam pojęcia jaką ma moc, dokumentacji brak:( Na podstawie czego może policjant stwierdzić, że jest za duża lub ma jakieś inne odstępstwa? Mam jakieś dokumenty z netu wydrukować sobie?

Antenę postaram się postwic w podobnym miejscu ale w punkt nie trafię napewno:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W punkt nie musisz trafić. Byle to było prawie w tym miejscu co w ubiegłym roku. Jeśli była na środku dachu to tam powinna i teraz być postawiona. Jeśli będą jakieś zmiany to w granicach 0,1 zarówno w dół (lepiej) jak i w górę (gorzej)

Zazwyczaj w czasie strojenia i nowej anteny taka dziesiętna rozbieżność jest w granicach normy. Ideał to 1:1,0 na 20 kanale. Trafia się jednak i 1:1,3 co też jest uznawane przez serwisantów za dobry wynik.

Większe zmiany możesz mieć po przeniesieniu anteny na bok dachu dostrojonej na jego środku. To samo, z jeszcze większymi różnicami, zazwyczaj w tą złą stronę będziesz miał, jak postawisz taką antenę, przykładowo na klapie bagażnika.

Co do zakresów i dopuszczalności;

Nie wiem jaki kierunek podróży wybierasz, ale są kraje gdzie sama antena na dachu jest już podstawą do zatrzymania. Poza tym wystarczy na radio popatrzeć jakie stosujesz i juz wiadomo czy jest ono do danych przepisów dostosowane.

Po to właśnie w niektórych radiach jest multistandard czyli możliwość dostosowania ich do przepisów w danym kraju, przez przełączenie zakresów jego pracy. Zazwyczaj jest to od razu ograniczeniem ilości kanałów w danym kraju, jak i mocy nadawania. W Niemczech przykładowo dopuszczone jest nadawanie w FM w zakresie 80/40 kanałów z mocą 4W i w AM 15 kanałów ale z mocą do 1W. Przełączenie kombinacja przycisków radia na D automatycznie dostosowuje radio do tych wymogów. Poza tym jest jeszcze różnica w nadawaniu w "piątkach" lub "zerach".

W Austrii przykładowo używanie radia CB, nieprzeznaczonego na ten rynek jest ZABRONIONE.

W Szwajcarii, Hiszpanii i we Włoszech używanie CB-radia wymaga wykupienia specjalnej licencji. Teoretycznie ograniczenia te dotyczą jedynie mieszkańców tych krajów, ale zdarza się, że tamtejsi policjanci żądają okazania dokumentów zakupu również od podróżnych.

Tu link do posta dotyczącego Austrii:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=5151478#5151478

Oto jego treść jakby była wymagana rejestracja do jego przeczytania:

 

Uwaga na Austrię.

"...Zaintrygowany dywagacjami na temat legalności CB-radia w Austrii i używanych tam zakresów, pozwoliłem sobie napisać list do Federalnego Ministerstwa Transportu, Innowacji i Technologii w Wiedniu by o tę kwestię zapytać.

Wg odpowiedzi, w Austrii obowiązuje podstawowa 40, wyłącznie FM, '5', moc nie większa niż 4W. Co może być dla nas istotne, dozwolone są tam wyłącznie radyjka posiadające wyłącznie dozwolony zakres. Jeżeli więc nasze radyjko posiada modulację AM (choćby obok FM) lub inne kanały niż podstawowa 40, wówczas jego użytkowanie w Austrii jest nielegalne..." "...W Austrii legalnie dopuszczone są wyłącznie radyjka jednostandardowe,

wyłącznie 40 podstawowych kanałów (26.965-27.405MHz), wyłącznie FM.

Jeżeli radio ma cokolwiek innego, np. możliwość pracy w AM, w '0', na innych czterdziestkach lub moc większą niż 4W,

wówczas jego wwóz i używanie jest zabronione..."

Wszystkie te informacje są dostępne w necie i warto się z nimi zapoznać.

Tu przykładowo w tabeli:

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=cb%20w%20europie&source=web&cd=4&ved=0CGAQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.cbradio.pl%2Fmodules.php%3Fname%3DForums%26file%3Ddownload%26id%3D397&ei=wGLxT86tKOf74QSes7nnDQ&usg=AFQjCNGzpEMNY8zHwJZqfc2HnjLyma7nzA&cad=rja

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!