Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 1.6 16V Dynamique


mayn

Rekomendowane odpowiedzi

Za 72 tyś wolałbym już uczyć rozumu wszystkich amatorów diesla Meganem 2.0 TCE
nie przesadzaj kolego.Jak na razie 175konny klekot daje jeszcze radę :mrgreen: Satysfakcja pod dystrybutorm gwarantowana.

 

Generalnie wychodzę z założenia im nowocześniejszy diesel tym więcej problemów. Dziś diesel to już nie ta trwałość jak w przypadku Mercedesa w123 (beczka) z lat 70 tych i początku 80 tych. Coraz częściej w publikacjach można czytać "metafory" o kulturze nowoczesnych diesli prawie niczym nie różniących się od jednostek benzynowych. Miałem nie raz i nie dwa styczność z 2 letnim Mercedesem C klasy C220 CDI.... Szczerze diesla słychać zwłaszcza na postoju, przy małych prędkościach jest stosunkowo głośno (miasto), nie ma co się oszukiwać jak ma być cisza, spokój, aksamitna kultura silnika to z dala od diesla. O częstym zamykaniu obiegu z mojej strony przed trucicielami mogę powiedzieć że nie ma praktycznie 2 dni bym nie musiał zamykać obiegu ze względu na okropny smród z konstrukcji Rudolfa. Jeśli chodzi o nowoczesne diesle fakt jest faktem iż spalin praktycznie nie czuć, to zasługa FAPa. Jednak na tym się kończy wersal. FAP to praktycznie same problemy jeśli auto użytkować mamy w mieście czy na krótkich trasach. I warto pamiętać iż diesel to "oszczędność pozorna", kilka zł tańsza jazda miesięcznie, gdy dojdzie do awarii (np wtryskiwacze + pompa wtryskowa) to rzadko kiedy zmieścimy się w przedziale 5 tyś zł. Dlatego jestem skłonny płacić parę zł więcej miesięcznie i spać spokojnie wiedząc iż w przypadku benzyny choćby turbodoładowanej nie spotka mnie przykra niespodzianka z wydatkiem 5 - 6 tys zł.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim autku miałem benzyne teraz mam dci i japa mi sie cieszy za kazdym nadepnieciem na pedał gazu - i to wlasnie głownie w trasie... a cieszy sie jeszcze bardziej gdy pod dystrybutorem wychodzi 7,5 zamiast 11,5. Co do uczenia rozumu... hmmm stań sobie tym 1,6 obok 1,5 dci i spróbuj swoich sił na starcie :mrgreen:

 

Co do trwałości tyle opinie ilu ludzi - są zasady których nalezy przestrzegać, lać dobre paliwo i będzie wszystko ok.

 

Jak dla mnie dośc zastanawiajacy wybór skoro kupujesz autko na trasę...

 

PS - 1,5 dci i 1,9 dci nie mają FAPa a nie zauwazylem zeby kopciły jak opisujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 2010-07-14, 20:32 ]

I warto pamiętać iż diesel to "oszczędność pozorna", kilka zł tańsza jazda miesięcznie, gdy dojdzie do awarii (np wtryskiwacze + pompa wtryskowa) to rzadko kiedy zmieścimy się w przedziale 5 tyś zł.
nie pozorna kolego...jeżeli jeżdzę rocznie ok.70tkm to mi sie dieslem jeszcze opłaca.
Dlatego jestem skłonny płacić parę zł więcej miesięcznie i spać spokojnie wiedząc iż w przypadku benzyny choćby turbodoładowanej nie spotka mnie przykra niespodzianka
pożyjemy,zobaczymy.Na razie te doładowane benzynki są za świeże,żeby oceniać ich bezawaryjność.Chociaż VW zaczyna mieć juz pierwsze kłopoty z uturbionym 1.4 :-/

 

http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Problemy...na,29683,1.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim autku miałem benzyne teraz mam dci i japa mi sie cieszy za kazdym nadepnieciem na pedał gazu - i to wlasnie głownie w trasie... a cieszy sie jeszcze bardziej gdy pod dystrybutorem wychodzi 7' date='5 zamiast 11,5. Co do uczenia rozumu... hmmm stań sobie tym 1,6 obok 1,5 dci i spróbuj swoich sił na starcie :mrgreen:[/quote']

 

Jeśli masz porównywać wolnossącą benzynę (1.6) to porównaj również wolnossącego diesla. Skoro VW wolnossący 1.9D ma tylko 68 KM.... porównaj sobie 1.6 110 KM do 1.5 dci wolnossący (z wyciągniętym turbo) miałby wówczas około 45 - 50 KM.... Zapewniam Cie iż miałbyś "wspaniałe" wrażenia.... :P Od razu byś zrozumiał dlaczego nie robią biedoklep bez turba....bo auto by nie jechało. Cinquecento 900 by Cie objechało :P

 

I druga sprawa jeśli naprawdę chcesz porównać benzynę do diesla (wybrałem obie jednostki uturbione) czy jesteś mi w stanie wyjaśnić dlaczego diesel o pojemności 2.4 JTD 200 KM nie jest w stanie rozwalić benzyny 2.0 180 KM.....no poza ilością trucizny porównywalną z elektrownią Bełchatów -> http://www.zeperfs.com/en/duel1369-2737.htm :P

 

 

PS - 1' date='5 dci i 1,9 dci nie mają FAPa a nie zauwazylem zeby kopciły jak opisujesz[/quote']

 

Często kolego widzę czarną chmurę zwłaszcza podczas redukcji. Diesel musi osrać się za sobą podczas "próby sportowej". Nie ważne czy ma przejechane 200 tyś km czy choćby przed odbiorem z salonu nowego z przebiegiem rzędu 5 - 10 km. Taka prawda....

 

 

Dlatego jestem skłonny płacić parę zł więcej miesięcznie i spać spokojnie wiedząc iż w przypadku benzyny choćby turbodoładowanej nie spotka mnie przykra niespodzianka
pożyjemy' date='zobaczymy.Na razie te doładowane benzynki są za świeże,żeby oceniać ich bezawaryjność.Chociaż VW zaczyna mieć juz pierwsze kłopoty z uturbionym 1.4 :-/

 

http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Problemy...na,29683,1.html

 

To jest prawda, czytałem forum VW , silniki 1.4 TSI zwłaszcza 160 KM sypią się okropnie i to już przed pierwszym 10 tyś km. Ogólnie jakość VW spadła drastycznie od początku obecnej dekady (roku 2000), 2.0 TDI głowice pękają, siada elektryka i wiele innych podzespołów jak np. zawieszenie wielowahaczowe.

 

Jeśli chodzi o wynalazek Renaulta turbo benzyny można powiedzieć iż oferowany silnik w Clio 1.2 TCE od początku 2007 jest bezawaryjny. Nie słyszałem by ciążyły na nim jakieś usterki, defekty. Miejmy nadzieję iż będzie to zdecydowanie lepsza jakość od Szajswagena ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodajmy do tego prostsza konstrukcje turbiny w benzynie (brak zmiennej geometri), poza tym TSI to kompresor + bezposredni wtrysk wiec jednak barzdiej zaawansowany technicznie nzi TCE co troche podnosi jednak poziom komplikacji.

 

Poza tym Renault nie mialo historycznie nigdy problemow z benzynami turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel musi osrać się za sobą podczas "próby sportowej". Nie ważne czy ma przejechane 200 tyś km czy choćby przed odbiorem z salonu nowego z przebiegiem rzędu 5 - 10 km. Taka prawda....
nie musi wcale.Jak jest z FAPem i w dobrej kondycji to nawet bąka nie puści :mrgreen:
I druga sprawa jeśli naprawdę chcesz porównać benzynę do diesla
nie interesują mnie wyścigi z pod świateł...chociaż mój i tak zbiera się nieżle.W skali 3 lat ma mi sie zwrócic zakup autka.

Jeszcze takie pytanko...dlaczego firmy w PL i na zachodzie nie biorą uturbionych benzynek na auta flotowe...przeciez według Ciebie są tańsze w eksploatacji? Czyżby ich ksiegowi byli az takimi idiotami? :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takie pytanko...dlaczego firmy w PL i na zachodzie nie biorą uturbionych benzynek na auta flotowe...przeciez według Ciebie są tańsze w eksploatacji? Czyżby ich ksiegowi byli az takimi idiotami?

Auto flotowe to co innego. Auto flotowe robi ogromne przebiegi więc tańsze paliwo się zwraca. Do tego auto flotowe jeździ dwa lata (bo tyle trwa gwarancja) i jest wymieniane na nowe (znów na gwarancji). Przez to kosztów naprawy nie ma wcale (bo zawsze jest gwarancja). Auto dla siebie do trochę inna historia. Przebiegi zazwyczaj są niższe i jeździ się dłużej niż trwa gwarancja więc ryzyko wtopy finansowej związanej z kosztowną naprawą rośnie (przez co zysk z zaoszczędzonego paliwa może być żaden).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takie pytanko...dlaczego firmy w PL i na zachodzie nie biorą uturbionych benzynek na auta flotowe...przeciez według Ciebie są tańsze w eksploatacji? Czyżby ich ksiegowi byli az takimi idiotami? :-P

 

A dlaczego w najbardziej cywilizowanych krajach świata jak w USA, Canadzie, Australii nikt nie dotyka diesla w autach osobowych ? Dlaczego na świecie powstaje coraz więcej stref zakazu wjazdu dla trujących biedoklep ? Nawet wydawało by się to niemożliwe - w ojczyźnie Diesla jest już kilkaset stref m.in w centrum Berlina (tam nie wjedziesz dieslem sprzed 1999 r), i wiele innych stref zakazu m.in. w Bawarii, w USA też jest sporo zwłaszcza w pięknej Californii.... U nas w Polsce kiedy będą takie strefy ? Z smutkiem trzeba się pogodzić że nawet za 40 lat nie doczekamy się :P, będziemy dalej zamykać obieg przed trucicielami nie tylko w trasie, ale i stojąc na światłach za nimi..... Tak z ciekawości najważniejsze pytanie: Dlaczego Robert Kubica nie dotyka diesla (chodzi o jego auto prywatne) ? Dlaczego w przeszłości zaczynał od benzyny uturbionej Megane RS, jego auto -> http://otomoto.pl/renault-megane-C9036521.html , dziś jest szczęśliwym posiadaczem Nissana GT-R który nie jedno Porsche zawstydzi..... A więc ? Dlatego że ceni sobie cisze, spokój, ekologię, aksamitny pomruk silnika i moc w pełnym zakresie obrotów (nie jak w dieslu że po przekroczeniu już 3 tyś obr silnik zdycha…..) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jak co, ale nawiązanie do Kubicy mnie rozwaliło. Może on nie robi dużych przebiegów osobistym autem i nie opłaca mu się dopłacać do diesla? :mrgreen: :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego w najbardziej cywilizowanych krajach świata jak w USA, Canadzie, Australii nikt nie dotyka diesla w autach osobowych ?
dlatego,że tam paliwo było zawsze prawie za darmo :mrgreen:
Dlaczego Robert Kubica nie dotyka diesla (chodzi o jego auto prywatne) ?
bo go stać na benzynkę,która połyka 20l/100km mnie niestety nie...dlatego dopóki będzie mi się opłacalo będę jeżdził klekotem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Widzę iż wycofano z oferty na Polskim rynku w Hatchbacku silnik 2.0 TCE 180 KM :-| Nieco wcześniej wycofano 2.0 dci, teraz benzynę do której małymi krokami się przygotowywałem :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!