Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Delikatny stuk i przenoszenie dziur na kiero


Recommended Posts

Witam serdecznie koledzy i koleżanki. Ostatnimi czasy, po naszej kochanej zimie, zacząłem odczuwać niektóre dziury na kierownicy, temu zjawisku towarzyszy również delikatny stuk. Kierownica tak jakby potrafi podskoczyć kiedy najadę na dziurę, ale najbardziej odczuwam drgania kierownicy przy przejazdach kolejowych i torowiskach. 30 tys temu miałem wymieniane drążki kierownicze i końcówki drążków. Byłem teraz na szarpakach, wszystko wyszło ok. Wydaje mi się że stuk może powodować łącznik stabilizatora. Ale czy łącznik może też powodować takie czucie dziur na kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy łącznik może też powodować takie czucie

Oczywiście ,że tak i pamiętaj ,że luz na końcówce drążka nie zawsze wyjdzie na szarpaku, czasem trzeba wziąć breszkę i podważyć. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wybity sworzeń w wahaczu - widziałem i faktycznie porządnie

(*)

był. Nic więcej nie wykrył niepokojącego więc pewnie zlał temat. Teraz jak jade przez dziury to jest spokojniej (może jakby mniej kierownicą rusza ale dalej przekazuje drgania). Być może to sugestia więc daj znać co u ciebie wyjdzie z tym sprawdzeniem drgań krzyżowych na maglownicy i co by one oznaczały (wymiana maglownicy? jeśli tak to olaboga bo drogie toto jak (*) )

 

 

Na forum wyrażamy się cenzuralnie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Ja miałem podobny problem, pewnego razu cała kierownica zaczeła drzeć podczas jazdy na bruku,jazdy po nierównościach czy przejazdu przez torowiska, towarzyszyło temu dziwny metaliczny stuk tuż za kołem kierownicy.

Pojeździłem po miejscowych mechaniorach, oczywiście każdy mówił co innego: od wymiany maglownicy poprzez wahacze amortyzatory skończywszy na całej kolumnie.

Już byłem umówiony na wymianę maglownicy, ale zadałem pytanie "wujkowi google" i oczywiście było kilka sugestii więc zacząłem sprawdzać to co sam mogę w garażu i co się okazało miałem luz na śrubie na na górnym krzyżaku pod tapicerką zaraz za układem wspomagania. Śruba dała się przekręcić o 3/4 obrotu. Nastała błoga cisza.

1000zł w kieszeni.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co się okazało miałem luz na śrubie na na górnym krzyżaku pod tapicerką zaraz za układem wspomagania. Śruba dała się przekręcić o 3/4 obrotu. Nastała błoga cisza.

1000zł w kieszeni.....

 

Objawy w mojaj Reni są identyczne. Napisz jeszcze, czy dostęp jest z kanału, czy od wewnątrz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wieczorem postaram się coś sfotografować lecz nie wiem czy mi się uda bo dostęp jest g.....y.

Oczywiście postaram się to bliżej opisać "łopatologicznie"

Dużo się mówiło o śrubie krzyżaka wewnątrz samochodu przy pedałach, ale kij ma 2 końce. Idąc w górę w stronę elektrycznego wspomagania czyli w stronę kierownicy, napotykamy na drugi krzyżak, gdzie też jest śruba. Jest to śruba za krzyżakiem od strony wałka wychodzącego ze wspomagania, klucz 12.

Ja dostałem się do niej nie rozbierając tapicerki.

Cyrkowym sposobem położyłem się pod kolumną i dojście było jako takie, najlepiej znaleźć śrubę i skręcić kierownicą tak aby śruba był skierowana w stronę konsoli z radiem wtedy można nawet dojść małą "rzechotką".

Trzeba mocno dokręcić...u mnie to pomogło więc radzę spróbować zamiast wywalać kasę na drogie wymiany.

 

krzyak.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie problem jest też dalej aktualny. Tzn. to jest mało zauważalne w sumie, mój tata tego w ogóle nie zauważa no a ja jestem niestety uczulony. Spróbuję zająć się też tą śrubą przy wspomaganiu i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Próbowałem dziś pokombinować z tą śrubą przy wspomaganiu... No i niby ją znalazłem... tzn na 95 % to ta, z tego co zauważyłem jest to śruba zewnętrzna typu torx. Miałem problem żeby ją złapać, ponieważ nakładkę na śrubę założyłem, ale nie mogłem tego chwycić grzechotką ponieważ po 1 stronie ta śruba jest blisko jakiegoś elementu i żabka mi nie dochodzi. Próbowałem na nakładke torx założyć imbus i tak podejść ale niestety nie mam siły tak dociągnąć śruby. No i zawinąłem ''majdan'' i zrezygnowałem. Ale gdy położyłem rękę u góry na tym krzyżaku i zacząłem ruszać kierownicą to ewidentnie czuje tam mały luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeżeli nie mogłeś dojść do tej śruby to masz dwie możliwości:

1. albo te 5% twoich poszukiwań przeważyło i nie tą śrubę znalazłeś,

2. albo masz zastosowaną inna śrubę,

tak czy inaczej jest tam dostęp, utrudniony ale jest. Po przeczytaniu twojego posta pofatygowałem się do auta, położyłem się pod kolumną i zrobiłem 2 foty.

Może się przyda,

 

snc110612134zgz.jpg

 

snc110612134930.jpg

 

Jak już wspomniałem obróciłem kołem kierownicy tak aby ta śruba skierowana był w stronę radia. Spokojnie też płaską 12 dojść można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!