Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Delikatny stuk i przenoszenie dziur na kiero


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie koledzy i koleżanki. Ostatnimi czasy, po naszej kochanej zimie, zacząłem odczuwać niektóre dziury na kierownicy, temu zjawisku towarzyszy również delikatny stuk. Kierownica tak jakby potrafi podskoczyć kiedy najadę na dziurę, ale najbardziej odczuwam drgania kierownicy przy przejazdach kolejowych i torowiskach. 30 tys temu miałem wymieniane drążki kierownicze i końcówki drążków. Byłem teraz na szarpakach, wszystko wyszło ok. Wydaje mi się że stuk może powodować łącznik stabilizatora. Ale czy łącznik może też powodować takie czucie dziur na kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy łącznik może też powodować takie czucie

Oczywiście ,że tak i pamiętaj ,że luz na końcówce drążka nie zawsze wyjdzie na szarpaku, czasem trzeba wziąć breszkę i podważyć. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wybity sworzeń w wahaczu - widziałem i faktycznie porządnie

(*)

był. Nic więcej nie wykrył niepokojącego więc pewnie zlał temat. Teraz jak jade przez dziury to jest spokojniej (może jakby mniej kierownicą rusza ale dalej przekazuje drgania). Być może to sugestia więc daj znać co u ciebie wyjdzie z tym sprawdzeniem drgań krzyżowych na maglownicy i co by one oznaczały (wymiana maglownicy? jeśli tak to olaboga bo drogie toto jak (*) )

 

 

Na forum wyrażamy się cenzuralnie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Ja miałem podobny problem, pewnego razu cała kierownica zaczeła drzeć podczas jazdy na bruku,jazdy po nierównościach czy przejazdu przez torowiska, towarzyszyło temu dziwny metaliczny stuk tuż za kołem kierownicy.

Pojeździłem po miejscowych mechaniorach, oczywiście każdy mówił co innego: od wymiany maglownicy poprzez wahacze amortyzatory skończywszy na całej kolumnie.

Już byłem umówiony na wymianę maglownicy, ale zadałem pytanie "wujkowi google" i oczywiście było kilka sugestii więc zacząłem sprawdzać to co sam mogę w garażu i co się okazało miałem luz na śrubie na na górnym krzyżaku pod tapicerką zaraz za układem wspomagania. Śruba dała się przekręcić o 3/4 obrotu. Nastała błoga cisza.

1000zł w kieszeni.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co się okazało miałem luz na śrubie na na górnym krzyżaku pod tapicerką zaraz za układem wspomagania. Śruba dała się przekręcić o 3/4 obrotu. Nastała błoga cisza.

1000zł w kieszeni.....

 

Objawy w mojaj Reni są identyczne. Napisz jeszcze, czy dostęp jest z kanału, czy od wewnątrz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wieczorem postaram się coś sfotografować lecz nie wiem czy mi się uda bo dostęp jest g.....y.

Oczywiście postaram się to bliżej opisać "łopatologicznie"

Dużo się mówiło o śrubie krzyżaka wewnątrz samochodu przy pedałach, ale kij ma 2 końce. Idąc w górę w stronę elektrycznego wspomagania czyli w stronę kierownicy, napotykamy na drugi krzyżak, gdzie też jest śruba. Jest to śruba za krzyżakiem od strony wałka wychodzącego ze wspomagania, klucz 12.

Ja dostałem się do niej nie rozbierając tapicerki.

Cyrkowym sposobem położyłem się pod kolumną i dojście było jako takie, najlepiej znaleźć śrubę i skręcić kierownicą tak aby śruba był skierowana w stronę konsoli z radiem wtedy można nawet dojść małą "rzechotką".

Trzeba mocno dokręcić...u mnie to pomogło więc radzę spróbować zamiast wywalać kasę na drogie wymiany.

 

krzyak.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie problem jest też dalej aktualny. Tzn. to jest mało zauważalne w sumie, mój tata tego w ogóle nie zauważa no a ja jestem niestety uczulony. Spróbuję zająć się też tą śrubą przy wspomaganiu i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Próbowałem dziś pokombinować z tą śrubą przy wspomaganiu... No i niby ją znalazłem... tzn na 95 % to ta, z tego co zauważyłem jest to śruba zewnętrzna typu torx. Miałem problem żeby ją złapać, ponieważ nakładkę na śrubę założyłem, ale nie mogłem tego chwycić grzechotką ponieważ po 1 stronie ta śruba jest blisko jakiegoś elementu i żabka mi nie dochodzi. Próbowałem na nakładke torx założyć imbus i tak podejść ale niestety nie mam siły tak dociągnąć śruby. No i zawinąłem ''majdan'' i zrezygnowałem. Ale gdy położyłem rękę u góry na tym krzyżaku i zacząłem ruszać kierownicą to ewidentnie czuje tam mały luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeżeli nie mogłeś dojść do tej śruby to masz dwie możliwości:

1. albo te 5% twoich poszukiwań przeważyło i nie tą śrubę znalazłeś,

2. albo masz zastosowaną inna śrubę,

tak czy inaczej jest tam dostęp, utrudniony ale jest. Po przeczytaniu twojego posta pofatygowałem się do auta, położyłem się pod kolumną i zrobiłem 2 foty.

Może się przyda,

 

snc110612134zgz.jpg

 

snc110612134930.jpg

 

Jak już wspomniałem obróciłem kołem kierownicy tak aby ta śruba skierowana był w stronę radia. Spokojnie też płaską 12 dojść można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!