Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poszukuję schematu - klima ECU złącze przy p


Recommended Posts

Witam

 

Mam następujący problem.

W mojem megii I ph 2 z silnikiem 1.4 16 V jest klima. Mam w niej czujnik 3-pin presostat.

Ktoś wcześniej chyba w celu ominięcia problemu z rezystorem I biegu wentylatora chłodnicy zrobił obejście przekażnikiem i podaje sygnał z włączenia sprzęgła sprężarki na odpalenie przekażnika wentylatora II bieg. W efekcie nie mam I biegu.

Chciałem to zwalczyć, ale niestety sama naprawa rezystora I biegu wentylatora nie pomogła.

Poszukuję schematu Megane i ph II i opisu złącza ECU i złącza oraz przewodów w komorze przekażników pod maską.

 

Objawy są takie. Po wyrzuceniu obejścia jakie mam zrobione sprężarka startuje ale przekażnik I biegu nie, po chwili presostat odstawia sprężarkę - znaczy to, że ECU kontroluje ciśnienie - niestety nie odpala II bieg wentylatora w tym momencie. Po nagrzaniu silnika włącza się II bieg więc ECU wysyła sygnał na podstawie z czujnika temperatury.

Komputer więc wystawia sygnał II bieg wentylatora spowodowany temperaturą silnika oraz sygnał załącz sprężarkę klimy. Potrzebuję schematu i opisu złącz aby sprawdzić czy wystawia też wentylator I i II bieg z powodu klimy. Jak mam kabelki od PHI czyli swykły presostat to i tak sobie poradzę z tymi dwoma sygnałąmi.

 

Chciałbym zrobić stan fabryczny - czyli włączam klimę startuje sprężarka i I bieg wentylatora - po osiągnięciu średniego ciśnienia w układzie klimy komputer wystawia sygnał dla załączenia II biegu wentylatora i ewentualnie odstawia sprężarkę. Po spadku ciśnienia włącza z powrotem I bieg.

 

Proszę o schematy i ewentualne sugestie. [email protected]

 

[ Dodano: 2010-07-14, 20:07 ]

Dzieki kolegom za schematy.

Broblem jednak dalej nierozwiązany.

Mam Megy I ph 2 czyli czujnik ciśnienia 3 piny, który pewnie nawala.

Załatwiłem czujnik 3 pin ale chyba od megane II i tu jest problem. Stary czujnik startuje klimę lecz po chwili ją wyłłącza ze względu na uszkodzenie i zbyt niski próg odcięcia sprężarki. Czujnik od megane II wogólenie startują. Wniosek jaki mi się nasuwa to inny układ pin-ów w czujnikach o 3-pinowej wtyczce. Po wykręceniu jeden oba te czujniki mają odwrotnie oporność - tak jakby trzeba było zamienić we wtyczce kabelki aby podpiąć czujnik z Megane II do Megane I. Może ktoś mi potwierdzi moją tezę, albo prześle rysunek wyprowadzeń na czujniku - rysunek gniazda (czujnik) i auta - wtyczka.

 

[ Dodano: 2010-07-14, 20:08 ]

Dzieki kolegom za schematy.

Broblem jednak dalej nierozwiązany.

Mam Megy I ph 2 czyli czujnik ciśnienia 3 piny, który pewnie nawala.

Załatwiłem czujnik 3 pin ale chyba od megane II i tu jest problem. Stary czujnik startuje klimę lecz po chwili ją wyłłącza ze względu na uszkodzenie i zbyt niski próg odcięcia sprężarki. Czujnik od megane II wogólenie startują. Wniosek jaki mi się nasuwa to inny układ pin-ów w czujnikach o 3-pinowej wtyczce. Po wykręceniu jeden oba te czujniki mają odwrotnie oporność - tak jakby trzeba było zamienić we wtyczce kabelki aby podpiąć czujnik z Megane II do Megane I. Może ktoś mi potwierdzi moją tezę, albo prześle rysunek wyprowadzeń na czujniku - rysunek gniazda (czujnik) i auta - wtyczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!