Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z belką, drążkami skrętnymi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wczoraj wsiadając do samochodu usłyszałem trzask podobny do odkręcanej zardzewiałej śruby (wcześniej wymieniałem koło w aucie i dźwięk był ten sam). I wysiadając zobaczyłem opadnięty tył samochodu. Dzisiaj sprawdzałem i z belką ok, tak samo jak z drążkami skrętnymi- zero pęknięcia, wygięci itp.

Czy jest możliwość, by drążki same przeskoczyły o te kilka ząbków w dół powodując opadnięcie tylnego zawieszenia??

Tak dodatkowo powiem, że dojechałem w 3 osoby do swojego domu z bagażem znad jeziora w ten dzień na tym zawieszeniu.

Proszę o szybką odpowiedź, bo tak naprawdę potrzebuję to dziś naprawić, a nie wiem za co się wziąć i czy to wypali.

Pozdrawiam

Krystian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie możliwe aby samo przeskoczyło. U mnie jest belka 4 drążkowa i jedyny powód opadnięcia auta to wadliwy przynajmniej jeden z drążków. Można podnieść zawieszenie do góry i zobaczyć czy nie opadnie. W takim układzie drążki do wymiany niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie też jest 4-drążkowa. W gruncie rzeczy to operacja wyjęcia tego nie jest zbyt trudna, tylko problem w tym, że niestety nie mam odpowiednich lewarków, tylko jeden najzwyklejszy co troszeczkę mnie trzyma na smyczy.

 

A powiedz mi, bo widziałem, że pisałeś iż podwyższałeś sobie tył, jak to wygląda, czy Ty to wybijałeś jakoś z jednej strony, czy jak to wygląda w praktyce??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym, że niestety nie mam odpowiednich lewarków, tylko jeden najzwyklejszy co troszeczkę mnie trzyma na smyczy.

Jeden jak najbardziej wystarczy, tylko załatw sobie duże, drewniane klocki do podstawienia auta. Ja poważniejszych rzeczy nie robię na lewarku bo wtedy auto jest niestabilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jutro ustawiam auto u mechanika na wymianę całej belki. Tydzień temu jak odebrałem auto od mechanika (inna usterka) to po 2 dniach strzelił mi jeden z 4 drążków w belce. Fartownie udało mi się kupić belkę z bębnami za 200 pln. Za wymianę krzyknęli 300 pln. Mają tez zrobić hamulce z tyłu od razu (nie wiem czy to w cenie będzie ale chyba nie).

Ogólnie to strasznie pechowe to moje auto. Kupę kasy już władowałem i jak znowu po tej belce coś się sp..... to chyba na żylety lub na części pójdzie.

 

Już się rozglądam za jakimś Niemcem. Może jakaś A4 będzie mniej awaryjna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się rozglądam za jakimś niemcem. Może jakaś A4 będzie mniej awaryjna?

Zależy na jaką trafisz, kolega ma A4 i już wymienił 2 razy skrzynie biegów (używka ok 2 tys zł), no i tez czy benzyniak czy diesel, bo 2,5 tdi są mało udane..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja byłem zadowolony z meganki póki się nie zaczęła psuć.

 

Aktualnie wyjeżdżam, po powrocie ją zrobię i odrazu sprzedaję. Ściągam mercedesa C 180 z Niemiec- zależy mi na małej awaryjności- a ta w megance niestety jest duża, nie mówiąc o czasie wymiany jakiejkolwiek części- zawiłość, poplątanie i wszytko w jednym.

 

Chyba wole prostsze rozwiązania w innych samochodach. W każdym bądź razie przeklinam dzień w którym zakupiłem megane :-) :-) tak pozytywnie kończąc :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będą mi tą belkę montować to poproszę aby podnieśli nieco tył bo jak wjeżdżam na posesję (mam taki uskok przy bramie) to mi hak holowniczy uderza o ten uskok. A i w ogóle jest za niska. Co do A4 to zastanawiam się nad dieslem 1.9. O tych 2.5 słyszałem że mało udane są i drogie w eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzisiaj po rozmowie z mechanikiem zakupiłem całą belkę (drążków się nie opłaca wymieniać) z scenica 97 (będzie twardsze, ale to lepiej bo często jeżdżę z obciążeniem), w piątek wymiana, więc dam znać jak to wygląda <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witajcie. Mam problem z tylnym zawieszeniem (rurowym). Opadła mi lewa strona a właściwie koło "schowało się" w błotniku. Podejrzewam, że pękł drążek skrętny. Chcę go wymienić. Znajomy ma kilka różnych, niestety nie wiem jakiej powinien być długości. Chcę go wyciągnąć. W WKŁ jest napisane, że bez problem mozna go wyjąć bez konieczności demontażu całej belki z pojazdu. Natomiast w instrukcji z forum jest napisane, cyt.: "Drążek skrętny nie może być wymontowany całkowicie, gdy całość zawieszenia jest zamontowana w pojeździe". To jak to jest w końcu? Poradźcie proszę.

 

Dodano: 18 lis 2013 - 21:57

Witajcie. I znowu sam sobie muszę odpowiedzieć. Rzeczywiście nie można wyjąć drążka bez opuszczenia belki, ponieważ próg uniemożliwia wyciągnięcie go. Czy dobrym pomysłem może być odkręcenie wspornika wachacza tylko z jednej strony, opuszczenie go i wtedy wyciągnięcie drążka. Da się to zrobić? Ktoś próbował? Pomóżcie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. I znowu sam sobie muszę odpowiedzieć. Rzeczywiście nie można wyjąć drążka bez opuszczenia belki, ponieważ próg uniemożliwia wyciągnięcie go. Czy dobrym pomysłem może być odkręcenie wspornika wachacza tylko z jednej strony, opuszczenie go i wtedy wyciągnięcie drążka. Da się to zrobić? Ktoś próbował? Pomóżcie proszę.

Ja tak robiłem w coupe. Jedną stronę opuściłem, wyciągnąłem drążek całkowicie. Drugi drążek wybiłem już od "środka" auta i nie musiałem opuszczać wspornika belki z drugiej strony, bo drążek można wysunąć na tyle, żeby przestawić drążek na frezie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie pęka to nie wiem, na szczescie mnie to nie spotkało. Czasami pękają drążki, a czasami belki przeskakują na frezie (chociaż jak dla mnie to prawie niemożliwe).

 

Mam jeszcze dwie belki od megane F7R - jakby ktoś był zainteresowany to zapraszam, tanio sprzedam :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!