Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z belką, drążkami skrętnymi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wczoraj wsiadając do samochodu usłyszałem trzask podobny do odkręcanej zardzewiałej śruby (wcześniej wymieniałem koło w aucie i dźwięk był ten sam). I wysiadając zobaczyłem opadnięty tył samochodu. Dzisiaj sprawdzałem i z belką ok, tak samo jak z drążkami skrętnymi- zero pęknięcia, wygięci itp.

Czy jest możliwość, by drążki same przeskoczyły o te kilka ząbków w dół powodując opadnięcie tylnego zawieszenia??

Tak dodatkowo powiem, że dojechałem w 3 osoby do swojego domu z bagażem znad jeziora w ten dzień na tym zawieszeniu.

Proszę o szybką odpowiedź, bo tak naprawdę potrzebuję to dziś naprawić, a nie wiem za co się wziąć i czy to wypali.

Pozdrawiam

Krystian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie możliwe aby samo przeskoczyło. U mnie jest belka 4 drążkowa i jedyny powód opadnięcia auta to wadliwy przynajmniej jeden z drążków. Można podnieść zawieszenie do góry i zobaczyć czy nie opadnie. W takim układzie drążki do wymiany niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie też jest 4-drążkowa. W gruncie rzeczy to operacja wyjęcia tego nie jest zbyt trudna, tylko problem w tym, że niestety nie mam odpowiednich lewarków, tylko jeden najzwyklejszy co troszeczkę mnie trzyma na smyczy.

 

A powiedz mi, bo widziałem, że pisałeś iż podwyższałeś sobie tył, jak to wygląda, czy Ty to wybijałeś jakoś z jednej strony, czy jak to wygląda w praktyce??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym, że niestety nie mam odpowiednich lewarków, tylko jeden najzwyklejszy co troszeczkę mnie trzyma na smyczy.

Jeden jak najbardziej wystarczy, tylko załatw sobie duże, drewniane klocki do podstawienia auta. Ja poważniejszych rzeczy nie robię na lewarku bo wtedy auto jest niestabilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jutro ustawiam auto u mechanika na wymianę całej belki. Tydzień temu jak odebrałem auto od mechanika (inna usterka) to po 2 dniach strzelił mi jeden z 4 drążków w belce. Fartownie udało mi się kupić belkę z bębnami za 200 pln. Za wymianę krzyknęli 300 pln. Mają tez zrobić hamulce z tyłu od razu (nie wiem czy to w cenie będzie ale chyba nie).

Ogólnie to strasznie pechowe to moje auto. Kupę kasy już władowałem i jak znowu po tej belce coś się sp..... to chyba na żylety lub na części pójdzie.

 

Już się rozglądam za jakimś Niemcem. Może jakaś A4 będzie mniej awaryjna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się rozglądam za jakimś niemcem. Może jakaś A4 będzie mniej awaryjna?

Zależy na jaką trafisz, kolega ma A4 i już wymienił 2 razy skrzynie biegów (używka ok 2 tys zł), no i tez czy benzyniak czy diesel, bo 2,5 tdi są mało udane..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja byłem zadowolony z meganki póki się nie zaczęła psuć.

 

Aktualnie wyjeżdżam, po powrocie ją zrobię i odrazu sprzedaję. Ściągam mercedesa C 180 z Niemiec- zależy mi na małej awaryjności- a ta w megance niestety jest duża, nie mówiąc o czasie wymiany jakiejkolwiek części- zawiłość, poplątanie i wszytko w jednym.

 

Chyba wole prostsze rozwiązania w innych samochodach. W każdym bądź razie przeklinam dzień w którym zakupiłem megane :-) :-) tak pozytywnie kończąc :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będą mi tą belkę montować to poproszę aby podnieśli nieco tył bo jak wjeżdżam na posesję (mam taki uskok przy bramie) to mi hak holowniczy uderza o ten uskok. A i w ogóle jest za niska. Co do A4 to zastanawiam się nad dieslem 1.9. O tych 2.5 słyszałem że mało udane są i drogie w eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzisiaj po rozmowie z mechanikiem zakupiłem całą belkę (drążków się nie opłaca wymieniać) z scenica 97 (będzie twardsze, ale to lepiej bo często jeżdżę z obciążeniem), w piątek wymiana, więc dam znać jak to wygląda <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witajcie. Mam problem z tylnym zawieszeniem (rurowym). Opadła mi lewa strona a właściwie koło "schowało się" w błotniku. Podejrzewam, że pękł drążek skrętny. Chcę go wymienić. Znajomy ma kilka różnych, niestety nie wiem jakiej powinien być długości. Chcę go wyciągnąć. W WKŁ jest napisane, że bez problem mozna go wyjąć bez konieczności demontażu całej belki z pojazdu. Natomiast w instrukcji z forum jest napisane, cyt.: "Drążek skrętny nie może być wymontowany całkowicie, gdy całość zawieszenia jest zamontowana w pojeździe". To jak to jest w końcu? Poradźcie proszę.

 

Dodano: 18 lis 2013 - 21:57

Witajcie. I znowu sam sobie muszę odpowiedzieć. Rzeczywiście nie można wyjąć drążka bez opuszczenia belki, ponieważ próg uniemożliwia wyciągnięcie go. Czy dobrym pomysłem może być odkręcenie wspornika wachacza tylko z jednej strony, opuszczenie go i wtedy wyciągnięcie drążka. Da się to zrobić? Ktoś próbował? Pomóżcie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. I znowu sam sobie muszę odpowiedzieć. Rzeczywiście nie można wyjąć drążka bez opuszczenia belki, ponieważ próg uniemożliwia wyciągnięcie go. Czy dobrym pomysłem może być odkręcenie wspornika wachacza tylko z jednej strony, opuszczenie go i wtedy wyciągnięcie drążka. Da się to zrobić? Ktoś próbował? Pomóżcie proszę.

Ja tak robiłem w coupe. Jedną stronę opuściłem, wyciągnąłem drążek całkowicie. Drugi drążek wybiłem już od "środka" auta i nie musiałem opuszczać wspornika belki z drugiej strony, bo drążek można wysunąć na tyle, żeby przestawić drążek na frezie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie pęka to nie wiem, na szczescie mnie to nie spotkało. Czasami pękają drążki, a czasami belki przeskakują na frezie (chociaż jak dla mnie to prawie niemożliwe).

 

Mam jeszcze dwie belki od megane F7R - jakby ktoś był zainteresowany to zapraszam, tanio sprzedam :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!