Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty spadają do zera i silnik gaśnie w trak


Recommended Posts

Witam wszystkich. Mam problem z moją Megi, tj. samochód w ogóle nie odpala. Po przekręceniu kluczyka słysze tylko "cyk" i rozrusznik nie obraca. W trakcie powrotu po pracy kiedy zaczął silnik gasnąć na sprzęgle (kiedy naciskałem sprzęgło automatycznie obroty spadały do zera) musiałem pilnować jazdy na biegach. Wtedy było okey, jednak silnik nie miał takiej mocy jak zazwyczaj. Silniczek krokowy wymieniłem 10 miesięcy temu na nóweczkę, akumulator jest półtora roczny.

Proszę o pomoc ponieważ ciężko znaleźć jakiekolwiek info na ten temat na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o silniczek krokowy to na pewno sprawdzę. Możliwe, że to również może być przepustnica. Choć bardzo mnie dziwi, że rozrusznik w ogóle nie chce obrócić - nie wykluczam również alternatora, ponieważ przez tydzień przed całkowitym unieruchomieniem auta piszczał mi zawsze pasek przed odpaleniem silnika :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pooglądaj pasek napędu alternatora, masz go jeszcze?

Sprawdź akumulator, nie ważne, że 1,5-roczny.

Jak przekręcisz stacyjkę, do uruchomienia zapłonu to przygasają kontrolki :-)

Sprawdź czy rozrusznik kręci po podaniu napięcia, możliwe, że masz uszkodzony automat.

To gaśniecie silnika pojawiło się nagle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o to czy problem pojawił się nagle, to nie. Przez około tydzień przed tym incydentem piszczał mi pasek (chyba alternatora) co wcześniej w ogóle nie miało miejsca. Jeżeli przekręcam stacyjkę to nie gasną kontrolki, cały czas jest ładowanie i smarowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na moje oko to klemy na akumulatorze się poluzowały. miałem to samo niby akumulator łączy, bo kontrolki się świecą ale rozrusznik robi cyk i nic się nie dzieje. u mnie przyczyną było poluzowanie jednej klemy dokręciłem kluczem wsiadam kręcę i cud auto zapaliło. a to że gaśnie to również tego wina bo na wolnych obrotach alternator ledwo co ładuje i albo akumulator jest kaput albo klemy. a silnik krokowy jak padnie to i tak silnik odpala i raczej nie gaśnie- tylko samochód dużo pali:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!