opad83 Napisano 13 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 Witam! Dzisiaj będę wymieniał szczeki hamulcowe i mam kilka pytań: 1) Czy cylinderki trzeba wymieniać parami? Jeden ma lekki wyciek natomiast drugi jest w porządku. Czy powinienem wymienić oba jak zalecają w WKŁ? 2) Czy procedura odpowietrzania w moim aucie Megane Classic I, 2001 rok z ABS jest taka, jak opisana w WKŁ, czy już w tym modelu istnieje jakiś tryb serwisowy, który odpowietrza układ? 3) W instrukcji odpowietrzania układu z ABS, napisano aby unieruchomić korektor siły hamowania... Czy ktoś może wie w jaki sposób to zrobić ponieważ, wydawało mi się że śruba zaciskowa oznaczona na rysunku nr. 1 jest cały czas skręcona. To w jaki inny sposób mam unieruchomić ten korektor? Z góry dziękuję za odpowiedź! Już po wymianie, sprawdzone empirycznie: Ad. 1 Cylinderki wymienia się, kiedy potrzeba bez konieczności wymiany parami - rada faceta w sklepie. Moja rada jest taka, że posłuchałem się kolesia ze sklepu i po pół roku musiałem wymieniać drugi cylinderek bo zaczął cieknąć. Zmieniły się ustawienia szczęk i może przez. Wynik jest taki, że na mrozie musiałem to jeszcze raz rozkręcać... Jak wymieniacie całość to nie żałujcie dodatkowych 30 zł na drugi cylinderek. Ad. 2 i 3 Instrukcja w moim przypadku różniła się o o tyle, że nie było wcale korektora siły hamowania, nie wiem dlaczego... Może poprzedni właściciel (a raczej jego mechanik) zdjął to urządzenie, albo w moim modelu z niego zrezygnowano. Znam poprzedniego i jedynego przede mną właściciela auta i przy okazji następnego spotkania będę drążył ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.