Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montaż CB, antenki


JaYo^

Rekomendowane odpowiedzi

Yosan JC-2204 był dobrym radyjkiem produkowanym kilka lat temu, obecnie ciężko je spotkać <ok>

Firma wyprodukowała nowy model z automatycznym SQ i wypuściła go pod nazwą Yosan JC-2204 Turbo.

Poniżej fotki obu radyjek.

yosan-2204.jpg

Stary Yosan JC-2204

61cfc599ff4be781d0defdc40615b88b.jpg

Nowy Yosan JC-2204 Turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radyjko z wyższym numerem jest większe i ma kilka dodatkowych funkcji.

Różnice: skokowy RF Gain (DX/Local), szybka 19, automatyczne wyłączenie nośnej, szybkie wyciszenie (mute).

Z mniej przydatnych: mulstistandard, wyświetlanie częstotliwości, roger beep, podświetlenie czerwone lub bursztynowe.

Wszystko zależy od twoich wymagań.

Ja chciałem małe dobre radyjko bez dużej ilości bajerów i kupiłem JC-2204 Turbo, na dodatek cena była OK <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moje pierwsze radio, więc bajerów nie potrzebuje...

 

Ciekawe o ile jest większe te Y 3031...Obejrzę na żywo w sklepie to się przekonam. Radio będę racze zawsze zabierał z samochodu, więc wymiary odgrywają dla mnie dużą rolę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak jeszcze wtrącę swoje 3 grosze dotyczące zasięgu. Wg mnie inwestycja w dobre radio dla kogoś kto na codzień je użytkuje to przepłacanie. Jest tak dlatego, że większość mobilów używa najtańszego szmelcu za max 200zł. Efekt jest taki, że jak rano się jedzie do pracy to trzeba rf gain przykręcić na max 1/3 zysku energetycznego anteny, bo na odcinkach większych niż te 3km słychać sam szum. Oczywiście jak ktoś ma dobre radio to też daleko go usłyszymy. Mój rekord to 40km czystej mowy bez szumów na zestawie harry 3 acs + lemm at-71. Był jakiś mobil, miał dobre radio, to go było dobrze słychać. Niestety jazda na otwartym całkowicie rf gain w Polsce jest bardzo uciążliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
No i padł wybór na President Tommy III oraz antenka MISSOURI <ok> Zasięg do 15km bardzo dobrze się sprawuje :mrgreen: Koszt w sumie 800zł z montażem w Krakowie na Wielickiej.

Już się odrobiła... :oops:

Boże wybacz im, bo nie wiedzą co czynią...kupiłeś badziewne radio z jeszcze bardziej badziewną anteną za kosmiczne pieniądze, w przyszłości proponuję najpierw czytać później pytać a na sam koniec dokonywać zakupów.

Za takie pieniądze kupiłbym o wiele lepsze zabawki...

A w te 15 kilometrów zasięgu to nie wierzę, to była łączność mobil-mobil czy może ze stacją bazową ?? Na jakim kanale była prowadzona łączność ??

A co do kolei Słowik i oceny TTI 660 jako radia ze średniej półki to niestety zasmucę cię, radio jest z najniższej półki i jest kiepskie.

Kiedyś kupicie kolejne radia i zobaczycie jak wygląda prawidłowa praca radia.

Polecę kilka radyjek dla potomnych.

adio małe i tanie:

Uniden 520

Yosan 120

Radia większe ale lepsze (nowe):

Uniden 68

Uniden 78

President Walker

Radia większe ale lepsze (używane):

Alan 28

Uniden pc 122

President herbert

I kilka innych, o radiach z emisją SSB celowo nie piszę ponieważ zapewne radio będzie działać jako antymisiek.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem różne opinie o radiach i nie zgodzę się by TTI 660 było z najniższej półki i było kiepskie ( swoją drogą na jakiej podstawie tak sądzisz?) - mnie wystarcza w zupełności.

Miałem okazję słuchać również innych radyjek i utwierdzam się w swoim przekonaniu. Nie zrozummy się źle - nie twierdze, że jest to super radio i fakt - jego eksploatacja w mieście jest męcząca ze wzg. na brak RF Gaina, ale na trasę w zupełności wystarcza zwykłemu mobilkowi, który chce wiedzieć co się na drodze dzieje.

I to jest moim zdaniem kryterium tego czy radio jest ok czy nie. Jeśli komuś wystarcza, to dla niego jest dobre.

Jak ktoś potrzebuje radia z bajerami, co sprząta, gotuję, laskę robi to kupuje inne modele. To jak z autem - jeden będzie miał malucha i będzie zadowolony, a drugi wsiądzie tylko do merca... Ale czy to znaczy, że maluch jest zły?

Na pewno jest lepsze od wymienianych przez Ciebie Unidenów bez homologacji ( nie jestem znawca i nie wiem czy akurat te modele mają homologację czy nie, ale te co nie mają to działają jak działaja, a potem słychać ludzi po 5 kanałach).

Choć oczywiście masz prawo do własnego zdania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montował ktoś CB w wolnej kieszeni pod radiem CD w Megane II? Jak patrze, radio by tam ładnie się wpasowało, tylko trzeba poprowadzić kabel od CB pod plastikiem...tylko do końca nie wiem, jak to wykonać? Czy trzeba coś rozbierać?

 

Ma ktoś namiary na tanie kieszenie do Megi II? Nie muszą być orginalne. :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Żeby nie tworzyć nowego wątku zapytam tutaj.

Mam pomysł na podłączenie Cb w Megi 1 Ph2

zamontować w schowku, podłączenie zrobić pod aku ale poprzez dodatkową zapaliczkę podwójną w schowku. http://postimage.org/image/3wcvjegf8/ zdjęcie zapożyczone od kolegi dariuszek0 z naszego forum.

Chce wywiercić otwór w schowku w lewej ściance bocznej i puścić tamtędy przewody:

a) zasilający( z bezpiecznikiem) na dodatkowe wejście ( ala zapaliczka)

B) na dodatkowy zewnętrzny głośnik

c) kabelek antenowy z tym że będzie coś ale przedłużka żeby szybko i bezboleśnie

odłączyć antenie i do 2 auta np.

d) kabelek do podłączenia prądu do nawigacji, dlatego w schowku ma być zapaliczka na

na 2 wejścia. Tam podłączę wtyczkę i poprowadzę pod parapetem tak żeby wyjść pod

szybą koło nawigacji żeby wystawał kabel tak tylko z 10 cm.

 

Narazie testuję wielkość otworu ( wiertło 10)i zaślepek tak żeby za jakiś czas zakamuflować dziurę

przy sprzedaży megi :applause:, jaki dać przewód zasilający(jaka średnica) <ok>

 

Czy dobrze kombinuje ;) ;) ;) ;) ;)

No główkuję czy robiąc przedłużke antenową do Cb nie będzie zakłóceń spadków mocy ;) :) ;) ;) ;)

Jakieś podpowiedzi sugestie, pomysły :)

Edytowane przez sebcio76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam kabel antenowy przedłużony poprzez "beczkę" o 1m. strat i zakłóceń nie zauważam. Nawet kupując go przy zakupie podstawy i anteny, pracownik serwisu CB potwierdził, ze taki dodatkowy kawałek nie będzie pogarszał parametrów anteny.

Co do wiercenia otworów, niestety przez ø 10mm nie przepchniesz wtyczki na kablu antenowym, a oryginalne kable, czy to z podstawy, czy z przedłużki są już oryginalnie okute.

Poza tym, nie wiem czy to dobry pomysł by budować radio w tym schowku. Jeszcze pół biedy jak zmiana kanałów, SQL, czy ASR jest w gruszce, choć przydało by się jeszcze i Vol. W radiach gdzie trzeba to ustawiać na panelu, to mało ciekawe miejsce na stały montaż. I nie wierz w bajki, że raz ustawisz i zapomnisz o gałkologii, nie ma tak dobrze w praktyce. Mało ciekawe będzie jak w czasie jazdy, będąc w pasy zapięty, będziesz nurkował na prawą stronę, by radyjkiem pokręcić. Oby w tym czasie nikt przed Tobą nagle nie zahamował. Moim zdaniem lepiej nabyć niemarkowe radio, by nie kusiło złodzieja i pozostawić go gdzieś pod ręką, niż naprawiać przód w swoim aucie, a z ubezpieczenia pokrywać kosz naprawy tyłka poprzednika, na którym się możesz zatrzymać. Poza tym pozostaje jeszcze albo otwarta na stałe klapa schowka, co zapewne będzie bardzo podobało się pasażerowi, lub przyciśnięty tą klapą spiralny kabel do gruszki. Zmieści się w tej szczelinie, próbowałeś??

O możliwych zakłóceniach z ładowarki nawigacji już chyba pisać nie trzeba. Choćbyś nawet to nowe podwójne gniazdo bezpośrednio z aku. podłączył, to i tak będzie ona najbliżej radia jak to możliwe i wpięta na te same zasilanie równolegle do radia. By tego uniknąć, to trzeba by mieć 2 pojedyncze gniazda zabudowane obok siebie, gdzie jedno jest podpięte do standardowej instalacji gniazdek i tam wpinać zasilacz nawigacji i drugie podpięte do akumulatora, który w tym przypadku robi za filtr przeciwzakłóceniowy. W przypadku takiego podłaczenia wystarczy tylko przez schowek kabelek do zasilania nawi poprowadzić jak planujesz, a ładowarkę wpinać do oryginalnego gniazda zapalniczki na konsoli. Mam tak w sceniolu starszym i gdy jadę bez nawigacji to ładowarka sobie w schowku odpoczywa. W tym układzie potrzebujesz tylko jedno gniazdo do zasilania radia CB.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!