Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[HOW TO] zmiana podświetlenia zegarów - MII


DrNO

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy a zna ktoś kogoś, kto mógłby mi wprowadzić takie fantastyczne zmiany w oświetleniu zegarów, klimatronika i przycisków towarzyszących mu?

Mieszkam w okolicy Poznania, ale jeśli np nie będzie skomplikowane rozebranie panelu środkowego, to mogę wysłać zegary i pozostałe części po uprzednim postaraniu się o ich rozebranie:) Z góry bardzo dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Na początek dziękuję DrNO, że swoim postem natchnął mnie do modyfikacji. Oczywiście chciałbym się pochwalić efektem. Poszedłem za ciosem i wymieniłem diody na białe w przycisku START, w przycisku centralnego zamka oraz świateł awaryjnych. Niestety skrzydła podciął mi panel klimatyzacji. Od wewnętrznej strony przyciski oraz folia jest pomalowana lub w jakiś inny sposób zabarwiona na pomarańcz :-) . Zmiana na diody nic nie daje. I to chyba (prócz wyświetlaczy) jedyne miejsce gdzie zostanie oryginalny kolor. W planach mam jeszcze zmianę diód w przyciskach, już sprawdzałem są tam zwykłe diody, wystarczy zamienić na białe.

post-33043-0-96893500-1327162450_thumb.jpg

post-33043-0-27775300-1327162820_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile rzeczywiście folia jest pomalowana na pomarańczowo, to można próbować zetrzeć kolor watką z rozpuszczalnikiem lub zmywaczem do paznokci, ale to bardzo ryzykowna metoda, bo może się tylko rozmazać, albo całkiem uszkodzić. Lepiej spróbować w jakimś niewidocznym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też myślałem o rozpuszczalniku, ale trochę mam obawy. Mimo wszystko spróbuję jeszcze w tym tygodniu. Co do przycisków awaryjnych oraz centralnego zamka to sprawa jest dość prosta. Tak jak w zegarach wylutowanie starych pomarańczowych diód i zastąpienie ich białymi. Co do przycisku START sprawa jest trochę bardziej skomplikowana, bo dioda przylutowana jest od strony wtyczki i nie ma możliwości dobrania się do niej. Na szczęście nową diodę (białą) można przylutować od góry. Jednak pobór napięcia jest taki, ze dwie się nie święcą, więc metodą destrukcyjną usunąłem pomarańczową diodę. W tym tygodniu planuję jeszcze zrobić oświetlenie slotu na kartę na biało (jakieś dziwne diody tam są) oraz powalczyć z panelem klimatyzacji, więc porobię zdjęcia.

Co do kontrolki GAS to niestety nie ma możliwości, aby podłączyć się pod licznik (informacje przesyłane są po CANie z oryginalnej instalacji gazowej dedykowanej dla Megane II). Wylutowałem 2 zielone diody z licznika podłączyłem do dwużyłowego przewodu, po drodze dałem rezystor i plusowy przewód podłączyłem do elektrozaworu od gazu. W momencie kiedy na elektrozawór idzie napięcie zapalają się diody i tym samym kontrolka GAS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety panel klimatyzacji pozostanie pomarańczowy :) Nie można rozpuszczalnikiem usunąć tej farby na foli. Poza tym klawisze AC i ogrzewania tylnej szyby wykonane są też z pomarańczowego plastiku od środka. Folię jeszcze można by było wykonać w jakiejś agencji reklamowej tylko potrzebny jest projekt (może kiedyś się tym pobawię), ale przyciski niestety nie będą świecić biało.

Poniżej przedstawiam zdjęcia jak zmienić podświetlenie na białe diody przycisku START, centralnego, świateł awaryjnych oraz przełączników opuszczania szyb. Nie polecam zmieniać diody świateł awaryjnych (nie widać różnicy). Najpierw oczywiście wymontowujemy przyciski z samochodu. Potrzebujemy Torx 20. Demontujemy radio oraz półkę pod nim. Za radiem są 2 śruby, które odkręcamy. Otwieramy klapkę od gniazda diagnostycznego i tam są po bokach 2 śruby, które odkręcamy. Następnie na wysokości otworu na radio ciągniemy panel centralny do siebie. Są po bokach 2 klipsy, które go trzymają. Wyciągamy wtyczki oraz same przyciski. W domu rozmontowujemy przyciski. Jest to proste, więc nie będę się rozpisywał jak. Jakby co to służę pomocą. Wylutowujemy stare diody i lutujemy nowe białe. Uwaga na polaryzację! Ja użyłem tych samych co do zegarów. W przycisku START dioda lutowana jest od spodu, więc nie jest proste, aby ją odlutować. Musimy mieć lutownicę z bardzo cienkim grotem. Co do przełączników opuszczania szyb to nie bierzcie najjaśniejszych , bo za bardzo będzie dawać po oczach (ja trochę przesadziłem). Życzę powodzenia!

post-33043-0-90512000-1327841741_thumb.jpg

post-33043-0-47203800-1327841754_thumb.jpg

post-33043-0-27222000-1327841764_thumb.jpg

post-33043-0-51626600-1327841855_thumb.jpg

post-33043-0-70609300-1327841870_thumb.jpg

post-33043-0-07148400-1327841891_thumb.jpg

post-33043-0-20939600-1327841903_thumb.jpg

post-33043-0-79668100-1327841918_thumb.jpg

post-33043-0-71582300-1327841936_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja już koledzy jestem po wymianie oświetlenia zegarów i panela środkowego. Wspólnie z PitkiemZgora pokonaliśmy kaprysy mojej Megi i "buja się" ona obecnie z niebieskim oświetleniem wnętrza;) Dla zainteresowanych wkrótce foto, ponieważ muszę wprowadzić jeszcze delikatne poprawki:) A jak co i pomocą służę:l: PitekZgora jeszcze raz dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Super gmlodecki. Teraz ja pochwalę się owocem i efektem naszej kilkunastogodzinnej batalii z Pitkiem zgora o zmianę oświetlenia. Zdjęcia jednak nie oddają tego co jest w rzeczywistości, a jest dużo lepiej:)

Koledzy a dwie ostatnie fotki są dla tych, którzy też postanowili pogrzebać w swoim oświetleniu (oczywiście w razie pytań służę pomocą). Prezentują one niezwykle ważny wynalazek dla tuningowców megane;) Otóż folia w która zapakowane są linijki wręcz rewelacyjnie, a śmiem twierdzić, że nawet lepiej niż oryginały zastępują naszą zmorę, a więc pomarańczową folię na wyświetlaczach:)Się naszukałem jakiegoś zastępnika, ale warto było:) a ile segregatorów w tym celu zniszczyłem;)

Pozdrawiam miłośników Megi:)

post-31532-0-60946100-1331237383_thumb.jpg

post-31532-0-38296200-1331237420_thumb.jpg

post-31532-0-05118400-1331237477_thumb.jpg

post-31532-0-29370400-1331237502_thumb.jpg

post-31532-0-98726700-1331237512_thumb.jpg

post-31532-0-57569900-1331237677_thumb.jpg

post-31532-0-02368000-1331237718_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi udalo sie zniemic oswietlenie w calym samochodzie , czyli w kazdym elemencie . Wrazie czego sluze pomoca . Tu jest pokazane jak wyglada podswietlenie umnie http://megane.com.pl/topic/37025-blayders-megane-ii-phi-16-16v-2003/ . Co do przyciskow w drzawiach , ja wylutowalem oporniki i diody i wstawilem diode 12v o srednicy 5mm - hp II sa zwykle zarowki . Przy rozbieraniu czytnika kart nalezu uwazac na zeczepy bo latwo urwac (jeden musialem sklejac) . Przycisk sterowania lusterkami/szybami jak i start jest wpelni rozbieralny - plytki wychodza z pinow , nalezy tylko delikatnie punkt po punkcie podwazanc . W panelu klimatronika w wersji ph I pod wyswietlaczem nalezy wymienic folie pomaranczowa na np folie biala albo kredowa cienka kartke papieru :mrgreen:(przadadza sie zdolnosci plastyczne) . Diody najlepiej wylowywuje sie goracym powietrzem ustawionym na 300 stopni . Do lutowania stacja lutownicza z grotem ninifala .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam All,

po tym jak obejrzałem wszystkie wasze fotki i projekty przerobienia podświetlenia, też postanowiłem je zmienić w swojej Megi.

Już wiem wszystko rozebrałem połowe auta i za nim sie zabiore do lutowania mam pytanie - czemu wlutowaliście diody led 0805, a nie np 1206 lub orginalnie 3020? bardzo mnie to nurtuje i powstrzymuje przed przeróbką. Jak by ktoś mógł mi odpowiedziec na to pytanie byłbym bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 9 miesięcy temu...

Witam. Znalazłem na alledrogo coś takiego http://allegro.pl/biale-tarcze-zegary-renault-megane-5-wersji-i3747991568.html

Może wie ktoś czy pójście na łatwizne,czyli kupienie gotowej tarczy będzie miało taki sam efekt jak przy lutowaniu każdej diody z osobna. Na obrazku ładnie to wygląda ciekawe jak jest w rzeczwistości;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

Mam pytanie odnośnie podświetlenia panelu nawiewu z klimatyzacją manualną. Pierwsze - Czy w Megane II phII podświetlenie pokręteł i symboli na panelu ogrzewania/klimatyzacji jest pomarańczowe czy białe? Wiele osób ma problem ze zmianą pomarańczowego podświetlenia panelu w phI na inny kolor. Być może wystarczy podmienić na panel z phII - białe podświetlenie łatwiej zmienić na pożądany kolor niż pomarańczowe (np. poprzez zmianę koloru żarówek). Drugie pytanie - czy panel z phII będzie pasował do phI - chodzi o sam front z pokrętłami? Posiadam phI i muszę zmienić front regulacji nawiewu bo jest podniszczony. Jeżeli z phII ma białe podświetlenie i pasuje do phI to chyba zakupiłbym ten podświetlany na biało, żeby pokombinować z innym kolorem podświetlenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!