Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło dwumasowe i sprzęgło wymiana


PC800

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczęło się niewinnie: 3 km przed domem w trakcie jazdy pedał sprzęgła podczas wyciskania wpadał aż do podłogi. Na samym końcu wciskania odczuwalny był opór. W pierszej chwili pomyślałem "padł" tzw. "wysprzęglik" (łożysko hydrauliczne sprzęgła). Po przyjeździe przewertowałem sieć w celu sprawdzenia cen i objawów. Nie wyglądało to aż tak strasznie (część + robocizna = ok. 500-600zł).

Po odstawieniu do mechanika (można było jechać i zmieniać biegi i to bez zgrzytu; kłopot był jedynie z jedynką i wstecznym), rozebraniu okazało się, że wysprzęglik jedynie się poci, płynu nie ubyło. Diagnoza: wymiana sprzęgła i koła dwumasowego.

Koszty ostateczne ukształtowały się następująco:

Koło dwumasowe LUK nr 415-0261-00: 2470 PLN

sprzęgło LUK nr 624-3211-09: 830 PLN

łożysko hydrauliczne sprzęgła Valeo nr 804526: 165 PLN

robocizna: 535 PLN

Łącznie: 4000 PLN

Samochód stał w warsztacie prawie tydzień.

 

PS.

Katalog VALEO str. 359

Oby nie było więcej takich wielkich wydatków!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jak usłyszałem diagnozę to od razu pytanie: dlaczego wymiana dwumasy? Takie koszty? Może zamiennik Valeo? Może tylko wymiana sprzęgła?

Pierwsze douczenie: jak działa, jakie objawy, filmiki uszkodzonych, nr części, cenniki itp itd.

Pojechałem i proszę o wytłumaczenie. Nie trzeba było długo - wystarczyło wejść pod samochód i obejrzeć, dotknąć. :mrgreen:

Ponieważ samochód ma mi jeszcze chwile posłużyć nie zdecydowałem się na zamiennik Valeo KIT (mechanik również odradzał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odstawieniu do mechanika (można było jechać i zmieniać biegi i to bez zgrzytu; kłopot był jedynie z jedynką i wstecznym), rozebraniu okazało się, że wysprzęglik jedynie się poci, płynu nie ubyło. Diagnoza: wymiana sprzęgła i koła dwumasowego.

Zabawne, u mnie identyczne objawy dawał padnięty wysprzęglik. Wymieniłem go i auto śmiga (sprzęgło i dwumasa zostały uznane przez mechanika za całkowicie sprawne). Koszt części i robocizny 600 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wcześniej pisałem: zajrzałem, pomacałem a wcześniej doczytałem na temat m.in. objawów zużycia DKZ

cyt.:

DOPUSZCZALNE SĄ NASTĘPUJĄCE SYMPTOMY, KTÓRE W ZALEŻNOŚCI OD TYPU BUDOWY NIE MAJĄ WPŁYWU NA PRACĘ ELEMENTÓW SPRZĘGŁA:

...

• obie masy można nieznaczne obrócić względem siebie bez ich automatycznego powrotu.

...

U mnie to była m.in. przyczyna podjęcia decyzji o wymianie ponieważ wyglądało to mniej więcej tak:

 

 

Dzisiaj zrobiłem ponad 100km w różnych warunkach (trasa, miejskie korki) i zauważyłem poprawę w jeździe. Do tej pory od czasu do czasu odczuwalne były szarpnięcia przy przypieszaniu z niskich obrotów, przenoszenie się drgań na koło kierownicze (wcześniej myślałem m.in. o wymianie poduszek zespołu napędowego) czy też drgania na zimno i ich zanikanie po rozgrzaniu silnika.

 

Dla mnie zagadką jest dlaczego tak mało skomplikowany element jak DKZ jest tak drogi

Wiem, że mogłem zaoszczędzić zakupując w sklepach internetowych, ale wole zrzucić ewentualne zażalenia gwarancyjne na warsztat/sklep niż samemu później użerać się ze sprzedającym. Na marginesie: po wymianie wysprzęglik uległ uszkodzeniu i zakład musiał sprowadzić drugi, ale oczywiście nie obciążono mnie żadnymi dodatkowymi kosztami, choć na rachunku widnieją dwie takie same pozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!