Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło dwumasowe i sprzęgło wymiana


PC800

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczęło się niewinnie: 3 km przed domem w trakcie jazdy pedał sprzęgła podczas wyciskania wpadał aż do podłogi. Na samym końcu wciskania odczuwalny był opór. W pierszej chwili pomyślałem "padł" tzw. "wysprzęglik" (łożysko hydrauliczne sprzęgła). Po przyjeździe przewertowałem sieć w celu sprawdzenia cen i objawów. Nie wyglądało to aż tak strasznie (część + robocizna = ok. 500-600zł).

Po odstawieniu do mechanika (można było jechać i zmieniać biegi i to bez zgrzytu; kłopot był jedynie z jedynką i wstecznym), rozebraniu okazało się, że wysprzęglik jedynie się poci, płynu nie ubyło. Diagnoza: wymiana sprzęgła i koła dwumasowego.

Koszty ostateczne ukształtowały się następująco:

Koło dwumasowe LUK nr 415-0261-00: 2470 PLN

sprzęgło LUK nr 624-3211-09: 830 PLN

łożysko hydrauliczne sprzęgła Valeo nr 804526: 165 PLN

robocizna: 535 PLN

Łącznie: 4000 PLN

Samochód stał w warsztacie prawie tydzień.

 

PS.

Katalog VALEO str. 359

Oby nie było więcej takich wielkich wydatków!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jak usłyszałem diagnozę to od razu pytanie: dlaczego wymiana dwumasy? Takie koszty? Może zamiennik Valeo? Może tylko wymiana sprzęgła?

Pierwsze douczenie: jak działa, jakie objawy, filmiki uszkodzonych, nr części, cenniki itp itd.

Pojechałem i proszę o wytłumaczenie. Nie trzeba było długo - wystarczyło wejść pod samochód i obejrzeć, dotknąć. :mrgreen:

Ponieważ samochód ma mi jeszcze chwile posłużyć nie zdecydowałem się na zamiennik Valeo KIT (mechanik również odradzał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odstawieniu do mechanika (można było jechać i zmieniać biegi i to bez zgrzytu; kłopot był jedynie z jedynką i wstecznym), rozebraniu okazało się, że wysprzęglik jedynie się poci, płynu nie ubyło. Diagnoza: wymiana sprzęgła i koła dwumasowego.

Zabawne, u mnie identyczne objawy dawał padnięty wysprzęglik. Wymieniłem go i auto śmiga (sprzęgło i dwumasa zostały uznane przez mechanika za całkowicie sprawne). Koszt części i robocizny 600 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wcześniej pisałem: zajrzałem, pomacałem a wcześniej doczytałem na temat m.in. objawów zużycia DKZ

cyt.:

DOPUSZCZALNE SĄ NASTĘPUJĄCE SYMPTOMY, KTÓRE W ZALEŻNOŚCI OD TYPU BUDOWY NIE MAJĄ WPŁYWU NA PRACĘ ELEMENTÓW SPRZĘGŁA:

...

• obie masy można nieznaczne obrócić względem siebie bez ich automatycznego powrotu.

...

U mnie to była m.in. przyczyna podjęcia decyzji o wymianie ponieważ wyglądało to mniej więcej tak:

 

 

Dzisiaj zrobiłem ponad 100km w różnych warunkach (trasa, miejskie korki) i zauważyłem poprawę w jeździe. Do tej pory od czasu do czasu odczuwalne były szarpnięcia przy przypieszaniu z niskich obrotów, przenoszenie się drgań na koło kierownicze (wcześniej myślałem m.in. o wymianie poduszek zespołu napędowego) czy też drgania na zimno i ich zanikanie po rozgrzaniu silnika.

 

Dla mnie zagadką jest dlaczego tak mało skomplikowany element jak DKZ jest tak drogi

Wiem, że mogłem zaoszczędzić zakupując w sklepach internetowych, ale wole zrzucić ewentualne zażalenia gwarancyjne na warsztat/sklep niż samemu później użerać się ze sprzedającym. Na marginesie: po wymianie wysprzęglik uległ uszkodzeniu i zakład musiał sprowadzić drugi, ale oczywiście nie obciążono mnie żadnymi dodatkowymi kosztami, choć na rachunku widnieją dwie takie same pozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!