Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana radyjka


Rekomendowane odpowiedzi

No i nadszedł czas żeby zmienić fabryczne audio.

Na pierwszy ogień idzie radio, zakupiłem już radyjko JVC KD-G628 z USB

Do tego ramka i interfejs żeby działał fabryczny pilot (co do wyświetlacza to nie wiem jak to będzie bo niby ma nie działać wyświetlanie stacji radiowych ale nie wiem jak reszta - kabel jest żeby go podłączyć do radia)

W czwartek mam wolne więc zamontuje wszystko i podzielę się wrażeniami czy warto inwestować w taki interfejs :-D no i zrobię krótki tutorial...

A w nastepnym miesiącu jakieś porządne głośniki do przodu (może polecicie coś w rozmiarze 13cm:]

 

komplethw6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnijcie mi, jak może działać fabr. wyświetlacz jeśli radio nie ma wyprowadzonego interfejsu na dodatkowy wyświetlacz? No chyba że ten model ma w co wątpię. O ile, podłączenie pilota to pestka o tyle wyświetlacz to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezeli bede zmienial glosniki, to sie kopne na slask do paru sklepow car-audio, tam podobno jest de best, duzo towaru i mozna przymierzyc na miejscu. a i ceny bardzo zacne :-D (widac na alledrogo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnijcie mi, jak może działać fabr. wyświetlacz jeśli radio nie ma wyprowadzonego interfejsu na dodatkowy wyświetlacz? No chyba że ten model ma w co wątpię. O ile, podłączenie pilota to pestka o tyle wyświetlacz to inna bajka.

 

Radio nie ma ale ten interfejs po za kablami ma czarna kość do 2cm na 4cm do ktorej podpina sie wyswietlacz(jest odpoiwenia wtyczka) i radio..

 

Ale sie dziś wkurw... kupiłem już sporo rzeczy na ebayu i dziś sie naciąłem... Miała przyjść ramka czarna przyszła szara... Sprzedającym był Polak... grr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, żeby coś na fabrycznym wyświetlaczu się pokazało, to coś musi podać ten sygnał. A jak z radia żaden sygnał nie wychodzi, no to co czarna kość ma przetworzyć na literki/cyferki? Chyba, że jest wyprowadzenie w kostce ISO zrobione z radia (w co wątpie, bo radio jest raczej z niższej półki). O to mi chodzi. MrTea, nie myśl, że się czepiam, po prostu jestem ciekaw jak to niby ma działać.

Pilot to wiadomo, jest wejście w radiu na joy'a to się podłączy. Montuj wszystko jak najszybciej, bo ciekawy jestem :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po wszystkim..

Podłączyłem ten cały "wielki" interfejs...

Jak Krzychu przewidział wyświetlacz kaput :-D

Ale za to funkcje pilota działają elegancko, każdy przycisk ma dobrze przemyślaną funkcje..

Kosztowało mnie to 30funtow więc nie mam co narzekać bo jakoś bardzo się nie spłukałem :]

Tutoriala nie robie bo jeśli ja - antytalent do takich spraw poradziłem sobie to każdy inny również nie bedzie miał problemu (raptem podpięcie 4 kości i dwóch wtyczek)

Cała operacja zajęła mi jakieś 45minut z rozkręceniem i skręceniem deski a przy okazji okazało sie ze poprzedni właściciel wyciągnął przednie gwizdki :)

Kolejną rzeczą która mnie mile zaskoczyła to zmiana jakości dźwięku. Po mimo fabrycznych głośników wszystko brzmi duużo lepiej...

Tylko teraz wkurza mnie martwy wyświetlacz na desce, może uda sie jakoś nawigacje w jego miejsce wpakować po powrocie do kraju :)

 

konsolary3.jpg

radiotu0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, przewidziałem. Niektóre radia posiadają wyprowadzenie do zewnętrznego interfejsu wyświetlacza i tylko takie radia umożliwią wykorzystanie fabrycznego wyświetlacza. No ale chyba interfejs kupowałeś z myślą o pilocie, a nie o wyświetlaczu. Jak już kiedyś wspominałem, dla mnie cena jest za wysoka jak tylko za możliwość wykorzystania fabrycznego sterowania. PS zawsze można odpalić same podświetlenie wyświetlacza :-D i będzie inaczej w aucie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wystwietlaczem pomyśle po powrocie co zrobić, ...

Póki co nie wiem jak zrobić podtrzymywanie pamięci radia.

Po wyjęciu kluczyka wszystkie ustawienia sie kasują i wracają do fabrycznych :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sprawdz to z zasilaniem! powinienes do radia miec dwa, stale (czerwone) do zalaczenia go bez kluczyka i na podtrzymanie pamieci, komutowane (zolty) do zasilania z ladowania w czasie jazdy, by odciazac silnik. do kmutowanego jest jeszcze w parze sygnal zaplonu (chyba! zielony, musisz sprawdzic), co pozwala radiu samemu sie zalaczyc po starcie silnika. no i stala masa oczywiscie (czarny). takie 4 kable to obowiazek do radia, nie ma przebacz :-D :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!