Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

olej w płynie chłodzacym.........????


ramzes13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!!!!!!!!!!!!!!

Jestem tu nowy!!!!, kupiłem ładnego sceniczka z Holandii pół roku temu, i mam z nim problem na który skończyły mi sie już pomysły co go moze "boleć", pojawia mi sie olej w zbiorniczku wyrównawczwy układy chłodzenia, wymieniam uszczelkę głowicy, planuje głowice, montuje, jeżdże miesiąc i powtórka, podpowiadaja mi koedzy .. to pęknięta głowica", i znowu zmiana uszczelki pod głowicą zmieniam głowicę , płukam układ chłodzenia 4 razy ok, jeżdże nie cały miesiąc ...... olej w płynie chłodzącym. Mam pytanko może ktoś miał taki niefart i wie o co chodzi z tym olejem - prosze o pomoc!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć nie wiedząc, ale może masz pęknięty blok silnika?

Przed założeniem głowica była planowana?

Czy jak zdejmowałeś głowicę to widać było uszkodzenie uszczelki?

Czy śruby głowicy zostały zakręcone z odpowiednią siłą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!!!!

Dzieki za odpowiedź!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tak głowica była planowana, sprawdzona czy nie jest pęknięta, a na uszczelce głowicy nie było widocznych uszkodzeń, głowica była dokręcana zgodnie ze schematem dołączonym do uszczelki a siła na kluczu dynamometrycznym ciutkę więcej niż podana na opakowaniu,muszę przyznać że dość zaniepokoiła mnie informacja o możliwości skrzywionego lub pękniętego bloku...... wtedy to chyba tylko zamiana silnika............. a szkoda mi obecnego bo pięknie pracuje.............. pozdrawiam!!!!!!!!

 

[ Dodano: 2010-07-28, 19:11 ]

Mam pytanko...? a co z tą obudowa termostatu , że pojawił sie olej w płynie chłodzacym, pytam bo nigdy wcześnij nie spodkałem się z czymś takim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem... też dwa razy wymieniałem uszczelkę pod głowicą,głowica planowana,na uszczelce nie było widać jakich kolwiek przedmuchów... i układ płukałem kilkadziesiąt razy i nadal mam olej w zbiorniczku...Ciekawi mnie to że w 1.6e obudowa termostatu ma styczność z olejem,ale które już nie jest pod ciśnieniem???

Dodam jeszcze że pierwszy raz robiłem uszczelkę,bo przedmuchło mi miedzy pierwszym tłokiem a kanałem wodnym w okolicy termostatu(płyn chłodniczy dostawał się do oleju)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko...? a co z tą obudowa termostatu
Niestety, nie jestem w stanie znaleźć tego tematu. Pamiętam jednak, że coś takiego pojawiło się dość dawno na forum. Problem dotyczył albo samej obudowy termostatu, albo jego mocowania do bloku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!!

mimo to , że nie możesz odnaleźć tamtego tematu to i tak szczerze dziękuje za podsunięcie pomysłu z tą obudową, rozmawiałem dzisiaj z kolegą na właśnie ten temat faktycznie potwierdza to że to może mieć związek ze sobą , koleś to mechanik z zawodu i zamiłowania , tylko szkoda że jego nie było w kraju jak zauważyłem to poraz pierwszy i robiłem silnik, "kolo" mówi że "renie" mają delikatne silniki i z nimi trzeba delikatnie się obchodzić. Jeszcze raz dzieki!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś wymieniłem obudowe termostatu,mechanior nie dał tam uszczelki tylko silikon jak robił uszczelke pod głowicą,a w tej obudowie jest niestyty kanał olejowy i wodny oczywiście,a silikon był wydmuchnięty między kamałami...Wiec pewnie to będzie to :mrgreen:

Pojężdze i zobaczymy czy olej bedzie się pojawiał...Dzięki Lewy za podpowiedz. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie !!!!!!!

Faktycznie jest tam przy obudowie termostatu kanał olejowy, " jacol" pisał że mechanior dał silikon zamiast uszczelki, wiecie co , przyjrzałem się swojej obudowie i też nie mam uszczelki tylko silikon , może faktycznie to jest przyczyną tego występowania oleju w płynie, ale we wtorek będe wiedział wiecej to na pewno się odezwę. Pozdrawiam !!!!!! ;-)

 

[ Dodano: 2010-08-09, 17:23 ]

Witam Wszystkich!!!!!!!!!!!!

Panowie " eureka"!!!!!!!!!!!!!!!!!! , mieliście racje pisząc o obudowie termostatu!!!!!!!, wypłukałem układ chłodzenia, założyłem uszczelke zamiast silikonu pod obudowę termostatu i .... nie ma oleju w płynie chłodzacym!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Jeszcze raz serdecznie dziekuje wszystkim za podsunięcie tematu z tą obudowa!!!!!!!

Pozdrawiam Ramzes 13!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

mi przydarzyło sie to samo znazłem takie cos

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 oraz pkt. 6 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!