Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane I phII 1.9 dTi


slawskip

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam możliwość kupienia samochodu Renault Megane 1.9 dTi z 2000 roku.

 

auto wygląda tak: Renault Megane 1.9 dTi

 

auto ma udokumentowany przebieg 81000 km (potwierdza to książka serwisowa i TUV). Nigdy nie wdziało blacharza czy lakiernika (sprawdzane miernikiem grubości lakieru). auto z zewnątrz wygląda praktycznie idealnie, żadnych wgniotek, czy rys. Silnik pali od razu i chodzi całkiem przyjemnie, auto całkiem przyjemnie się zbiera, z zawieszenia nie dobiegają żadne nieprzyjemne stuki itp. Generalnie auto jest godne polecenia i jego stan można uznać za bardzo dobry, jeśli nie idealny w uwzględnieniu wieku auta.

 

żeby nie było idealnie w aucie było palone, ale mi to nie przeszkadza.

 

Wiem że jest to okazja i już chciało by się powiedzieć kupuję, jednak budżet jaki mogę przeznaczyć na zakup samochodu jest troszkę mniejszy i tu jest kilka pytań (zakładając że stan jest taki jak pisałem).

 

1. Czy warto wydać więcej na taki samochód i nie mieć na ewentualne naprawy?

2. Czy może lepiej kupić auto tańsze, może nie w aż tak dobrym stanie, ale mieć pieniążki w razie czego na naprawy.

 

Pytam ponieważ, jeśli kupię to auto, to będzie mnie stać praktycznie na ubezpieczenie, paliwo, bieżącą wymianę oleju i wymianę rozrządu (ten ostatni oczywiście zaraz po kupnie).

Auto widziałem i testowałem, zdjęcia sam robiłem, auto jest sprowadzone z Niemiec (sprowadził je mój Teść).

 

Jeszcze jedno pytanie, jaki jest koszt wymiany rozrządu, jakie są najczęstsze usterki występujące w takich megankach i jaki jest orientacyjny koszt ich usunięcia.

 

z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś ile to cudo ma kosztować. Jak auto jest pewne to warto kupić, zrobić rozrząd, filtry olej i jeździć dalej :mrgreen: Jeżeli wstępne jazdy nie wykazały większych awarii to spokojnie pojeździsz nim trochę a w międzyczasie zdiagnozujesz ewentualne wady i uzbierasz kasę na poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał meganecoupe02, ja wziął bym go bez zastanowienia ;-) chociaż trochę wersja wyposażenia mi nie podchodzi bo z tego co widzę to wersja RT czyli bez szaleństw (kwestia gustu) no i w końcu to ty będziesz nim jeździł ;-) Jeśli faktycznie prawdą jest to co napisałeś o niej to przez dłuższy czas nie powinno jej nic doskwierać.

Odnośnie pytania. Jak możesz to wymień od razu wszystko, aczkolwiek przy takim przebiegu to warto najpierw zainteresować się rozrządem, później olej z filtrami (za same filtry dużo nie zapłacisz) Ceny? To zależy gdzie będziesz robił. U mnie cena rozrządu bez pompy ok. 600zł na oryginalnych częściach (znajomy mechanik), olej nie wiem jak teraz stoi z ceną, filtry (powietrza, kabinowy, paliwa, oleju) powinieneś zmieścić się w 100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sobie sprawę że jest to wersja RT i nie ma tam szaleństw z wyposażeniem, jednak mi bardziej niż na wyposażeniu chodzi o stan samochodu. Dzięki za odpowiedzi i jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi to chętnie posłucham. :mrgreen:

 

Aha, jeszcze jedno pytanie, jaki olej do meganki polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elf a jaki dokładnie to sprawdzisz w książce serwisowej która rzekomo jest dołączona, czasami także można znaleźć gdzieś w silniku przyczepioną taką mini książeczkę z historią wymian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slawskip, lej ELF'a. Jeśli przebieg jest autentyczny to jest duuże prawdopodobieństwo, że masz pełny syntetyk i śmiało taki możesz lać (5W40). Ja takowy leję do swojego (ponad 225tys. km). Wymiana oleju co 20 tys. km. Pilnuj wymian oleju i wszystkich filtrów + stosuj zasady jazdy turbo dieslem a autko powinno Ci długo służyć. Aha przy wymianie rozrządu pamiętaj żeby sprawdzić czy producent wymaga wymiany koła pasowego na wałku rozrządu (jeśli tak to warto to zrobić bo naprawa może być później kosztowna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie paska rozrządu powiedz mechanikowi co by Ci ustawił mikroregulacje pompy - to powinno być ustawiane przy każdym zdjęciu paska... U mnie nie ustawili tego i autko cięęęęęęęęzko zapalało... :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meganka już w moich rękach. Przegląd zrobiony, dokumenty już przygotowane do rejestracji.

 

Dzisiaj wymienione zostały sworznie wahacza i klocki hamulcowe z przodu. Przebieg jest oryginalny. co jest potwierdzone brifem i Tuv, ostatni serwis rok temu (05.08.2009) przy przebiegu 76000km, auto gdy miało 80000 km zostało wymeldowane (z resztą nie piewszy raz, w przeszłości miało jeszcze dwie przerwy w rejestracji, ale robione przez jednego właściciela.) Silnik jest suchutki, i bardzo ładnie pracuje, widziałem auto od spodu i wygląda bardzo ładnie.

 

Jestem pod wrażeniem stanu tego samochodu. rozrząd będzie robiony w przyszłym tygodniu, jak będzie więcej czasu to zrobię jej sesje zdjęciową i wrzucę do odpowiedniego działu.

 

Temat można zamknąć, wielkie dzięki za odpowiedzi i już chyba zostanę tutaj na dłużej jako zadowolony właściciel meganki <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!