Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane I phII 1.9 dTi


slawskip

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam możliwość kupienia samochodu Renault Megane 1.9 dTi z 2000 roku.

 

auto wygląda tak: Renault Megane 1.9 dTi

 

auto ma udokumentowany przebieg 81000 km (potwierdza to książka serwisowa i TUV). Nigdy nie wdziało blacharza czy lakiernika (sprawdzane miernikiem grubości lakieru). auto z zewnątrz wygląda praktycznie idealnie, żadnych wgniotek, czy rys. Silnik pali od razu i chodzi całkiem przyjemnie, auto całkiem przyjemnie się zbiera, z zawieszenia nie dobiegają żadne nieprzyjemne stuki itp. Generalnie auto jest godne polecenia i jego stan można uznać za bardzo dobry, jeśli nie idealny w uwzględnieniu wieku auta.

 

żeby nie było idealnie w aucie było palone, ale mi to nie przeszkadza.

 

Wiem że jest to okazja i już chciało by się powiedzieć kupuję, jednak budżet jaki mogę przeznaczyć na zakup samochodu jest troszkę mniejszy i tu jest kilka pytań (zakładając że stan jest taki jak pisałem).

 

1. Czy warto wydać więcej na taki samochód i nie mieć na ewentualne naprawy?

2. Czy może lepiej kupić auto tańsze, może nie w aż tak dobrym stanie, ale mieć pieniążki w razie czego na naprawy.

 

Pytam ponieważ, jeśli kupię to auto, to będzie mnie stać praktycznie na ubezpieczenie, paliwo, bieżącą wymianę oleju i wymianę rozrządu (ten ostatni oczywiście zaraz po kupnie).

Auto widziałem i testowałem, zdjęcia sam robiłem, auto jest sprowadzone z Niemiec (sprowadził je mój Teść).

 

Jeszcze jedno pytanie, jaki jest koszt wymiany rozrządu, jakie są najczęstsze usterki występujące w takich megankach i jaki jest orientacyjny koszt ich usunięcia.

 

z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś ile to cudo ma kosztować. Jak auto jest pewne to warto kupić, zrobić rozrząd, filtry olej i jeździć dalej :mrgreen: Jeżeli wstępne jazdy nie wykazały większych awarii to spokojnie pojeździsz nim trochę a w międzyczasie zdiagnozujesz ewentualne wady i uzbierasz kasę na poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał meganecoupe02, ja wziął bym go bez zastanowienia ;-) chociaż trochę wersja wyposażenia mi nie podchodzi bo z tego co widzę to wersja RT czyli bez szaleństw (kwestia gustu) no i w końcu to ty będziesz nim jeździł ;-) Jeśli faktycznie prawdą jest to co napisałeś o niej to przez dłuższy czas nie powinno jej nic doskwierać.

Odnośnie pytania. Jak możesz to wymień od razu wszystko, aczkolwiek przy takim przebiegu to warto najpierw zainteresować się rozrządem, później olej z filtrami (za same filtry dużo nie zapłacisz) Ceny? To zależy gdzie będziesz robił. U mnie cena rozrządu bez pompy ok. 600zł na oryginalnych częściach (znajomy mechanik), olej nie wiem jak teraz stoi z ceną, filtry (powietrza, kabinowy, paliwa, oleju) powinieneś zmieścić się w 100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sobie sprawę że jest to wersja RT i nie ma tam szaleństw z wyposażeniem, jednak mi bardziej niż na wyposażeniu chodzi o stan samochodu. Dzięki za odpowiedzi i jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi to chętnie posłucham. :mrgreen:

 

Aha, jeszcze jedno pytanie, jaki olej do meganki polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elf a jaki dokładnie to sprawdzisz w książce serwisowej która rzekomo jest dołączona, czasami także można znaleźć gdzieś w silniku przyczepioną taką mini książeczkę z historią wymian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slawskip, lej ELF'a. Jeśli przebieg jest autentyczny to jest duuże prawdopodobieństwo, że masz pełny syntetyk i śmiało taki możesz lać (5W40). Ja takowy leję do swojego (ponad 225tys. km). Wymiana oleju co 20 tys. km. Pilnuj wymian oleju i wszystkich filtrów + stosuj zasady jazdy turbo dieslem a autko powinno Ci długo służyć. Aha przy wymianie rozrządu pamiętaj żeby sprawdzić czy producent wymaga wymiany koła pasowego na wałku rozrządu (jeśli tak to warto to zrobić bo naprawa może być później kosztowna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie paska rozrządu powiedz mechanikowi co by Ci ustawił mikroregulacje pompy - to powinno być ustawiane przy każdym zdjęciu paska... U mnie nie ustawili tego i autko cięęęęęęęęzko zapalało... :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meganka już w moich rękach. Przegląd zrobiony, dokumenty już przygotowane do rejestracji.

 

Dzisiaj wymienione zostały sworznie wahacza i klocki hamulcowe z przodu. Przebieg jest oryginalny. co jest potwierdzone brifem i Tuv, ostatni serwis rok temu (05.08.2009) przy przebiegu 76000km, auto gdy miało 80000 km zostało wymeldowane (z resztą nie piewszy raz, w przeszłości miało jeszcze dwie przerwy w rejestracji, ale robione przez jednego właściciela.) Silnik jest suchutki, i bardzo ładnie pracuje, widziałem auto od spodu i wygląda bardzo ładnie.

 

Jestem pod wrażeniem stanu tego samochodu. rozrząd będzie robiony w przyszłym tygodniu, jak będzie więcej czasu to zrobię jej sesje zdjęciową i wrzucę do odpowiedniego działu.

 

Temat można zamknąć, wielkie dzięki za odpowiedzi i już chyba zostanę tutaj na dłużej jako zadowolony właściciel meganki <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!