Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dwa pytanka :)


Recommended Posts

Witam. :oops:

 

Mam do Was - doświadczonych posiadaczy Meganek - dwa pytanka.

 

1. Ostatnio zauważyłem, że przy korku od pojemnika na płyn (? <piwko>) wspomagania kierowniczego pojawił się pomarańczowy olej - nie jest tego dużo, ale też nie tycio. Czy to normalne, że układ "pozbywa się" nadmiaru płynu? Jest on bardzo szczelnie zamknięty - na korku jest taka maleńka dziurka - jakby specjalnie zaprojektowana, do pozbywania się nadmiaru płynu. Czy mam rację?

 

2. Przy dość mocnym skręcaniu (ok. 90 stopni) (w lewo - w prawo nie jestem pewien) przy prędkościach ok. 30-50 km/h słychać stuki - nie są one głośne - słychać takie - tup tup tup tup - nie są to też trzaski - po prostu takie głuche stukanie - na tyle cicho, że tylko ja to słyszę - pasażerowie nie :) - pewnie dlatego, że jestem wyczulony na zdrowie mojej Meganki :)). Miałem niedawno wymienianą osłonę przegubu (oczywiście, jak na mnie przystało - nie pamiętam czy lewego, czy prawego :)). Myślicie, że to przegub? Da się z tym jeździć?

 

Pozdrawiam! I liczę na porady i odpowiedzi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 2. - Może być przegub, sworznie wahaczy, mi kiedyś rozwaliło półośkę i też przeskakiwało, ale zainteresowałbym się i sprawdził w jakim jest stanie przekładnia kierownicza i łożyska mcpersona..

 

Ad. 1. - a to płyn do wspomagania, czy może inny - porównywałeś?? Może tylko się troche skroplił. Wiesz jak są upały to wszystkiego może troche ubywać i trzeba kontrolować..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 2. - Może być przegub, sworznie wahaczy, mi kiedyś rozwaliło półośkę i też przeskakiwało, ale zainteresowałbym się i sprawdził w jakim jest stanie przekładnia kierownicza i łożyska mcpersona..

 

Ok, dzięki. :oops: Postaram się niedługo to obejrzeć. Ale na razie można jeździć, prawda? <piwko>

 

Ad. 1. - a to płyn do wspomagania, czy może inny - porównywałeś?? Może tylko się troche skroplił. Wiesz jak są upały to wszystkiego może troche ubywać i trzeba kontrolować..

 

Oczywiście kontroluje wszystkie płyny od czasu do czasu, chodzi tylko o to, że samochód "oddaje" nadmiar płynu od wspomagania, nie ubywa go (co byłoby nawet logiczne). I jestem pewien, że to ten płyn. :)

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc. :)

 

Ktoś jeszcze może poradzić? Będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ostatnio zauważyłem, że przy korku od pojemnika na płyn (? <piwko> ) wspomagania kierowniczego pojawił się pomarańczowy olej - nie jest tego dużo, ale też nie tycio. Czy to normalne, że układ "pozbywa się" nadmiaru płynu? Jest on bardzo szczelnie zamknięty - na korku jest taka maleńka dziurka - jakby specjalnie zaprojektowana, do pozbywania się nadmiaru płynu. Czy mam rację?

 

A pokręć lewo-prawo na postoju z odpalonym silnikiem i zobacz czy się pieni płyn.

BTW nie zmieniaj czasem płynu w układzie wspomagania-świeży przepłuka układ i się wycieki mogą pojawić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!