Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temperatura - Ogrzewanie - Termostat


llat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

mam prośbę, aby doświadczeni forumowicze wytłumaczyli mi i naświetlili nieco temat dotyczący ogrzewania wnętrza auta, temp. silnika, temp płynu w układzie, termostatu.

 

temperatura podczas jazdy oscyluje w granicy 2 kreski na skali, czasami spada nieco, ale to niewiele poniżej 2 kreski. przy prędkość jazdy ok. 60-80 kmh. dodam, że opieram te spostrzeżenia na trasie: praca<->dom, gdzie nie wiele mam dohamowań oraz jazdy w korkach. dystans trasy liczy około 20km.

pewnego razu na postoju, na biegu jałowym udało mi się doprowadzić do stanu kiedy to wskazówka była przy 3 kresce. dodawałem nieco gazu, aby podnieść obroty silnika a przez to temp i żeby wskazówka poszła w górę (przeczytałem że kiedy wskazówka znajdzie na 3 kresce oznacza to 90 st. C, czyli optymalna temp.), wtedy po przekroczeniu niewiele ponad 3 kreskę załączył się wentylator (poczytałem i dowiedziałem się, że to dobrze...chyba).

sprawdzałem ogrzewanie auta. ostatnio noce są chłodne, bo nawet temp na dworze spada do 13 st. C, dlatego to postanowiłem sobie zrobić mały test ogrzewania przed zimą. po niedługiej chwili od odpalenia auta zaczęło wiać z kratek ciepłe powietrze. przykładając policzek blisko do kratki to nawet gorące.

 

czy moje Megane grzeje dobrze ? czy termostat jest sprawny ? czy tak powinien zachowywać się ten wskaźnik ? czy ogrzewanie da radę w zimę ?

 

dołączam zdjęcie które znalazłem na forum. wskaźnik w moim Megane jest identyczny.

 

moje objaśnienia opieram na tej myśli: 1 (pierwsza) kreska -> silnik nieodpalony (zimny).

 

za pomoc dziękuje z góry ;-)

post-27188-1282445138_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czytałeś na forum podobne tematy, powinieneś już wiedzieć, że "normalna" temperatura powinna oscylować pomiędzy 3 , a 4 kreską. Z Twojego opisu wynika, po dokładny wczytaniu, że u Ciebie oscyluje w okolicach 2-iej kreski, czyli jest za niska.

Udaje Ci się nagrzać silnik dopiero po długim trzymaniu silnika na obrotach, na postoju.

Wg. mnie do wymiany jest termostat.

Pytasz czy masz ogrzewanie sprawne? A kto to wie, przy takiej temperaturze, nie dowiesz się. Wymień termostat i wtedy sprawdź jak grzeje. Jak silnik osiągnie normalną temperaturę, po włączeniu ogrzewania na max., powinno lecieć bardzo gorące powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie do wymiany jest termostat.

Wg. mnie też <piwko> Koszt ok 50 zł.

 

P.S. To Twój licznik? Przebieg jakiś taki nie za wielki :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, tzn. u mnie dochodziło prawie do 3 kreski ale dosyć słabo grzało zima, po wizycie u mechanika okazało się ze termostat był walnięty. Nie czekaj do zimy tylko jedź i wymień bo to nie duży koszt. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!