Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temperatura - Ogrzewanie - Termostat


llat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

mam prośbę, aby doświadczeni forumowicze wytłumaczyli mi i naświetlili nieco temat dotyczący ogrzewania wnętrza auta, temp. silnika, temp płynu w układzie, termostatu.

 

temperatura podczas jazdy oscyluje w granicy 2 kreski na skali, czasami spada nieco, ale to niewiele poniżej 2 kreski. przy prędkość jazdy ok. 60-80 kmh. dodam, że opieram te spostrzeżenia na trasie: praca<->dom, gdzie nie wiele mam dohamowań oraz jazdy w korkach. dystans trasy liczy około 20km.

pewnego razu na postoju, na biegu jałowym udało mi się doprowadzić do stanu kiedy to wskazówka była przy 3 kresce. dodawałem nieco gazu, aby podnieść obroty silnika a przez to temp i żeby wskazówka poszła w górę (przeczytałem że kiedy wskazówka znajdzie na 3 kresce oznacza to 90 st. C, czyli optymalna temp.), wtedy po przekroczeniu niewiele ponad 3 kreskę załączył się wentylator (poczytałem i dowiedziałem się, że to dobrze...chyba).

sprawdzałem ogrzewanie auta. ostatnio noce są chłodne, bo nawet temp na dworze spada do 13 st. C, dlatego to postanowiłem sobie zrobić mały test ogrzewania przed zimą. po niedługiej chwili od odpalenia auta zaczęło wiać z kratek ciepłe powietrze. przykładając policzek blisko do kratki to nawet gorące.

 

czy moje Megane grzeje dobrze ? czy termostat jest sprawny ? czy tak powinien zachowywać się ten wskaźnik ? czy ogrzewanie da radę w zimę ?

 

dołączam zdjęcie które znalazłem na forum. wskaźnik w moim Megane jest identyczny.

 

moje objaśnienia opieram na tej myśli: 1 (pierwsza) kreska -> silnik nieodpalony (zimny).

 

za pomoc dziękuje z góry ;-)

post-27188-1282445138_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czytałeś na forum podobne tematy, powinieneś już wiedzieć, że "normalna" temperatura powinna oscylować pomiędzy 3 , a 4 kreską. Z Twojego opisu wynika, po dokładny wczytaniu, że u Ciebie oscyluje w okolicach 2-iej kreski, czyli jest za niska.

Udaje Ci się nagrzać silnik dopiero po długim trzymaniu silnika na obrotach, na postoju.

Wg. mnie do wymiany jest termostat.

Pytasz czy masz ogrzewanie sprawne? A kto to wie, przy takiej temperaturze, nie dowiesz się. Wymień termostat i wtedy sprawdź jak grzeje. Jak silnik osiągnie normalną temperaturę, po włączeniu ogrzewania na max., powinno lecieć bardzo gorące powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie do wymiany jest termostat.

Wg. mnie też <piwko> Koszt ok 50 zł.

 

P.S. To Twój licznik? Przebieg jakiś taki nie za wielki :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, tzn. u mnie dochodziło prawie do 3 kreski ale dosyć słabo grzało zima, po wizycie u mechanika okazało się ze termostat był walnięty. Nie czekaj do zimy tylko jedź i wymień bo to nie duży koszt. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!