Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane II PH I] Przesiadać się z dCi na LPG?


ravenday

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie poradźcie.

Aktualnie jeżdżę Meganem 2003 rocznik, 1.5 dCi. Jeżdżę dużo, dlatego spalanie ma dla mnie ogromne znaczenie. W obecnym aucie kształtuje się ono na poziomie 5/5,5l. Na silnik nigdy nie mogłem narzekać, żadnych problemów z wtryskami, odpalaniem zimą itp.

Powoli przymierzam się do zakupu nowszej Meganki w wersji CC. Przez cały czas brałem pod uwagę tylko wersję 1.9 dCi, ale z czasem zacząłem zastanawiać się nad benzyną 1.6. Wiadomo, że 1.9 spali więcej niż 1.5, ale myślę, że nie będzie między nimi, aż tak dużej różnicy. Przy 1,6 boję się, że przy 8-9 l raczej bym się nie zmieścił. 2.0 w ogóle nie brałem pod uwagę z wiadomego powodu.

Aż tu nagle znalazłem na allegro fajnego Megana, 2,0, automat z zainstalowanym już gazem (przebieg 35 tys, przy roczniku 2004). Więc bardzo ostrożnie zacząłem zastanawiać się nad zakupem auta z silnikiem 2.0 i zainstalowaniem instalacji. Pytałem już w jednym warsztacie w okolicy (dobre opinie) i koszt to jest około 2500 zł.

I tutaj prośba do szanownych kolegów o opinie,

po pierwsze - doświadczenia z działaniem instalacji w silniku 2.0 (ew 1,6),

a po drugie - może ktoś posiada Megana CC z instalacją gazową i mógłby zamieścić zdjęcia jak wygląda w praktyce bagażnik, wlew paliwa itp., bo nie oszukujmy się ale w przypadku bagażnika jest to dość istotna sprawa (żeby się nie okazało, że po złożeniu dachu już nic więcej się nam nie zmieści). Przy okazji oglądania jednej Meganki ostatnio, zajrzałem siebie pod bagażnik i w zasadzie jest tam dość sporo miejsca, więc może buta by tam weszła.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam przesiadłem się z innego auta z gazem na dci, przy okazji nowe auto jest mniejsze.

Wnioski po kilku latach użytkowania auta na gazie:

- częste tankowanie (co ok 250-300 km);

- zmniejszona pojemność bagażnika;

- wrażliwość na zanieczyszczenia i wilgoć (częste wymiany filtrów, świec i przewodów to konieczność);

- wyższy koszt badania technicznego;

- dodatkowy koszt związany z eksploatacją zasilania gazem (regulacja, obsługa, naprawa);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem tak - jeździłem autami z LPG i dieslami z turbo. Jeśli dużo jeździsz, zwłaszcza w trasie to ja bym wział diesla. Z prostego powodu. Komfortu jazdy i manewrów. Dużo przyjemniej się jedzie na trasie z turbinką, niż LPG, które trzeba kręcić ( jak to benzynówkę), żeby poszło. Do tego dochodzi bezpieczeństwo.

Poza tym zalezy ile to dla Ciebie znaczy - dużo jeźdzę. Sa w sieci dostępne kalkulatory opłacalności instalacji LPG. Policz sobie po jakim przebiegu taki wydatek Ci się zwróci.

Ja robię rocznie ok. 25 000 i jak sprawdzałem dla siebie, to mnie instalacja zwróciłaby się po ok. 9-10 miesiącach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- wrażliwość na zanieczyszczenia i wilgoć (częste wymiany filtrów, świec i przewodów to konieczność);

- dodatkowy koszt związany z eksploatacją zasilania gazem (regulacja, obsługa, naprawa);

 

O jakich kosztach w przybliżeniu mówimy?

 

Robię około 30-35 tys rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc co 10 tyś. masz wymianę filtra gazu, co max 20 tys. regulację gazu. Również mniej więcej 2x częściej wymieniasz świece i przewody ( zwłaszcza przewody).

wymiana filtra gazu ( jak miałem tico to płacilem koło 40 zl, regulacja koło 100 zł)

Do tego tak jak kolega napisał - wrażliwość na zmiany pogodowe. Wilgoć jest wrogiem LPG.

Jesli robisz takie przebiegi to faktycznie, LPG Ci się zwróci błyskawicznie. Tak naprawdę, po zwrocie instalacji, rocznie oszczędzisz jakieś 8-9 tys na oko. ( przy obecnych róznicach w cenie LPG i NoPB).

Przy takich przebiegach faktycznie masz twardy orzech do zgryzienia.

Tylko szczerze - nie chce mi się wierzyć, że ktoś zakładał LPG do auta i to auto ma 35 tys. na tym gazie zrobione - bo rozumiem, ze 35 tys. to przebieg instalacji, nie auta - jesli auta to jest to juz mocno podejrzane.

Problem z zakupem auta z LPG jest taki, że nie masz już wplywu na to, jakie elementy instalacji zostały zalożone. Jesli więc ktoś leciał po kosztach, to szybko odczujesz negatywne skutki instalacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy z tymi kosztami, nie jest tak źle.

Regulacja u mnie 50zł, a do kolegi silnika to tylko sekwencja więc i ten problem odpada na dłużej. Filtry nie wiem dokładnie ile, ale pewnie poniżej 50zł. Mój nie miał zmienianych od co najmniej 30kkm i jeździ :-P Przegląd droższy o 60zł to fakt. Kable zapłonowe ? od kupna nie zmieniałem i nie zamierzam, a mam najgorszą tandetę "janmor". Świece? 30kkm na pewno wytrzymują(NGK). Nawet jak będzie trzeba wymienić to do benzyniaka są tanie. Myślę, że przy twoich przebiegach rocznie wydasz max 300zł, do tego koszt odpalania na benzynie i dodatku do czyszczenia wtrysków <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, to że nie zmieniałeś filtra od 30 k km to raczej nie jest powód do dumy, a przejaw Twojej dbałości o auto. Jak oleju nie zmienisz, to też się raczej nic nie stanie, ale na dluższą metę będzie szkodliwe. Znam osoby, ktore od 3-4 lat tylko tankują auto - dosłownie - i jeżdżą... Tylko chyba nie o to chodzi w dbaniu o auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że auto ma przejechane z gazem 35 tys też wydawało mi się podejrzane, ale z drugiej strony to jest automat, więc spalanie tak, czy inaczej musi być kosmiczne. Instalacja podobno zakładana w Holandii. Ciężko mi się zdecydować, tym bardziej, że jeśli zdecydowałbym się na wycieczkę do Białegostoku to jedynie z zamiarem kupna. Wiadomo, że trzeba auto sprawdzić, ale szkoda byłoby mi jechać tylko po to, żeby sobie go obejrzeć i stwierdzić, że jest kupa.

 

http://otomoto.pl/renault-megane-cabrio-gaz-C9115041.html

 

Druga sprawa, że koniecznie trzeba by było te spojlery rozmontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa dyskusja <ok>

Ja bym się z dCi na gaz nie przesiadł, tym bardziej do cabrio gdzie jest mały bagażnik (w porównaniu do innych meganek).

Koledzy wyżej trochę przesadzili z kosztami LPG. Przy sekwencji (a tu na pewno jest sekwencja) koszty to będą świece (ok 30 zł komplet), dwa filtry (u mnie jeden 6, drugi 20 zł) i tyle. Wymiana samemu, regulacja ok 30 zł u majstra. Ale co tam, kto ma gaz to zna wady i zalety, kto ma dCi też zna wady i zalety. Tak się składa że mam jedno i drugie "pod opieką" i sobie oba chwalę.

Mój wybór: dCi albo mocna benzyna w gazie 8-)

 

Odnośnie auta z linku: nie ruszyłbym się w jego stronę dalej niż 50km. Szczeliny różne, lakierowany pewnie był cały, dokładki opędzlowane przy okazji. Ja jestem na nie, ale na mII się nie znam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa dyskusja :)Koledzy wyżej trochę przesadzili z kosztami LPG.

meganecoupe02 <ok>:mrgreen::oops::oops: :)

Koszty dodatkowe po założeniu instalacji LPG:

- raz do roku lub co 15kk wymiana filtrów koszt koło od 80 do 160pln przy instalacji LandiRenzoOmegas

- raz do roku przegląd rejesteracyjny, koszt wiekszy od normalnego o 60plnów.

Jeżeli chodzi o takie podzespoły jak np świece lub kable producent instalacji LPG zaleca wymiane zgodnie z OT producenta samochodu.

Koszty w moim przypadku około 140 – 220plnów w skali roku.

140pln = przegląd rejestracyjny większy o 60pln + pierwsza wymiana gwarancyjna filtrów 80pln po 15kk

220pln = przegląd rejestracyjny większy o 60pln +druga wymiana gwarancyjna filtrów 160pln po 15kk

Tak prezentują się u mnie koszty eksploatacyjne LPG LandiRenzoOmegas

Miasto~12,5L=25,3pln(klima)

Średnie~10,3L=20,9pln

Trasa~8L=16,2pln

Cena LPG 2,03pln

(szczegóły w podpisie :) motostat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie same zdanie na ten temat jak meganecoupe02, czyli dci lub mocna benzyna w gazie. Denerwująca jest trochę to machanie lewarkiem, ciągłe wkręcanie na obroty itp. Jak jedziesz dieslem w okolicach 2tys. i wdusisz gaz to jest coś pięknego <ok> Jedynie skusiłbym się na mocną beznyzę ~200KM w gazie bo wtedy też jest komfort wyprzedzania. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://otomoto.pl/renault-megane-C14757511.html

 

A taki diesel? Tył był malowany, ale podobno poza tym wszystko sprawne, w dobrym stanie.

Może ktoś jest z okolicy i mógłby wstępnie rozeznać? Bo szkoda mi cały dzień jechać, żeby się okazało, że złom się ledwo kupy trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeszcze tylko dodam, że koszty tankowania lpg (wg moich wyliczeń) są porównywalne do dci (w zaokrągleniu) a upierd straszny. Częstsze przeglądy, wrażliwość instalacji na warunki atmosferyczne, często padające silniczki krokowe, membranki i inne gówna które z reguły nie kosztują więcej niż 50 zeta.. niby nic a co 2-3 miesiące serwis musi być grany. Na dci raz do roku, bak na 700-1000 km, nie 250-300 km, dla mnie to ultra ważne. Jak zwykle lpg odradzam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeglądy niby nic a co 2-3 miesiące serwis musi być grany.
co roku lub 15 tys km
bak na 700-1000 km, nie 250-300 km
Butla 65L - tankowanie około 600 km
często padające silniczki krokowe, membranki i inne gówna które z reguły nie kosztują więcej niż 50 zeta
Rozumiem że 1,9 dci jest bez usterkowy ;-)

Kolega w swoich przemyśleniach ostro się zagalopował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!