Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pedał sprzęgła "ciężko i topornie"


M@rek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Koledzy mam do was pytanie odnośnie pedału sprzęgła, mam okazję kupić od znajomego meganke 1,9 dti chyba wersja 80 koni( bo demon prędkości to nie jest), podczas jazdy próbnej zwróciłem uwag że pedał sprzęgła jakoś tak ciężko chodzi( jestem przyzwyczajony raczej do lekkiego wciskania).

Moje pytanie do was czy może to być jakiś niepokojący objaw? bo po konsultacji z mechanikiem powiedziano mi że to jest budowa sprzęgła bo nie ma zastosowanego czegoś tam( zapomniałem jakiego słowa użył mechanik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło na linkę chodzi ciężej od hydraulicznego.

 

M@rek nie wiem czy również masz kalamitkę przy łapie na skrzyni.

Moje pytanie - jeżeli jest kalamitka to co ile powinno się smarować i jaki smar ?

Czy po nasmarowaniu sprzęgło będzie lżej chodziło? <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

w sumie to jeszcze nic nie wiem bo nie mam meganki jeszcze mysle ze w przeciągu max 2 tygodni stane sie szczesliwym posiadaczem fajnego wozidła

 

Proszę zapoznać się z regulaminem forum :!:

Tam jasno opisano zasady pisowni jak i cytowania :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M@rek, Twarde sprzęgło w tych rocznikach to normalka. Pomimo, ze kilka lat już mam sceniola to lewa noga nadal protestuje gdy w kilkuset metrowym korku trzeba podciągać po kilka metrów. Ten typ tak ma i tyle.

Sprzęgło na linkę chodzi ciężej od hydraulicznego.

... nie wiem czy również masz kalamitkę przy łapie na skrzyni.

Tu o wiele ciężej jak w innych autach z linka sprzęgła.

twardy, w tym modelu przy łapie sprzęgła producent nie przewidział smarowniczki. (kalamitki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Moje pytanie - jeżeli jest kalamitka to co ile powinno się smarować i jaki smar ?

Czy po nasmarowaniu sprzęgło będzie lżej chodziło? :mrgreen:

ale chyba jako mechanik umiem rozpoznać kalamitkę.

:roll: No to jak z tą wiedzą w takim razie :-D Mechanik i takie pytania zadaje :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja Koledzy miałem tak:

Scenic 1,9 dci.Kupiony 4 lata temu z przebiegiem 70 tys ok.Sprzęgło chodziło twardo ale dobrze.Po 50tys km w grudniu u.r. zaczęło popiskiwać przy włączaniu.Twardość się nie zmieniła.Wcześniej dopytywałem się w serwisach ale słyszałem :Ten typ tak ma!!

Po tygodniu jazdy z naprawdę minimalnymi piskami raptownie sprzęgło padło.

Wymiana na Valeo .Koszt 1200 zet.

Rozpadło się łożysko oporowe.Dosłownie zmielone.Takiego oczy me jeszcze nie widziały a widziały sporo.Uszkodzone łożysko wytarło widełki łapy.Tak ze wymieniono wszystko poza dobra dwumasą.

 

Po wymianie sprzęgło chodzi miękko i precyzyjnie a biegi niższe wchodzą bez problemów.Trzeba było nieco sie przyłożyć.

Tak że nie wierzcie w bajki o twardych sprzęgłach jakimi Was zapewne poczęstują.

Z tak uszkodzonym sprzęgłem zrobiłem prawie 60 tys km.I co tu mówić o marnej jakości francuzek!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

mih00, ile wyniosła Cię wymiana sprzęgła ? wymieniłeś wszystko ?

 

 

Trochę może późno ale napiszę. Komplet Valeo (tarcza, docisk, łożysko) ok. 350,00 brutto + własna robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chodi o sprzęgło to ten model tak ma.

Wymiana linki niewiele pomaga.

Jak zgrzyta to zazwyczaj docisk

Mi zaczeło ciężko chodzić i zgrzytać przy 90 tyś wymieniłem linkę i to samo. Auto sprzedałem z przebiegiem 196 tyś z tym samym sprżegłem (oryginalnym)

Jedyne co robiłem to co 30 tyć czyściłem przez otwór od łapy sprzęgło wd40 i wpuszczałem trochę oleju ( wtedy zaczyna lżej chodzić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chodi o sprzęgło to ten model tak ma

 

Odgrzeję i podzielę się moim przypadkiem. Od nowości sprzęgło miałem twarde, a po 80 tyś wręcz tragiczne twarde. Jakakolwiek wycieczka w miasto i stopa obolała przez wiele godzin. Wszyscy twierdzili "ten typ tak ma", "taka uroda", "sprzęgło bez wspomagania", itp. Po 120 kkm sprzęgło zaczęło się ślizgać i zostało wymienione na identyczne (VALEO). Po tej operacji magicznie stało się bardzo miękkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!