Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak rozwiązany jest ABS na tylnej osi


Rekomendowane odpowiedzi

Moj niestety haka nie ma ale belka chrupnęła aż podskoczyłem w kubełku <ok> za to z przodu sie sporo podniósł :mrgreen:

 

Czyli generalnie i tak i tak da rade to zmontować. No nic. Jutro (w sumie to juz prawie dzisiaj) ogarniam belke, bo bebny 180mm na niej są, no i bede kombinował czy kupić te co pokazywałem czy może coś na miejscu znajde.

 

I pytanie dodatkowe - ten sworzeń/czop w megane jest na stałe czy także jako część wymienna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten sworzeń/czop w megane jest na stałe czy także jako część wymienna?

Też minie to zastanowiło, szukałem i nie znalazłem. Wygląda jakby była na stałe wmontowany (wprasowany ??) w belkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pytanie dodatkowe - ten sworzeń/czop w megane jest na stałe czy także jako część wymienna?

Jest wymienny, wymieniałem go "po krawężniku".

Chyba o to chodzi:

http://megane.com.pl/megane-i-phii-uderzen...?highlight=czop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy to nie zmienia faktu że założy sie to bez problemu pomijając że czop jest na stałe? W tym ze scenica które miałem w rekach wyglądało tak że czop był przykrecany na te 4 sruby w układzie kwadrat a dopiero do czopa (i jakiegoś uchwytu razem z nim) przykrecana była tarcza kotwiczna na śruby w układzie trapezowym.

 

Beznadzieja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że powinno pasować, ale jak jest w rzeczywistości to trzeba porównać. Ja nie porównam bo w Meganie mam bębny a w Scenicu tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby te zaciski tak nie padały to by zostaly tarcze, ale miarka sie przebrała a przy okazji walnęły drążki w belce więc szala goryczy przelała sie w strone bebnów, no i nie chce rezygnować z absu (ciekawostka - auto z 91 roku <ok>)

 

dzieki za wszystkie info do tej pory.

 

******

 

Niestety potwierdziły sie moje przypuszczenia co do bebnów 229m. Beben przykreca się do "stelaża" które jest razem z czopem, układ śrub w kształt trapezu, a dopiero sam sworzeń tak jak w 19stce. Wiec 229 odpada.

 

32f5b05f07230c0e.jpeg

 

 

Ma ktoś zdjęcie 203mm?

 

******

 

Z tego co powiedział mi znajomy szrociarz to nieodkrecany sworzeń jest przed liftem w kazdej procz kombi i scenica bo wtedy są duze bebny albo tarcze.

 

Te 203mm ponoć przykreca sie normalnie bo sworzeń na stałe :mrgreen:

 

[ Dodano: 2010-09-16, 00:11 ]

No i odkryta zagwozdka.

 

Różnica 19 - Megane 203mm jest już znana. Nie wiem czy tak samo jest w przypadku Megane bez ABSu - z ABSem.

 

e6bc604df2a3b7e9.jpg

 

Ten element belki, w sumie odlew do ktorego przykreca sie czujnik nie wystepuje w 19stce, nie wystepuje pewnie też w Megane bez ABSu.

 

To by bylo na tyle.

 

[ Dodano: 2010-09-30, 11:43 ]

203mm z ABS Megane.

 

Dla potomnych. 44zęby.

 

6c76f0f373a62c7a.jpg

 

ae25cd8696f424f8.jpg

 

[ Dodano: 2010-10-14, 21:26 ]

Ciag dalszy.

 

Prawa strona poszła w miare gładko.

 

b209628fe9334914med.jpg

 

14dff7f3f89ef926med.jpg

 

96b4358256d73c36med.jpg

 

194b6a31031e729amed.jpg

 

 

Z lewą już tak kolorowo nie było :oops:

 

311c4ca88c06583amed.jpg

 

cea46a5496e31830med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!