Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Grand Scenic diesel


tomek_wroc

Rekomendowane odpowiedzi

Do tej ceny trzeba doliczyć jeszcze opłaty, ok. 2000 pln więc wyjdzie drożej. Generalnie szukam benzyny 1.6 lub 2.0 ale strasznie ciężko o taki model. Benzynki są tańsze no i od zawsze jakoś wolę benzyne od diesla. Pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę nie w temacie, ale jedna drobna sugestia-do Granda poszukaj lepiej 2,0 16V a nie 1,6 16V. Mam w krótkim 1,6 i przy zapakowaniu zaczyna dostawać zadyszki, więc jeżeli masz wybór to szukaj jednak 2,0 lub diesla 1,9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mamy Scenica z silnikiem 1,6 i daje radę ... może przy Grandzie faktycznie mało. Wracając do cen tego rocznika, nie wiem dlaczego piszecie, że tanio- w necie zakres cenowy to max. 29 tysięcy za rocznik 2004 ( skóra, navi itd. ) a ten z mojego wątku po opłatach wyjdzie ponad 27 tysięcy. Pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam, że cena normalna. Mój 2.0 z tego rocznika (z dużo bogatszym wyposażeniem) kosztuje ok. 27 000 (jak mi teraz wyceniali do ubezpieczenia). Tu jest grand (więc droższy od mojej normalnej wersji) - ale bez ESP, tempomatu, ksenonów itp. - które ma zaś mój. Więc cena normalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mamy Scenica z silnikiem 1,6 i daje radę ... może przy Grandzie faktycznie mało.

 

Nie chcę się czepiać, ale mam spore doświadczenie: od trzech lat jeżdżę Scenikiem IphII 1.6 16V z pięciobiegową skrzynią biegów i Scenikiem IIphII 1.6 16V z sześciobiegową skrzynią biegów. I jak starszy z tym silnikiem jest jak rakieta to nowszy jest już trochę gorszy, dlatego mam obawy jak będzie się sprawował ten silnik w Grandzie. Mój nowszy krótki w sytuacji jazdy w 4 soby z bagazami i włączoną klimą czasem dostaje lekkiej zadyszki, wymaga więcej manewrów dźwignią zmiany biegów. Jezeli będziesz jeździł podobnie jak starszym to djdziesz do wniosku że to straszny muł, więc coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego napisałem, że w Grandzie może byc mało <ok> ... zmianę planuję tylko ze względu na większy bagażnik, wyczytałem, że ponad 100 l więcj jest w Grandzie niż w krótkim ... no a jak nic nie znajdę to najwyżej kupie jakiegos dużego kombiaka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a jak nic nie znajdę to najwyżej kupie jakiegos dużego kombiaka <ok>

 

Wydaje mi się, że nawet krótki scenic ma lepszy bagażnik od "dużego kombi". Do jakich takie zaliczasz? Same litry to nie wszystko. W scenicu bagażnik przypomina w kształcie sześcian plus powiększenie poprzez możliwość przesuwania osobno każdego fotela w tylnim rzędzie do przodu (lub jego złożenie tak jak w kombii lub jego całkowite wymontowanie, wtedy można też zewnętrzne fotele zbliżyć do siebie i zrobić autko cztero osobowe), możliwość ustawiania tylnich oparć pod różnym kątem (to dla wygody podróżnych z tyłu), albo składanie oparcia przedniego prawego fotela (bez problemu przewoziłem troje drzwi wewnętrznych do mieszkania)

Ja nie ukrywam, że z kombi mam małe doświadczenie. Używałem tylko w kombii opla astrę III, golfa IV i daewoo nubirę. Żadne z tych kombi nie miało lepszego (pojemniejszego) bagażnika. Nie wspominając, że nie samym bagażnikiem kierowca "żyje" (ile razy w ciągu roku sie używa bagażnika? ja 99% jeżdżę z pustym po okresie używania wózka dla dziecka). A poza tym każdy z tych pojazdów po prostu jest ciasne w porównaniu z sceniciem, nie wspominając o jego urodzie (ale to rzecz gustu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o dużym kombiaku miałem na myśli np. mondeo, citroena c5 itd, czyli duże kombi, chociaż Astra chyba ma spory kufer w okolicach 500 l. Zgadzam się w 100 %, że komfort w Scenicu jest OK, wygodnie się podróżuje- również w drugim rzędzie. Jeżeli chodzi o bagażnik w krótkim Scenicu I to nie ukrywam, że miałem w tym roku problem z zapakowaniem ( rodzina 2+2 ) ... no ale zobaczymy, muszę obejrzeć dokładnie jakiegos Granda i mam nadzieję, że znajdę coś sensownego bo wnętrze te auta mają naprawdę przestronne <ok> ... no i zawsze można wrzucic na dach kufer/ bagażnika. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!