Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Benzyna, czy diesel?


Rekomendowane odpowiedzi

Wczesniej jezdzilem benzynką, teraz od tygodnia mam dieselka. Od kolegów mechaników wiem jak praktycznie na codzień powinna wygladać eksploatacja diesla aby turbinka działała długo, długo bezawaryjnie. Wydaje mi sie że poza tymi wszystkimi klasyfikatorami cen napraw, eksploatacji itp należy chyba kierować się tym na jakie odcinki kupujemy samochód. Jeśli krótkie to benzyna, jeśli dłuższe to na pewno diesel bowiem w funkcji czasu i przejechanej drogi eksploatacja diesla jest dużo tańsza. Proszę nie czynić mi żadnych aluzji co do cen itp bo to nie ma sensu. Każdy do tego dojdzie sam jak tylko bedzie eksploatował oba rodzaje silników i będzie mu dane je serwisować jak należy.

Sprawa przebiegów to prawdę mówiąc jeśli silnik często niedogrzewany to zmiana oleju max co 10 000km, albo raz w roku (ortodoksi mówią nawet żeby co pół roku ale to juz przesada lekka).

Co do osiągów to myślę że to nieporozumienie kupować diesla a później pisać że zostawia ktoś wszystkich na światłach z tyłu... chyba że trafi sie na kogoś z TSI <ok>

Nie chciałbym kupić diesla po kimś kto w ten sposób auto katuje.

Dla takich ludzi jest benzyna i tego nic i nikt nie zmieni. To że nowoczesne diesle są na tyle sprawne i ich efektywność jest na tyle duża że można sie mierzyć z benzyniakami to jednak chyba bardziej wynika z naszej (Polskiej) świadomości że skoro diesel potrafi to co benzyna i jest tanszy to można mieć wyścigówkę tanim kosztem (tyle że ten koszt zapłaci osoba która go od nas kupi).

 

Taka jest moja klasyfikacja - nie narzucam nic nikomu więc proszę nie rzucać sie na mnie z pięściami. I tak każdy zrobi tak jak będzie chciał.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytajcie ostatni poradnik AutoŚwiat. Tam jest właśnie o dislach i filtrze FAP. Mają go wszystkie nowe diesle, muszą spełnic normy EURO 5.

W VW filtr ma wytrzymać około 180kkm. Oczywiście pod warunkiem, że czasami go przepędzimy ze stałą prędkością poza miastem. Jak się o tym zapomni i zignoruje kontrolkę to koszt takiego filtra wynosi jedyne 5000zł z czego 4500 filtr a 500 wymiana.

W renófce teoretycznie ma wytrzymać całę życie auta tylko nikt nie wie ile to jest. Jedne mają po 10 latach 189kk, inne po 4 mają taki sam przebieg. Katalizator też ma być na całe życie, a niestety często pada po kilku latach intensywnej eksploatacji.

Niestety nowe auta są coraz bardziej wyżyłowane i delikatniejsze. Mają też coraz więcej elektroniki. Jeśli ten sam silnik w zalreżności od softu, a nie rozwiązań konstrukcyjnych ma 130PS lub 150PS to niestety coś za coś. Przeważnie cena jest jakość.

Ja rozmawiałem ostatnio ze znajomym taksiarzem. Jego 1.5 dci serwisowane jak należy po 180kkm dokonało żywota. Nie pomógł serwis ASO. Po prostu trudna ekspolatacja w mieście, krótkie odcinki go zabiły.

Całe oszczędności z diesla zjadła wymiana silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W VW filtr ma wytrzymać około 180kkm. Oczywiście pod warunkiem, że czasami go przepędzimy ze stałą prędkością poza miastem.

 

Wszyscy wiemy jakie sa realia. Rozrząd też ma wytrzymać xxx KM, FAP też ma wytrzymać, dla wymian oleju podaje sie tyle a tyle ale jednak wszyscy radzą szybciej zmieniać, a podawane przez producenta dane nijak sie mają do realiów podobnie jak np. zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!