Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Benzyna, czy diesel?


Rekomendowane odpowiedzi

Wczesniej jezdzilem benzynką, teraz od tygodnia mam dieselka. Od kolegów mechaników wiem jak praktycznie na codzień powinna wygladać eksploatacja diesla aby turbinka działała długo, długo bezawaryjnie. Wydaje mi sie że poza tymi wszystkimi klasyfikatorami cen napraw, eksploatacji itp należy chyba kierować się tym na jakie odcinki kupujemy samochód. Jeśli krótkie to benzyna, jeśli dłuższe to na pewno diesel bowiem w funkcji czasu i przejechanej drogi eksploatacja diesla jest dużo tańsza. Proszę nie czynić mi żadnych aluzji co do cen itp bo to nie ma sensu. Każdy do tego dojdzie sam jak tylko bedzie eksploatował oba rodzaje silników i będzie mu dane je serwisować jak należy.

Sprawa przebiegów to prawdę mówiąc jeśli silnik często niedogrzewany to zmiana oleju max co 10 000km, albo raz w roku (ortodoksi mówią nawet żeby co pół roku ale to juz przesada lekka).

Co do osiągów to myślę że to nieporozumienie kupować diesla a później pisać że zostawia ktoś wszystkich na światłach z tyłu... chyba że trafi sie na kogoś z TSI <ok>

Nie chciałbym kupić diesla po kimś kto w ten sposób auto katuje.

Dla takich ludzi jest benzyna i tego nic i nikt nie zmieni. To że nowoczesne diesle są na tyle sprawne i ich efektywność jest na tyle duża że można sie mierzyć z benzyniakami to jednak chyba bardziej wynika z naszej (Polskiej) świadomości że skoro diesel potrafi to co benzyna i jest tanszy to można mieć wyścigówkę tanim kosztem (tyle że ten koszt zapłaci osoba która go od nas kupi).

 

Taka jest moja klasyfikacja - nie narzucam nic nikomu więc proszę nie rzucać sie na mnie z pięściami. I tak każdy zrobi tak jak będzie chciał.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytajcie ostatni poradnik AutoŚwiat. Tam jest właśnie o dislach i filtrze FAP. Mają go wszystkie nowe diesle, muszą spełnic normy EURO 5.

W VW filtr ma wytrzymać około 180kkm. Oczywiście pod warunkiem, że czasami go przepędzimy ze stałą prędkością poza miastem. Jak się o tym zapomni i zignoruje kontrolkę to koszt takiego filtra wynosi jedyne 5000zł z czego 4500 filtr a 500 wymiana.

W renófce teoretycznie ma wytrzymać całę życie auta tylko nikt nie wie ile to jest. Jedne mają po 10 latach 189kk, inne po 4 mają taki sam przebieg. Katalizator też ma być na całe życie, a niestety często pada po kilku latach intensywnej eksploatacji.

Niestety nowe auta są coraz bardziej wyżyłowane i delikatniejsze. Mają też coraz więcej elektroniki. Jeśli ten sam silnik w zalreżności od softu, a nie rozwiązań konstrukcyjnych ma 130PS lub 150PS to niestety coś za coś. Przeważnie cena jest jakość.

Ja rozmawiałem ostatnio ze znajomym taksiarzem. Jego 1.5 dci serwisowane jak należy po 180kkm dokonało żywota. Nie pomógł serwis ASO. Po prostu trudna ekspolatacja w mieście, krótkie odcinki go zabiły.

Całe oszczędności z diesla zjadła wymiana silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W VW filtr ma wytrzymać około 180kkm. Oczywiście pod warunkiem, że czasami go przepędzimy ze stałą prędkością poza miastem.

 

Wszyscy wiemy jakie sa realia. Rozrząd też ma wytrzymać xxx KM, FAP też ma wytrzymać, dla wymian oleju podaje sie tyle a tyle ale jednak wszyscy radzą szybciej zmieniać, a podawane przez producenta dane nijak sie mają do realiów podobnie jak np. zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!