Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Benzyna, czy diesel?


Rekomendowane odpowiedzi

Zjednego podwórka. 1.9 TDI vs. 1.8T. Tu już diesel wymięka.
dla normalnego użytkownika różnica w przyspieszeniu niezauważalna.Za to przy dystrybutorze na pewno zauważy różnicę :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na plus diesel'a:

1. Większa elastyczność silnika, czyli mniej wachlowania biegami.

2. Mniejsze spalanie, czyli większa oszczędność na paliwie.

3. Mniejsze zanieczyszczanie środowiska.

4. Przyjemne "mruczenie" ;-)

 

Na minus:

1. Samochody z tymi silnikami są droższe.

2. Ich eksploatacja bywa droższa niż silników benzynowych.

3. Ich naprawa jest droższa niż silników benzynowych.

4. Wymagają większego "zrozumienia" ze strony użytkownika.

5. Nieprzyjemne "terkotanie" ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z ksiązką dla megi wymiana oleju w aucie użytkowanym w cięzkich warunkach, a za takie uznaje sie miasto:

1. diesel co 10kkm

2. benzyna co 15kkm

plus kiedyś była taka teoria nie wiem czy nadal jest w dieslu co 100kkm wtryski plus filtr cząstek stałych.

Generalnie diesel tani przy tankowaniu, ale czy ktoś liczył dokładnie koszty eksploatacji?

Ja robiąc średnio 17 kkm rocznie przy róznicy w cenie zakupi diesel - benzyna na poziomi 10.000zł (jak kupowałem swoją megi w 2007 roku) nie jestem w stanie tego odrobić plus częstsze wymiany oleju, a wyższe ubezpieczenie AC :mrgreen:

Proszę o info gdzie tu tania eksploatacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin Szymansk, a jak ja robię rocznie 70tkm to możesz mi wyliczyć co jest tansze w eksploatacji???

Poza tym w mojej książce pisze,że okres między wymianą oleju to 30000tkm(skracam do 20tkm).Dlaczego floty kupują diesle?

Gdybym robił tak jak Ty ok.20tkm to na pewno bym jeżdził benzynką ;-)

kiedyś była taka teoria nie wiem czy nadal jest w dieslu co 100kkm wtryski plus filtr cząstek stałych

to chyba tylko teoria,w mojej megi (1.9DCI)było 280tkm i wtryski miała orginalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś była taka teoria nie wiem czy nadal jest w dieslu co 100kkm wtryski plus filtr cząstek stałych.

I właśnie takie teorie są dla tych, którzy jeszcze dieslami nie jeździli. No ale może to i dobrze..... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja ponawiam pytanie: co to ma wspolnego z tuningiem? 2 strony z udziałem modów i nikt tego nie przeniósł jeszcze???

ja wole PB i gaz zamiast jakiegokolwiek diesla :mrgreen: ropa tyle co Pb kosztuje...

 

Zgodnie z uwagą, temat został przeniesiony do nowego, już zreorganizowanego działu - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak się opłaca - a przyjemność z jazdy bezcenna :mrgreen:

Nawet gdybym robił 10k rocznie i tak wybrałbym dCi. Przy benzynie zawsze się martwisz ile Ci spali i myślisz nad ekonomiczną jazdą. A z dieslem sama radość ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!