Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MIII 1.5dCi FAP or not FAP. Co w trawie piszczy


ver_batim

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o FAP to miałem coś podobnego w 2,0 TDI (DPF) - według instrukcji trzeba go wymienić co 120 tyś km. Poza tym co przegląd dolewali specjalnego płynu, ktróry okresowo był dodawany do paliwa i wypala filtr. W praktyce musiałem filtr wymienić jeszcze przed 100 tyś. km - koszty niemałe. Generalnie jest to straszne gówno i dodatkowy problem. Nie wierzę, że obecne filtry są bezproblemowe. Na pewno wcześniej czy później będą z nimi problemy.

Jeżeli planujesz później jakiś chip-tuning to z FAP będą 100% problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olos47,

Wspomagania wirusem silnika nie wchodzi raczej w grę. A raczej nie będzie go. Jak będę następnym razem w salonie to wypytam się dokładnie o jego działanie. Sprzedawca mówił, że nie trzeba nic dolewać itp., ale teraz nie jestem pewny czy dobrze zrozumiał moje pytanie lub czy ja dobrze jego odpowiedź.

 

Z baczki nie FAPowskiej, jak sprawuje się Twoje autko? Widzę, że masz interesujący mnie ciągle silnik 1,5dCi. Pozwolisz, że zadam parę pytań? :) :roll:

- jaki masz przebieg?

- masz jakieś problemy z nim?

- jak ze spalaniem?

- czy silnik jest wystarczający dla tego auta? Czy masa samochodu nie jest zbyt duża dla niego?

- jak z jego głośnością? Posiada matę wygłuszającą pod maską? Słabsza wersja nie ma.

- kupiłbyś drugi raz Megankę z tym silnikiem, czy jednak wybrałbyś coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pozwólcie że się włączę do dyskusji

Ja mam 1.5 dCi 106 KM w MII

- 70000 tys.km żadnych problemów

- bardzo ekonomiczny i pakowny

- osiągi wystarczające, jazda z prędkością 170 km/h w pełnym komforcie w kabinie

- awaryjność elektroniki jak się trafi na model

 

Gdybym kupował MIII to na pewno min. ten sam silnik ale myślę cały czas o 1.9 choć do końca nie jestem przekonany czy warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to i ja się wypowiem.

 

U mnie wybór był podobny - Megane III GT, Ceed SW, myślałem o i30.

Pan w Kii powiedział że i30 nie ma co oglądać bo to poprzednia wersja ceed`a (bo faktycznie wygląda to właściwie tak samo). Wybór pozostał pomiędzy Ceed`em a Megi GT.

 

Względy finansowe cena/jakość - zdecydowanie najlepsza z tych 2 aut w Kii, za ta samą kasę w moim wypadku miałbym kilka dość istotnych rzeczy więcej. Do renault przekonał mnie jednak jego design, to że mój ojciec jeździ Laguną III prawie 3 lata leje i jeździ. No i jednak renoma marki lepsza niż w Ceed.

 

Co do silnika - mam 1,5 dci 105 km (bez FAP) choć długi czas myślałem że to nieszczęsne urządzenie mam. Na temat techniki wypowiadać się nie będę.

Powiem Ci tyle - silnik ten to moim zdaniem kompromis między spalaniem a mocą. właściwie kompromis to za dużo powiedziane - jest ekonomiczny - fakt jeżdżę 80% na trasie, i stąd moje spalanie, jednak mimo swojej oszczędności kiedy potrzeba daje rzeczywiście frajdę.

Mam auto od przebiegu 7000 km w tej chwili byłem na przeglądzie na 30 000 km, wymienili mi jedną z lampek podświetlenia tablicy i tyle.

 

Oby tak dalej :) i owocnego wyboru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zdecydowałeś się już ostatecznie na którąś markę?

 

Jeśli chodzi benzyna/diesel - trzeba policzyć. czy dopłacanie do dizla zwróci Ci się, założyć jakiś czas jeżdżenia autem, i ile kilometrow robisz rocznie. jest to o tyle utrudnione, że jak słyszałem w tv - ropa ma jeszcze trochę podrożeć, paliwo stać w miejscu. Przy kalkulacjach dotyczących kosztów spalania - liczył bym jedynie rożnice w l/100 km, zakładając tą samą cenę za Pb i ON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

soko,

Jeszcze nie jest ostateczną, ostatecznością, aby to był akurat renault, ale chodząc po różnych salonach to właśnie najbardziej do gustu przypadło mi Megane Grandtour III. Boję się tylko obiegowych opinii o Renault (samochód na literę F). Chociaż z tego co np. oglądam TVN Turbo w programie Turbo Kamera, to dzisiaj każdy samochód może się popsuć a serwis będzie olewał klienta. Nawet Mercedes ma wpadki. Poprzednia generacja E klasy jest uważana, za fatalną pod względem awaryjności.

Do do diesel vs PB to bardziej skłaniam się dzisiaj w stronę PB. Czytałem o podwyżkach paliwa w przyszłym roku. Biokomponenty nie będą już zwolnione z ulg podatkowych. Analitycy szacują, że cena PB ma wzrosnąć o około 5gr., podczas gdy cena ON ma wzrosnąć nawet o 1zł.

Z własnych obliczeń wynika, że 1.5dCi zwróciłby się po około 3, trzy i pół roku. Jednak cenę brałem obecną. Nie uwzględniając wyższych kosztów użytkowania diesla oraz wyższego kredytu. No i ten FAP, niby bezobsługowy, ale ciągle obawiam się go. Gdyby trzeba by go wymienić to jego cena to akurat różnica w cenie między benzyną a dieslem. Więc wtedy w zasadzie liczenie zwrotu diesla rozpoczęłoby się od początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, podłączę się do pytania o FAP. Chcę kupić Grandtoura z 1,5 w wersji osobowej (bez kratki) i oferują już tylko wersję z FAPem. Czy ma ktoś może taki silnik z FAPem i może wypowiedzieć się na temat eksploatacji takiego motoru? Z góry dzięki za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Ja wybrałam 1.4 tce tylko dla tego, że nie ma tego filtra. Jeśli ci padnie raz czy dwa to warto jest się go permanentnie pozbyć. Też miałam wybrać 1.9 dci, ale sprzedawca mi odradził. Powiedział, że czekają na 1.6 dci i tam nie ma problemu z filtrami. Ja niestety nie mogłam czekać na ten silnik, ale i tak jestem zadowolona z wyboru. Szerokości ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

michalp, wybór już dokonałem, jeszcze tylko chcę przed zakupem pójść na jazdę próbną i sprawdzić silnik w normalnej jeździe. Niestety małe problemy spowodowały, że zakup musiałem przeciągnąć w czasie. Zamiast na wspomnianego 1.5dCi trafiło jednak na wersję 1.4TCe. Nie jestem jeszcze pewny koloru lakieru , waham się między Szary Kasjopea, Beż Popielaty a Szarym Platynowym. Wersja wyposażenia to na 99% Dynamique, plus pełnowymiarowe koło, czujnik cofania i myślę mocno o ESP. Ciągle zastanawiam się nad pakietem komfort. Lecz z tego co czytałem na sieci, to w poprzednikach wynalazek: karta Renault Hands Free potrafił powodować wiele problemów. Aczkolwiek pokusa niepotrzebności naciskania guzików ani używania kluczyka do otwarcia i ruszenia samochodem jest duża.

 

PS

Chociaż ostatnio też zacząłem myśleć a może Scenic? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokusa niepotrzebności naciskania guzików ani używania kluczyka do otwarcia i ruszenia samochodem jest duża

 

Ja tak się przyzwyczaiłem do Hands Free, że jak wsiadam do innego samochodu, to odruchowo szukam guzika START... ;-) Następny nowy samochód na pewno też będzie z Hands Free.

 

Jeżeli masz ekstra kasę na Hands Free, to bierz i ciesz się z wygody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!