Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stuki przy skręcie na nierównościach


Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie.

Gdy jest sucho jest wszystko ok, lecz gdy zacznie padać i jest wilgotno to przy kręceniu kierownicą na nierównościach słychać takie mocne stukanie (jakby jakiś metal o metal walił ) co to może być ??

 

zaznaczam że łożyska MC Persona wymienione niedawno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, wymieniałem te gumy kiedyś to mi też waliło ale inne objawy były. przed wymianą tłukło mi się nawet na najmniejszej nierówności i przy obojętnie jakiej prędkości.

Teraz za to dzieje mi się tak tylko przy niskich prędkościach po nierównościach i do tego tylko po deszczu. Dlatego sądzę że to może być coś innego zważywszy że te gumy wymieniałem z parę miesięcy temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest sporo elementów, które mogą się tłuc. To, że je wymieniłeś nie oznacza, że ponownie się tłuką. Ja wymieniam co roku, zwykle na wiosnę. W tym roku nie wymieniłem bo się nie tłukło, ale zaczęło jakiś miesiąc temu i tłucze się co raz bardziej.

Po za tym, może się tłuc; sworzeń wahacza, tuleje wahacza, gałka na drążku kierowniczym.

Tak na jakieś 80% co się tłucze można stwierdzić na szarpakach. Inaczej będziesz szukał i wymieniał kolejne elementy zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o,

byłem na szarpakach, 3 (rzekomo ) mechaników oglądało mi zawieszenie , i mówiłem że tłucze mi się to po dziurach, stwierdzili że od strony podwozia zawieszenie ok, 2 zaczęło kołysać w jedna i drugą strone tak że zaczęły amory pracować i ewidentnie było słychać lekkie stuki i wszyscy trzej to słyszeli. po chwili jeden się przejechał "(zapewne po prostej i równej drodze), wrócił i stwierdził że wszystko ok ( koszt 30 zł , bez stwierdzenia ewidentnej usterki) .

Pojechałem do kolejnego rzekomo dobrego mechanika, ale on też nic nie stwierdził i powiedział że jak na szarpakach nie dopatrzyli się usterki to on nie ma tym bardziej czego szukać.

Tacy mechanicy.. a niby jak ja mam sam stwierdzić co to jest ? jak nawet na stacjach diagnostycznych nie potrafią tego stwierdzić

 

[ Dodano: 2010-09-15, 22:25 ]

i jeszcze raz podkreślam że to mi się dzieje po opadach deszczu jadąc po nierównościach z niewielką prędkościa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem , podobnie jak ty wymieniłem wszystko i dalej stukało. Po zbadaniu amorków wyszło ,że są ok, mój upór w eliminowaniu usterki pokazał, że to jednak był amortyzator i po wymianie obu zapanowała bloga cisza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm a więc trzeba będzie spróbować wymienić amorki.. Chociaż z ciekawości sprawdzałem amortyzatory na stacji diagnostycznej i oba wyszły ponad 60 % i jak mechanicy powiedzieli " amorki wyszły dobrze " no cóż trzeba poczekać na przypływ gotówki i wymienimy amorki i zobaczymy co się będzie działo :)

 

[ Dodano: 2010-09-16, 21:38 ]

Tomik 1970,

a powiedz mi jeszcze tylko , czy tobie też to się działo tylko po deszczu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!