Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Korbowód


Koval91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Może nie jest to dobry dział ale szukam informacji na temat. Metod napraw korbowodów oraz przyczyny ich zużyć. Może ktoś mi pomóc ??

 

Edit. Informacje mogą być ogólne. I dotyczyć różnych modeli silnika. Ponieważ ma to być na lekcję z silników w szkole. I muszę zrobić wstęp do lekcji. A w internecie znalazłem ino opis korbowodów. Ale nic o zużyciu ani naprawie. Bardzo proszę o pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korbowód jest bardzo obciążoną częścią silnika .Kiedyś naprawiano ale obecnie raczej nowy.

Sposób wykonania:

a.odlewane (żeliwo sferoidalne)

b.kute

 

Weryfikacja korbowodu to sprawdzenie czy nie jest wyboczony albo skręcony.Naprawia sie w dużym stabilnym imadle albo na prasie.Musi to robić prawdziwy fachowiec.Teraz sie wymienia.

Dodatkowo przy zużyciu tulejki w główce korbowodu wciska sie nową nadwymiarową wewnetrznie i rozwierca na wymiar pod sworzeń rozwiertakami zachowując odpowiednie pasowania w zależności od rodzaju zamocowania sworznia w tłoku i główce korbowodu.I to by było na tyle.

Śruby skręcające stopę korbowodu powinny być każdorazowo wymienione na nowe.Otworu pod panewki obecnie w zasadzie nie naprawia się.Korbowód jest brakowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób wykonania:

a.odlewane (żeliwo sferoidalne)

b.kute

dodam jeszcze:

c. Obróbka skrawaniem - od niedawna wprowadzana do przemysłu samochodowego. Od niedawna bo jest dość droga, ale wały po takiej obróbce są o wiele bardziej trwałe. Szlifowanie niekorzystnie wpływa na materiał obrabiany.

Poczytaj o obróbce HSM (High Speed Mashining), takie wały są robione przez obrabiarki sterowane numerycznie, kilkuosiowe.

Fajny temat, ale zbyt chyba obszerny jak na wstęp do szkoły 8-)

 

P.S. Witam Panie Tomaszu po długiej nieobecności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korbowód może być :

a.skrzywiony

b.skręcony

c.wyrobiona tulejka w łbie albo otwór panewki

d.pęknięta śruba stopy

Ta ostatnia usterka powoduję poważna awarię silnika i kończy się rozbiciem bloku.Czyli wychodzi bokiem.kilka takich silników oglądałem i słyszałem.Ryk przerażający.Czasami silnik wręcz eksploduje!!!

Pozdrawiam

Też pozdrawiam meganecoupe.Nieco się podrózowało no i inne obowiązki nie pozwalają mi tak często bywać na forum.

Temat rzeczywiście wykracza nieco poza forum.Najlepsze wyścigowe mocno obciążone są kute a następnie polerowane aby zminimalizować naprężenia karbu.To jest najbardziej obciążony element silnika!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!