Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Korbowód


Koval91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Może nie jest to dobry dział ale szukam informacji na temat. Metod napraw korbowodów oraz przyczyny ich zużyć. Może ktoś mi pomóc ??

 

Edit. Informacje mogą być ogólne. I dotyczyć różnych modeli silnika. Ponieważ ma to być na lekcję z silników w szkole. I muszę zrobić wstęp do lekcji. A w internecie znalazłem ino opis korbowodów. Ale nic o zużyciu ani naprawie. Bardzo proszę o pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korbowód jest bardzo obciążoną częścią silnika .Kiedyś naprawiano ale obecnie raczej nowy.

Sposób wykonania:

a.odlewane (żeliwo sferoidalne)

b.kute

 

Weryfikacja korbowodu to sprawdzenie czy nie jest wyboczony albo skręcony.Naprawia sie w dużym stabilnym imadle albo na prasie.Musi to robić prawdziwy fachowiec.Teraz sie wymienia.

Dodatkowo przy zużyciu tulejki w główce korbowodu wciska sie nową nadwymiarową wewnetrznie i rozwierca na wymiar pod sworzeń rozwiertakami zachowując odpowiednie pasowania w zależności od rodzaju zamocowania sworznia w tłoku i główce korbowodu.I to by było na tyle.

Śruby skręcające stopę korbowodu powinny być każdorazowo wymienione na nowe.Otworu pod panewki obecnie w zasadzie nie naprawia się.Korbowód jest brakowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób wykonania:

a.odlewane (żeliwo sferoidalne)

b.kute

dodam jeszcze:

c. Obróbka skrawaniem - od niedawna wprowadzana do przemysłu samochodowego. Od niedawna bo jest dość droga, ale wały po takiej obróbce są o wiele bardziej trwałe. Szlifowanie niekorzystnie wpływa na materiał obrabiany.

Poczytaj o obróbce HSM (High Speed Mashining), takie wały są robione przez obrabiarki sterowane numerycznie, kilkuosiowe.

Fajny temat, ale zbyt chyba obszerny jak na wstęp do szkoły 8-)

 

P.S. Witam Panie Tomaszu po długiej nieobecności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korbowód może być :

a.skrzywiony

b.skręcony

c.wyrobiona tulejka w łbie albo otwór panewki

d.pęknięta śruba stopy

Ta ostatnia usterka powoduję poważna awarię silnika i kończy się rozbiciem bloku.Czyli wychodzi bokiem.kilka takich silników oglądałem i słyszałem.Ryk przerażający.Czasami silnik wręcz eksploduje!!!

Pozdrawiam

Też pozdrawiam meganecoupe.Nieco się podrózowało no i inne obowiązki nie pozwalają mi tak często bywać na forum.

Temat rzeczywiście wykracza nieco poza forum.Najlepsze wyścigowe mocno obciążone są kute a następnie polerowane aby zminimalizować naprężenia karbu.To jest najbardziej obciążony element silnika!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!