Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

porównanie silników 1,9 dTi różnych mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Niestety nie znalazłem takiego tematu, więc zakładam nowy.

Jeśli nie zauważyłem, że taki temat istniej to sorka.

Posiadam silnik 1,9 dti o mocy 80 KM.

Nosze się z zamiarem zwiększenia mocy w tym silniku.

Z tego co się orientuję to dti ma trzy wersje mocy - 80, 98 i sto kilka KM.

Chciałbym się zorientować jakie występują różnice w tych silnikach (inna turbina, wtryski, intercooler, komputer itp.)

Bez sensu wydaje mi się wkładanie sportowego filtra powietrza, wykonywanie nowych dolotów, zmiana wydechu, wymyślania innych rzeczy jeśli mogę zwiększyć moc zamieniając turbinę i wtryski, lub dokładając intercooler z tego samego silnika tylko większej mocy.

Proszę o pomoc w tej sprawie - zaznaczam, że chodzi mi o silniki dTi.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotr1043, no popatrz, a ja znalazłem :)

http://megane.com.pl/megane-i-phii-interco...ght=dti+turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotr1043, poczytaj dokładnie na pewno przewijają się informacje na ten temat. A tak a'propos to są 2 wersje 80KM i 98KM. Wersja 102KM to już dCi. Jak chcesz zwiększać moc to zrób Chipa. Ja miałem 80KM/160Nm teraz mam95KM/200Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego robpab - niestety muszę cię zmartwić.

W dTi są trzy typy silników, przynajmniej tak podaje mi autodata, chyba że program się myli.

Kolego meganecoupe02, bardzo dziękuję za linka do dyskusji w tej sprawie.

Na moje pytanie odnośnie zwiększenia mocy uzyskałem odpowiedź, jednak co do różnic w poszczególnych silnikach pytanie pozostaje otwarte. Zatem jakie są różnice pomiędzy tymi silnikami?

Z podanego linku niestety nie dowiedziałem się, czy istniej możliwość podmiany oprogramowania w moim komputerze, czy musiałbym kupić komputer od 98 konnego (w autodacie 100KM)?

post-9486-1285080875_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotr1043, niestety autodata się myli :)

W Megane/Scenicu I dti były tylko silniki 80KM i 98KM. 102KM to już dCi.

Być może w innych autach były inne moce, jednak tu jest tak jak napisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotr1043, niestety, muszę Cię zmartwić, ale bazy danych tych programów są tak obszerne, że wkradają się w nie błędy... Wychodziły 2 wersje silników dTi: 80 i 98 konna.

 

Posłuchaj kolegi robpab, on dobrze prawi... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel, ale to nie chodzi o to że były dwa silniki o mocy 98km, tylko o to, że nie było silnika 1.9 dTi o mocy 100km.

A jeśli już mówimy o tych silnikach, to wie ktoś czym się różnią od siebie F9Q 731 i F9Q 736

oraz czy spotkał się ktoś z oznaczeniem "F9Q 736A" i co oznacza to "A" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym te silniki się różnią, to pewnie nikt nie wie z wyjątkiem speców Renault.

Niektórzy producenci zestawów do rozrządu rozdzielają te silniki, a inni nie.

Co do mocy silnika, to jest podawane 98 KM, lub 100 KM w zależności od normy pomiaru (EEC lub DIN).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uspokajając trochę temat.

Silnik 80KM nie ma na pewno intercoolera, bo taki typ silnika posiadam.

Z zdjęć w necie zauważyłem, że 98 KM silnik ma intercooler.

Z wyczytanych wiadomości domyślam się tylko, że 98 konny silnik musiałby mieć większą turbinę ze względu na wydłużenie kanału dolotowego z turbiny do intercoolera i z powrotem do kolektora ssącego - czy na pewno? Czy wtryski też są inne?

Na pewno jest inna mapa ustawień komputera, bo to zrozumiałe.

Czy pompa wtryskowa jest taka sama, czy inna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!