Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z uruchomieniem


kondi10

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

na początku chciałbym prosić o wyrozumiałość i skierowanie mnie ewentualne do innego działu. nie znam się zupełnie na samochodach i nie wiem nawet w jakim dziale mam szukać rozwiązania problemu i pod jakimi hasłami kluczowymi.

 

mam megane 1,4 eco z końca 96 roku, przebieg, około 112tys. km. chcę ją sprzedać, ale ostatnie 5 miesięcy stała nie ruszana. zanim ją postawiłem to miałem końcówkę paliwa - na rezerwie przejechałem około 50km, więc na jakieś 30-40 km zostało paliwa. wysiadł w niej akumulator i nowy wymieniłem kilka dni temu. nie mogę jednak uruchomić silnika. prąd jest, jak przekręcam kluczyk w stacyjce, to słychać uruchamianie, ale nie zaskakuje. dolałem paliwa - kanisterek 5 litrów, ale sytuacja dalej jest taka sama. nie bardzo potrafię wytłumaczyć co się dzieje, być może to jakiś drobiazg, ale nie mam pojęcia z czym związany.

 

czy moglibyście mi podpowiedzieć na przykład jakieś słowa klucze, pod którymi mogę znaleźć ewentualną odpowiedź?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Na początek, sprawdź czy pompa paliwa pracuje: uchyl tylną kanapę, aby było widać pompę, przekręć kluczyk ( ale nie odpalaj auta ) i sprawdź, czy ją słychać.

2. Posprawdzaj bezpieczniki w kabinie, pod kierownicą ( między kierownicą a oknem kierowcy, na dole) i pod maską ( jak nie wiesz, gdzie się znajdują, poszukaj na forum). Mogły zaśniedzieć i przestały kontaktować.

3. Zobacz, czy przypadkiem coś nie zrobiło sobie gniazdka w rurze wydechowej ( sam miałem taki przypadek w aucie mojem mamy, tak więc proszę się nie śmiać).

4. Poodpinaj i poprzypinaj wtyczki (kilkukrotnie każdą), pod maską. Problem może być jak w pkt. 2.

 

To tyle na razie. Posprawdzaj te 4 punkty i jak to nic nie da, pisz dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziękuję, jutro z rana sprawdzę co piszesz, bezpieczniki wiem gdzie są, więc znajdę,

 

śmiać się nie będę, podczas 2 dniowego postoju na wsi pod domem, u mojego taty pod maską, na silniku, też zaczęło sobie coś wić gniazdo

 

[ Dodano: 2010-09-22, 11:30 ]

cytowanie

 

1. podniosłem kanapę tylną, nic kompletnie nie słychać

2. bezpieczniki nie wyglądają na przepalone, raczej nie są zaśniedziałe

3. wszystko ok

4. kilka poodczepiałem i powtykałem, wielu nie ruszałem, bo nie wiem do czego służą

 

ps. jak można odpowietrzyć układ paliwa? w instrukcji jest coś o odpowietrzaniu olejem, są rysunki, ale rysunek wygląda zupełnie inaczej niż mój silnik. czy to dlatego, że ręczna pompka jest tylko przy dieslach i dlatego jest rysunek innego silnika niż mój benzynowy?

 

edycja:

dostałem się do pompy paliwa według opisów z forum, są tam 3 kabelki, postukałem, poruszałem, niestety nic nie pomogło. nie wiem, czy wszystkie 3 kable mogę sobie spokojnie wyjąć, żeby wyczyścić, czy lepiej nie. wieczorem postaram się wrzucić zdjęcie i może mi podpowiecie zanim pójdę do mechanika, który kabel mogę bezpiecznie wypiąć, a którego lepiej nie dotykać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę słychać tylko przez chwilę (ok. 2s ) po przekręceniu kluczyka ( wtedy pompa podpompowuje paliwo i odpowietrza układ). Dopiero zaczyna pracować cały czas, jak uruchomisz silnik. Na chwilę obecną nie musisz jej rozbierać, dopiero jak będziesz miał pewność, że skończyła żywot... i jeszcze jedno: nie spodziewj się, że to będzie jakiś wielki hałas. Słychać ją, jakby pracował mały silniczek elektryczny ( i w sumie tak jest). Najlepiej, niech druga osoba przekręca kluczyk, a Ty słuchaj.

 

Dodatkowo jeszcze sprawdź świece i kable ( poruszaj nimi na kopułce i świecach; pookręcaj na nich), świecom mogły zardzewieć elektrody. Możesz jeszcze zajrzeć do kopułki (rozdzielacza). Też mogła się wdać rdza. Jak tak, drobny papier ścierny w dłoń i ...wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jest tylko niezrozumiałe to że 5 miesięcy temu autko jeździło i było postawione jeżdżące więc jak stało 5 miesięcy to pompa na postoju raczej się nie zepsuje.

Chyba że kolega nie sprawdził czy jest paliwka, bo skoro zostawił autko już na rezerwie to raczej dużo nie zostało i kolega zarżnął pompke kręcąc autko na pustym baku.

W takim wypadku pozostaje tylko wymiana pompy, chyba że masz znajomego jakiegoś który ma meganke i podłączysz jego pompkę i sprawdzisz czy pompuje.

Bo możliwe że tylko gdzieś zasilanie pompy zginęło.

A nie masz odcięcia zapłonu żadnego??

 

PS: Ojciec mojej dziewczyny miał renault 19, które stało pod chmurką ponad rok. Dolał paliwa, pochechłał trochę i zapaliło bez problemu aż się zdziwiłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro nie słychać to mierniczek w dłoń i do megany ;-)

 

Sprawdź czy podaje napięcie na wtyczce przy pompie (konieczna druga osoba do pomocy) - tak jak ktoś napisał, po przekręceniu stacyjki (nie zapalaniu auta) na wtyczce powinno się pojawić napięcie na ok 2 sekundy.

Jak nie ma no to posprawdzaj bezpieczniki i ewentualnie przekaźnik z pompy (pod maską).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

napięcia nie było, miernik pokazywał, że przez kable zupełnie nic nie płynie. pompa zupełnie nie działała i umówiłem się z mechanikiem, że odholuję auto w weekend do niego z pomocą sąsiada. sąsiad podczepił auto, tymczasem meganka odpaliła za pierwszym razem. renówka na razie jest u specjalisty, zobaczymy co z nią będzie.

 

edytowano:

dla wszystkich, którzy w przyszłości będą szukali odpowiedzi na podobny problem

 

przetarł się przewód do pompy. meganka odpaliła po kilkudniowych opadach, z uwagi na wilgoć, ale potrafila się wyłączyć w trakcie jazdy. teraz po wymianie przewodu jest już ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!