Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Alternator - naprawa/wymiana? Jak?


zahyr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W niedługim czasie będę musiał się wziąć za alternator w mojej Megane 1,6 16V 2000r. - Często światła, podświetlenie itp przygasa jakby przerywało ładowanie na obrotach ponizej 1000rpm.

Mam pytanie odnośnie rozrządu - alternator napędzany jest paskiem rozrządu - czy muszę zachować jakąś szczególną ostrożność aby wyjąć alternator i nie przestawić rozrządu? Czy możliwe jest ew. ustawienie rozrządu samodzielnie w garażowych warunkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alternator napędzany jest paskiem rozrządu

:) Nie, nie jest. Ma osobny pasek napędowy tzw pasek akcesorii lub klinowy, choć ta druga nazwa nie jest właściwa, bo jest to płaski pasek wielorowkowy.

Czy możliwe jest ew. ustawienie rozrządu samodzielnie w garażowych warunkach?

Jak najbardziej w przypadku gdy wie się jak to zrobić i ma się do tego odpowiednie blokady.

Często światła, podświetlenie itp przygasa jakby przerywało ładowanie na obrotach ponizej 1000rpm.

Akumulator pewnie ma już parę latek, co?

Zacznij od niego, a nie od alternatora.

Sprawdź stan akumulatora, podładuj, sprawdź ładowanie.

Wszystko już było wielokrotnie opisywane na forum, polecam opcję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alternator napędzany jest paskiem rozrządu

:) Nie, nie jest. Ma osobny pasek napędowy tzw pasek akcesorii lub klinowy, choć ta druga nazwa nie jest właściwa, bo jest to płaski pasek wielorowkowy.

 

:) :)

 

 

 

Co do aku to nie podejrzewałem go bo kręci ładnie, ale w razie czego mam z drugiego auta Centra Standard 12V55Ah 460A (nie za mały do megane?) niespełna roczny więc mogę podstawić i sprawdzić.

Napięcie spada podczas gdy światła migają i słychać charakterystyczne przyduszenie silnika (na obrotomierzu nie widac zeby obroty skakaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie podejrzewałem go bo kręci ładnie

Odczujesz jak przyjdą mrozy ;-) , sprawdź zanim zaczną się problemy. Ten akumulator, co masz, jest wystarczający do tego silnika.

Napięcie spada podczas gdy światła migają

Sprawdzałeś? Czy tylko widać to na światłach. Poza tym, co znaczy

światła migają

chyba przygasają?

Sprawdź napięcie ładowania zaraz po odpaleniu, i powiedzmy po kilkudziesięciu km.

Jak jeździsz na krótkich trasach, tak do 10 km, często odpalasz, to w zasadzie masz notorycznie niedoładowany akumulator.

Podładuj akumulator i obserwuj co się będzie działo.

Kolejny raz odsyłam -> :)

Kup sobie 4-, 6-pak i zacznij czytać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczujesz jak przyjdą mrozy ;-) , sprawdź zanim zaczną się problemy. Ten akumulator, co masz, jest wystarczający do tego silnika.

Pewnie masz rację. Stary Nissan pójdzie w ludzi z obecnym w Megance Boshem, a Centra pójdzie do Meganki.

Sprawdzałeś? Czy tylko widać to na światłach.

Sprawdzałem miernikiem. :)

Sprawdź napięcie ładowania zaraz po odpaleniu, i powiedzmy po kilkudziesięciu km.

Jak jeździsz na krótkich trasach, tak do 10 km, często odpalasz, to w zasadzie masz notorycznie niedoładowany akumulator.

Podładuj akumulator i obserwuj co się będzie działo.

Kolejny raz odsyłam -> :)

Kup sobie 4-, 6-pak i zacznij czytać :)

 

Akurat nie wydaje mi się żeby odpalenie benzyniaka było problemem niedoładowywania aku. Około 1s kręcenia rozrusznikiem przy prądzie (z dużym narzutem) 500A to 500A/3600s = 0,18Ah. Teoretycznie ładując akumulator bezpiecznym prądem 0,1C, więc 5,5A dla 55Ah, doładujemy w ciągu minuty 5,5A/60min = prawie 0,1Ah. Faktycznie prąd ładowania rozładowanego akumulatora jest trochę większy, ale wliczając straty na wewnętrznej rezystancji aku itd teoria o niedoładowaniu będzie słuszna jeżeli będziemy gasili silnik po 3 minutach od odpalenia :) Wcześniejszym autem - Nissan Primera P10 - jeździłem na krótkich odcinkach 5-10km nawet zimą przy -20-30°C i nie było problemów z niedoładowanym akumulatorem, dlatego tą teorię o niedoładowywaniu akumulatora można spokojnie uznać za mit, chyba że ktoś jeździ kilka metrów do kiosku samochodem :)

 

Co do szukania to wczoraj czytałem kilka interesujących tematów na forum do 2 w nocy i dziś siedzę pół przytomny w pracy :) :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!