Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Alternator - naprawa/wymiana? Jak?


zahyr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W niedługim czasie będę musiał się wziąć za alternator w mojej Megane 1,6 16V 2000r. - Często światła, podświetlenie itp przygasa jakby przerywało ładowanie na obrotach ponizej 1000rpm.

Mam pytanie odnośnie rozrządu - alternator napędzany jest paskiem rozrządu - czy muszę zachować jakąś szczególną ostrożność aby wyjąć alternator i nie przestawić rozrządu? Czy możliwe jest ew. ustawienie rozrządu samodzielnie w garażowych warunkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alternator napędzany jest paskiem rozrządu

:) Nie, nie jest. Ma osobny pasek napędowy tzw pasek akcesorii lub klinowy, choć ta druga nazwa nie jest właściwa, bo jest to płaski pasek wielorowkowy.

Czy możliwe jest ew. ustawienie rozrządu samodzielnie w garażowych warunkach?

Jak najbardziej w przypadku gdy wie się jak to zrobić i ma się do tego odpowiednie blokady.

Często światła, podświetlenie itp przygasa jakby przerywało ładowanie na obrotach ponizej 1000rpm.

Akumulator pewnie ma już parę latek, co?

Zacznij od niego, a nie od alternatora.

Sprawdź stan akumulatora, podładuj, sprawdź ładowanie.

Wszystko już było wielokrotnie opisywane na forum, polecam opcję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alternator napędzany jest paskiem rozrządu

:) Nie, nie jest. Ma osobny pasek napędowy tzw pasek akcesorii lub klinowy, choć ta druga nazwa nie jest właściwa, bo jest to płaski pasek wielorowkowy.

 

:) :)

 

 

 

Co do aku to nie podejrzewałem go bo kręci ładnie, ale w razie czego mam z drugiego auta Centra Standard 12V55Ah 460A (nie za mały do megane?) niespełna roczny więc mogę podstawić i sprawdzić.

Napięcie spada podczas gdy światła migają i słychać charakterystyczne przyduszenie silnika (na obrotomierzu nie widac zeby obroty skakaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie podejrzewałem go bo kręci ładnie

Odczujesz jak przyjdą mrozy ;-) , sprawdź zanim zaczną się problemy. Ten akumulator, co masz, jest wystarczający do tego silnika.

Napięcie spada podczas gdy światła migają

Sprawdzałeś? Czy tylko widać to na światłach. Poza tym, co znaczy

światła migają

chyba przygasają?

Sprawdź napięcie ładowania zaraz po odpaleniu, i powiedzmy po kilkudziesięciu km.

Jak jeździsz na krótkich trasach, tak do 10 km, często odpalasz, to w zasadzie masz notorycznie niedoładowany akumulator.

Podładuj akumulator i obserwuj co się będzie działo.

Kolejny raz odsyłam -> :)

Kup sobie 4-, 6-pak i zacznij czytać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczujesz jak przyjdą mrozy ;-) , sprawdź zanim zaczną się problemy. Ten akumulator, co masz, jest wystarczający do tego silnika.

Pewnie masz rację. Stary Nissan pójdzie w ludzi z obecnym w Megance Boshem, a Centra pójdzie do Meganki.

Sprawdzałeś? Czy tylko widać to na światłach.

Sprawdzałem miernikiem. :)

Sprawdź napięcie ładowania zaraz po odpaleniu, i powiedzmy po kilkudziesięciu km.

Jak jeździsz na krótkich trasach, tak do 10 km, często odpalasz, to w zasadzie masz notorycznie niedoładowany akumulator.

Podładuj akumulator i obserwuj co się będzie działo.

Kolejny raz odsyłam -> :)

Kup sobie 4-, 6-pak i zacznij czytać :)

 

Akurat nie wydaje mi się żeby odpalenie benzyniaka było problemem niedoładowywania aku. Około 1s kręcenia rozrusznikiem przy prądzie (z dużym narzutem) 500A to 500A/3600s = 0,18Ah. Teoretycznie ładując akumulator bezpiecznym prądem 0,1C, więc 5,5A dla 55Ah, doładujemy w ciągu minuty 5,5A/60min = prawie 0,1Ah. Faktycznie prąd ładowania rozładowanego akumulatora jest trochę większy, ale wliczając straty na wewnętrznej rezystancji aku itd teoria o niedoładowaniu będzie słuszna jeżeli będziemy gasili silnik po 3 minutach od odpalenia :) Wcześniejszym autem - Nissan Primera P10 - jeździłem na krótkich odcinkach 5-10km nawet zimą przy -20-30°C i nie było problemów z niedoładowanym akumulatorem, dlatego tą teorię o niedoładowywaniu akumulatora można spokojnie uznać za mit, chyba że ktoś jeździ kilka metrów do kiosku samochodem :)

 

Co do szukania to wczoraj czytałem kilka interesujących tematów na forum do 2 w nocy i dziś siedzę pół przytomny w pracy :) :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!