Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opóźnione schodzenie z obrotów


Kreciq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

 

Mam nietypowy problem ze swoim autkiem.

Od wczoraj mam pewien problem. Rano, jak jechałem do pracy zauważyłem, że po wciśnięciu sprzęgła przy zmianie biegów, obroty silnika przez chwilę (ok. 2s) utrzymują się w takim położeniu, w jakim zostało wciśnięte sprzęgło. Może zobrazuję to dokładniej:

Jadę np. na 2-ce (2,2k obr/min), sprzęgło i 3-ka. W tym czasie obroty zostają na chwilę na 2,2k i po chwili spadają. Reguła jest taka, że dzieje się to cały czas, na każdym przełożeniu i przy każdym położeniu przepustnicy.

Jest to dosyć irytujące. Z boku słychać, jakbym najpierw wciskał sprzęgło, a po chwili puszczał gaz (czuję się, jak bym odbywał pierwszą godzinę nauki jazdy).

 

Nie wiem, czy będzie to pomocne: silnik nie bierze oleju, płynu chłodzącego nie przybywa i nie ubywa, pali bez problemu, LPG nie posiadam, obroty jałowe dobre, filtr powietrza nie nowy ale i nie stary, świece nowe, kable WN nowe. Może jakimś tropem będzie, że autko staje się coraz bardziej "mułowate" (nie chodzi mi o to, że wczoraj była rakieta, a dziś jest 126p, tylko o to, że w ciągu pół roku czuć, ze stracił trochę mocy).

 

Dodam jeszcze, że jakieś 3 tyg. temu czyściłem przepustnicę i krokowca, również linka gazu została potraktowana WD40 (w pancerzu). Wszystko działało dobrze, do wczoraj.

 

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, proszę o poradę.

 

PS- i nie szalejcie z wymianą połowy silnika. W tym miesiącu wychodzi mi OC i przegląd, tak więc mój budżet i tak zostanie nadszarpnięty :-? .

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też czyściłem już krokowca i czujnik ciśnienia zasysanego powietrza. Zostało mi jeszcze trochę czujników i przepustnica.

Ja w sumie miałem trochę krokowca zawalonego, rozpuszczalnikiem sobie go wyczyściłem. Myślę jeszcze żeby go jeszcze raz wykręcić i wpuścić trochę wd40 do środka tak żeby się może trochę przesmarowało.

U mnie tylko czasem coś takiego wyniknie jak ty masz ale to też zależy bo jak np zapalę zimny silnik i jadę tak do 3500obr to nie wystąpi ten objaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem krokowca ponownie. Teraz wygląda tak, jakby gdzieś zostawało trochę paliwa i dopóki się ono nie wypali, to nie schodzi z obrotów. Mam wrażenie nawet, jakby minimalnie na chwilę rosły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pawel

Dodam jeszcze, że jakieś 3 tyg. temu czyściłem przepustnicę i krokowca, również linka gazu została potraktowana WD40 (w pancerzu)

 

Przepustnica chodzi płynnie, bez oporów(tylko opór sprężyny); obroty są "katalogowe". Linka chodzi luźno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda tak, jakby gdzieś zostawało trochę paliwa

i dopóki się ono nie wypali, to nie schodzi z obrotów

To nie wiem, może filterek paliwa do wymiany??

Bo ja też walczę z tymi obrotami już długo i czyszczę co się da i sprawdzam ale do rozwiązania problemu jeszcze nie doszedłem.

Mam mechanika i może jemu podstawię jakoś w październiku i on na bank by to znalazł. Drogi nie jest i obada sprawę. Jakby doszedł co to jest to oczywiście się podzielę z kolegami :)

Ale ja stawiam na to że to jest na bank powiązane ze ssaniem, bo u mnie dzieje się tak tylko gdy zimny jest.

Albo jeszcze może być ten krokowiec już wyczerpany i czyszczenie na niewiele się zdało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem krokowca ponownie. Teraz wygląda tak, jakby gdzieś zostawało trochę paliwa i dopóki się ono nie wypali, to nie schodzi z obrotów. Mam wrażenie nawet, jakby minimalnie na chwilę rosły.

 

Jeżeli wrzucisz luz, a obroty wiszą to nie znaczy, że zostało jeszcze paliwa. Jakaby dawało paliwo to by Ci silnik zalewało i samochód by gasł. Mi regulator ciśnienia paliwa przepuszczał i dawał benzyne (dosłownie malutko) przy jeździe na gazie, obroty skakały i samochód gasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manewrowanie pedałem do góry nic nie zmienia. Sprawdzenie przy przepustnicy również nic.

 

Mam jeszcze pytanie. Taką sytuację może powodować przeskoczony o 1 ząbek rozrząd ? Ponadto jak pisałem wcześniej, autko muli. Do tego szarpie na niskich obrotach. Wymieniłem świece a dalej jak w temacie: link

Jutro i tak mam zamiar to sprawdzić, ale chciałbym wiedzieć, czy trop jest dobry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką sytuację może powodować przeskoczony o 1 ząbek rozrząd ?

Może i tak. A może pasek się wyciągnął już na maks że nawet napinacz już nie jest w stanie go naciągnąć? Ale rozrząd zawsze można sprawdzić przynajmniej się będzie pewnym.

 

Ale takie gdybanie to tylko czysta teoria, jak się nie sprawdzi to się nie będzie wiedzieć.

 

A na ciepłym silniku ok jest wszystko??

Bo mam dokładnie tą samą sytuację u siebie czasem. Wyjąłem czujnik ciśnienia zasysanego powietrza i wg mnie uszczelka trochę luz miała tzn wg mnie powinna ciasno wchodzić a jak czujnik był włożony to luźno siedział. Więc trochę sylikonu i włożyłem poczekałem aż wyschnie i na razie jest o niebo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc po dzisiejszych bojach z autem...

Rozrząd nie jest przestawiony, chociaż jest ustawiony do jednej z kreskek namalowanej mazakiem :shock:.

Ale jest inna rzecz. Jakoś mnie tknęło i zdjąłem filtr powietrza ( przykrywkę oddzieliłem od rury dolotowej). Cała rura w środku była zapocona ( nie mokra, że można było zlać wodę ). Filtr i puszka były suche. O co chodzi ?

 

A na ciepłym silniku ok jest wszystko??

Identycznie jak na zimnym, czyli tak jak w temacie. Czujnik ciśnienia siedzi jak wmurowany.

Pomysłów co do tego już nie mam...

 

Przynajmniej nie do końca dzisiejszy dzień stracony. Chociaż wymieniłem szczęki hamulcowe ;-)

PS- może jutro nagram filmik, chociaż zobaczycie o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq, Pocieszę cię troszkę.Ja mam podobne objawy co ty , ba nawet mam ten sam silnik :).Powymieniałem cewki , kable , świece uszczelke pod przepustnicą , filtry , silniczek krokowy , wyczyściłem przepustnice , posprawdzałem czujniki , wymieniłem na nowy wężyk do MAP Sensora i dalej podobne objawy a walczę już z tym prawie pół roku :):).

 

[ Dodano: 2010-10-01, 13:49 ]

Witam ponownie.

Problem narazie rozwiązany :).Podjechałem pod komputer który nie wykazał żadnych błedów.Więc zacząłęm sie martwić ale miły pan z serwisu (który wogóle nic nie wziął z podpięcie kompa ) znalazł usterkę.Obudowa silniczka krokowego była troszkę zniekształcona i i prze znią silnik łapał lewe powietrze :) co powodowało problem z obrotami.Wymieniłem silniczek na nowy oryginalny.Odpaliłem nauczyłem i teraz autko pięknie śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!